صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم شب بازی ( Game Night )

نقد و بررسی فیلم شب بازی ( Game Night )

Game Night - شب بازی

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

ریچل مک آدامز که در کلی فیلم عاشقانه از جمله « دفترچه » حضور داشته، بازیگر فیلم است. جیسون بیتمن هم که در سالهای اخیر بازیگر ثابت آثار کمدی بوده و احتمالا او را با « روسای وحشتناک » به خاطر خواهید آورد، دیگر بازیگر فیلم به شمار می رود. کایل چندلر هم که سال گذشته فیلم « منچستر کنار دریا » را در سینما داشت، در فیلم حضور دارد. البته قدیمی تر ها او را با سریال « Early Edition » که از صدا و سیمای خودمان پخش می شد به خاطر خواهند آورد؛ سریالی که یک گربه روزنامه فردا را برای او می آورد! مایکل سی. هالِ سریال « دکستر » هم از دیگر بازیگران فیلم است.

داستان فیلم درباره چیست ؟

بروکس ( کایل چندلر ) در یک مهمانی که در آن برادرش مکس ( جیسون بیتمن ) و آنی (ریچل مک آدامز) نیز حضور دارند، بازی عجیب و غریبی ترتیب می دهد که در آن داستان یک قتل وجود دارد و مهمانان نیز می بایست درگیر معماهایی شوند؛ معماهایی که در نهایت نشان می دهند این اتفاقات خیلی هم شبیه به بازی نیست و…

کارگردان کیست؟         

جان فرانسیس دالی و جاناتان گلدستین که پیش از این کمدی ضعیف تعطیلات (Vacation  ) را در سال 2015 روانه سینما کرده بودند.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2018/03/phoca_thumb_l_16-b21.jpg

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

فیلم شوخی های جنسی دارد و زبان تیز و گزنده ای هم دارد و البته یکی دو تا بازی خشونت آمیز نیز در آن به چشم می خورد که باعث می شود بگوییم اثر مناسب افراد کم سن و سال نیست.

نکات مثبت فیلم ؟

« بازی شب » نبض مخاطب را در دست می گیرد و دائم در حال بازی با ذهن اوست. دو کارگردان فیلم به خوبی از پس زمانبندی دقیق غافلگیری ها برآمده اند و از همان دقایق اولیه کاری با مخاطب می کنند که سر جای خود نشسته و تمرکزش را معطوف به فیلم نماید!

فیلمنامه هوشمندانه « بازی شب » تقریباً توانایی گیج کردن هر تماشاگری را دارد که این یک ویژگی هیچکاکی ارزشمند برای اثر محسوب می شود!

خوشبختانه فیلم ریتم خود را در یک سوم پایانی از دست نمی دهد و اتفاقاً بر وجه سرگرم کنندگی اش می افزاید.

جیسون بیتمن در این فیلم یکی از بازیهای خوب خود را به نمایش گذاشته.

نکات منفی فیلم ؟

علی رغم وجود شوخی هایی که نسبتاً در طول داستان می گیرند، فیلم نمی تواند موقعیت های کمیک بزرگی بسازد که در یاد مخاطب به عنوان یک اثر طنز باقی بماند. این ضعف زمانی بیشتر به چشم می آید که مخاطب پس از مدتی دیگر لبخند و واکنش اولیه را به شوخی های تکراری اثر نخواهد داشت!

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2018/03/phoca_thumb_l_13-7af.jpg

حرف آخر :        

« بازی شب » در میان کمدی های تکراری این روزهای هالیوود، یک نعمت محسوب می شود. اثری کمدی – معمایی که خیلی زود در همان دقایق نخست مخاطب را درگیر می کند و تا لحظات آخر نیز او را کنجکاو نگه می دارد تا به دنبال قاتل و جزئیات بازی عجیب ترتیب داده شده باشد. البته باید این نکته را مد نظر داشته باشید که تماشای « بازی شب » فقط یکبار جذابیت لازم را خواهد داشت و پس از آن احتمال کمی وجود دارد که بخواهید دوباره سراغ تماشای این فیلم بروید! با اینحال « بازی شب » نسبت به ساخته قبلی این دو کارگردان یک قدم رو به جلوی بزرگ محسوب می شود.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

شب بازی  (Game Night)gam2odfnighyt

کارگردان : John Francis Daley, Jonathan Goldstein

فیلمنامه : Mark Perez

بازیگران :

Jason Bateman…Max

Rachel McAdams…Annie

Kyle Chandler…Brooks

Sharon Horgan…Sarah

ژانر : کمدی

رده سنی :  R ( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 100 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها