صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از توضیحات عجیب آزاده نامداری درباره تصویرش بدون حجاب چادر تا موفقیت سینماگران ایرانی در جشنواره فیلم کن / زرین سینمایی هفته ( شماره 78 )

از توضیحات عجیب آزاده نامداری درباره تصویرش بدون حجاب چادر تا موفقیت سینماگران ایرانی در جشنواره فیلم کن / زرین سینمایی هفته ( شماره 78 )

11351131 835667599848575 1888396711956451

Zarinدر هفته ای که گذشت، فیلم « ناهید » به کارگردانی سرکار خانم آیدا پناهنده موفق به کسب جایزه « آینده درخشان » از بخش نوعی نگاه شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن شد.

ما هم اینجا ضمن تبریک به خانم پناهنده و عوامل فیلم « ناهید » ، به دلیل آنچه که « افتخار کسب کردن برای سینمای ایران » می نامیم، لوح زرینی را به سازندگان این فیلم اهدا میکنیم و امیدواریم که همانند جایزه شان، آینده درخشانی نیز در انتظارشان باشد. به نوید محمد زاده هم سلام برسانید!

43c2e8c4d48073eb22e222e2cff49b841 M

68466همانطور که می دانید جشنواره کن 2015 در حال برگزاری است و تابحال کلی فیلمهای خوب و هو شده در این رویداد مهم سینمایی به نمایش درآمده است. منتها، غرفه سینمای ایران در این بازار معتبر جهانی که همه کشورهای کلی دست و پا می زنن که درش حضور داشته باشن، بطور نگران کننده ای خالی باقی مانده که تصویرش را در بالا مشاهده می کنید.

مسئولان عزیز سینمایی کشور، جشنواره کن جای مهمی برای پیدا کردن بازار بین المللی هست و کلی آدم و شرکت های مطرح میان و میرن! لطفا یک برنامه ای بزارید که حداقل اونجا آبروداری کرده باشیم و به دنیا اعلام کنیم که ما هم هستیم! آخه غرفه رو شما نگاه کن یه لحظه!

بهرحال، به دلیل آنچه که « بی برنامگی و بی حالی مسئولین سینمایی کشور برای حضور در یکی از مهمترین رویداد سینمایی جهان » می نامیم، تمشک زرینی را خدمت این عزیزان تقدیم میکنیم و امیدواریم که سال بعد غرفه پُربارتر و شکیل تری داشته باشیم نه اینکه اینجوری خالی و متروکه باشه.

2 1 201232123

68466در هفته ای که گذشت، مدیران جشنواره فیلم کن پرده از قانون عجیب و غریبی برداشتند که اجبار خانمهای حاضر در این جشنواره به پوشیدن کفش پاشنه بلند بود که حتی باعث شد از ورود بعضی افراد بخاطر پوشیدن کفش های صاف جلوگیری بعمل بیاید!

این قانون من در آوردی عجیب و غریب، یک تمشک زرین اساسی می طلبد از این رو، به دلیل آنچه که « بزور پاشنه بلندی کردن جشنواره فیلم کن » می نامیم، تمشک زرینی را به مدیران جشنواره فیلم کن تقدیم می کنیم که با این تصمیمشان صدای کلی هنرمند مثل خانم اِمیلی بلانت را هم درآورده اند!

20b7ba75563888

68466آخرین تمشک زرین اهدایی این هفته را هم تقدیم سرکار خانم آزاده نامداری میکنیم که درباره عکس منتشر شده از خودش در فیلم « نسیم » مطلبی منتشر کرد و نوشت :

« این یه درد دله،،باهمه کسایی که دوسشون دارم،،من آزاده نامداری ام.چادریم،،بخاطر اعتقادم،بخاطر قلبم..این عکس من نیستم،کتیه،تو فیلم جناب شهبازی،،،میخوام درکم کنید.

قضاوتم نکنید،،من آزاده نامداری سابقم باهمون اعتقادات، لطفا درک کنید این یه نقشه.من نیستم.قضاوتم نکنید همراهم باشید وبهم انرژی بدین…»

ما که نفهمیدیم چی شد! این من نیستم یکی دیگه هست یعنی چه؟! خانم نامداری خودتون یه کاری میکنید که منِ ذره بین که یه عمره دارم زوم میکنم روی همه چیز بیام اینجا یه تمشک زرین هم تقدیم شما کنم دیگه! در پاسخ به توضیح شما باید عرض کنیم که اصولا یک بازیگر تکلیفش مشخص است، بازیگر است. و هر نقشی را که حس کند می تواند ایفا کند می پذیرد. دیگه گفتن اینکه « این من نیستم، کتیه! و منو قضاوت نکنید یعنی چه؟

از این رو، به دلیل آنچه که « مشخص نبودن چند چند بودن مجری مملکت با خودش » می نامیم، تمشک زرینی را خدمت سرکار خانم نامداری تقدیم می کنیم و جملات بالا را اینگونه به سادگی ترجمه میکنیم : « من برای بازی در این نقش حجاب چادر را کنار گذاشتم اما در محافل عمومی مثل همیشه با حجاب چادر ظاهر می شوم. »

 

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر” سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم!

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Quentin tarantino
Quentin tarantino
2 ماه قبل

خدا بیامرزدش ما که فازشو درک نکردیم امیدوارم یکی پیدا شده وضعیت این بشر رو به ما توضیح بده