صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : « تک تیرانداز آمریکایی » ناکام در اسکار 2015

« تک تیرانداز آمریکایی » ناکام در اسکار 2015

1601875

«تک تیرانداز آمریکایی» فیلمی که با فروش بالا موفق‌ترین فیلم تجاری حاضر در فهرست نامزدها بود، دست خالی به خانه رفت.

به گزارش مووی مگ به نقل از مهر ، «تک تیرانداز آمریکایی» ساخته کلینت ایستوود که در باکس آفیس رکورد فروش بالای 400 میلیون دلاری را به جای گذاشته، هیچ یک از جوایز اصلی اسکار را نبرد.

این فیلم ممکن است که توانسته باشد آمریکایی ها را به سینماها بکشاند، اما قطعا در جلب نظر آکادمی موفق عمل نکرده است.

فیلم ساخته کمپانی برادران وارنر با بازی بردلی کوپر که بر مبنای زندگی واقعی یک گروهبان نیروی دریایی آمریکا به نام کریس کایل ساخته شده، در حالی که نامزد دریافت 6 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین مرد نقش اول بود، تنها با دریافت جایزه تدوین صدا مراسم را ترک کرد.

این فیلم از 25 دسامبر اکران شده بود و با اقبالی که از آن به عمل آمد، عنوان موفق ترین فیلم جنگی تاریخ را از آن خود کرد. این فیلم که تا دیروز 319 میلیون و 600 هزار دلار در آمریکا و 108 میلیون و 600 هزار دلار در بازار بین المللی فروش کرده بود، با فروش 428 میلیون و 100 هزار دلاری اش، از نظر تجاری کاملا موفق عمل کرده است.

این فیلم که با اقتباس از کتابی نوشته خود کریس کایل با عنوان «تک تیرانداز آمریکایی» ساخته شده در بازار جهانی به اندازه آمریکا موفق نبود.

«تک تیرانداز» در بخش اسکار فیلمنامه اقتباسی نیز رقابت را به «بازی تقلید» واگذار کرد، ضمن این که بردلی کوپر نیز که برای سومین سال متوالی نامزد اسکار در بخش بازیگر مرد نقش اول بود، در برابر ادی ردمین برای بازی در نقش استیون هاوکینگ فیزیکدان بریتانیایی ناکام ماند. 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها