صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فیلم شاخص تاریخ سینما که پایان بندی شان پیش از اکران تغییر کرد

5 فیلم شاخص تاریخ سینما که پایان بندی شان پیش از اکران تغییر کرد

e t the212xtra ter21al

شاید یکی از نکاتی که کمتر درباره آثار مهم تاریخ سینما به آن پرداخته شده این باشد که پایان بندی آثار از ابتدا همانی نبوده که تماشاگران سینما مشاهده کرده اند. در بعضی مواقع، پایان بندی فیلمها معمولاً یا با نظر تهیه کنندگان یا حتی خود سازندگان، پیش از اکران عمومی دچار تغییر می شوند. اینبار در پنج برتر به سراغ معرفی 5 فیلم شاخص تاریخ سینما رفته ایم که محتوای آنان کمی پیش از اکران عمومی تغییر یافتند.

 

5- 28 روز بعد (Days Later 28 ) : اثر جذاب و تماشایی دنی بویل درباره حمله زامبی ها، یکی از بهترین آثار زامبی محور تاریخ سینماست اما پایان بندی کنونی ، آن چیزی نبود که دنی بویل در ابتدا در نظر گرفته بود. در نسخه اصلی، در پایان فیلم جیم از دنیا می رود اما در نسخه نهایی همه چیز تغییر کرد و تمام افراد در سلامت کامل، فیلم را به پایان رساندند. پایان بندی متفاوت فیلم در نسخه DVD موجود می باشد.

 pretty woman

4- زن زیبا (Pretty Woman) : یکی از پرفروش ترین کمدی – رمانتیک های تاریخ سینما از جمله آثاری است که پایان بندی اصلی آن بطور کامل پیش از اکران تغییر کرد. در نسخه اصلی در سکانس نهایی ادوارد با لگد ویوین را از ماشین به بیرون پرت می کرد و به تنهایی مسیر را ادامه می داد. اما پیش از اکران، در تست تصویری که با تماشاگران معدودی برگزار شد، آنها از پایان بندی اصلی متنفر شدند و به همین جهت به پیشنهاد استودیو، گری مارشال یک پایان کاملاً شاد را جایگزین کرد که با استقبال تماشاگران مواجه شد.

m444ain i23

3 – رفقای خوب ( Goodfellas ) : مارتین اسکورسیزی تا زمان ساخت 1990 هرگز راضی به انجام تست تصویری فیلمش برای تماشاگران محدود نشده بود اما اینبار برادران وارنر او را مجاب به انجام اینکار کردند. در اکرانی که برای حدود 40 نفر در نظر گرفته شده بود، تماشاگران از خشونت فیلم ایراد گرفتند و البته صحنه های مربوط به هنری هیل را خسته کننده و طولانی عنوان کردند. اسکورسیزی هم تصمیم گرفت تا با اضافه کردن چند جامپ – کات این مشکل را برطرف کند.

e t the extra terrestrial

2 – ای.تی (E.T ) : « ای.تی » یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین فیلمهای تاریخ سینماست که توسط استیون اسپیلبرگ در سال 1982 ساخته شد. در این فیلم ابتدا قرار بود تا موجود فضایی در انتهای فیلم از دنیا برود اما پس از اینکه این نسخه بصورت محدود اکران شد، تماشاگران بسیاری با پایان آن مشکل داشتند که همین امر سبب شد استودیو سازنده بر سر زنده ماندن موجود فضایی پافشاری کند و همینطور هم شد. مردم اگرچه باز هم در پایان فیلم اشک ریختند اما این اشک، اشک خوشحالی بود.

blade runner 

1 – بلید رانر (Blade Runner ) : یکی از مهمترین فیلمهای علمی – تخیلی تاریخ سینما نیز اثری بوده پیش از کران تست تصویر را تجربه کرد. در نسخه اولیه ریک دکارد با اینکه می داند اندروید خائن با مرگ مواجه خواهد شد، تصمیم می گیرد به او پناه دهد. در پایان نیز این مسئله مطرح می شد که شخصیت اصلی شاید خودش هم یک انسان نباشد.

اما این موضوع در آن زمان خیلی به مذاق تماشاگران خوش نیامد و در تست تصویری با عدم رضایت آنان همراه بود. تماشاگران در آن مقطع معتقد بودند که هریسون فورد باید شکل و شمایلی شبیه به هان سولو در « جنگ ستارگان » یا « ایندیانا جونز » داشته باشد، این در حالی بود که فضای فیلم « بلید رانر » بطور کامل متفاوت از آن دو اثر بود. به همین جهت استودیو یک پایان بندی شاد هم برای فیلم در نظر گرفت که در آن ریچل ربات، برای نابود ساختن خودش برنامه ریزی نشده بود. پایان بندی های متفاوت فیلم در سالهای بعد منتشر شدند.

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها