صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد و بررسی فیلم مرداد

نقد و بررسی فیلم مرداد

نقد فیلم مرداد

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

محمدرضا فروتن که سالهای پرکاری را پشت سر می گذارد در فیلم حضور دارد. رعنا آزادی ور و مهتاب کرامی که شرایط مشابهی دارند هم در فیلم حضور دارند. بهنوش بختیاری و اندیشه فولادوند را هم می توانید در فیلم بیابید.

داستان فیلم درباره چیست ؟

در داخل شهر، چند انسان هستند که هرکدامشان مشکلاتی دارند. یکی بچه دار نمی شود، آن یکی رفتاری مشکوک با همسایه دارد و مردی که با همسرش بدرفتاری می کند و این گمان می رود که سرش جای دیگری می جنبد و…

کارگردان کیست ؟

بهمن کامیار که متولد سال 1359 در شهر بیرجند می باشد. از کامیار در سال 97 دو فیلم « در وجه حامل » و « مرداد » به فاصله کوتاهی از یکدیگر در سینما به نمایش درآمد.

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2018/08/phoca_thumb_l_1-c4a.jpg

نکات مثبت فیلم ؟

بالا رفتن ارقام میزان تولیدات سینمای ایران و کارنامه عوامل فیلم.

نکات منفی فیلم ؟

فیلم که از نیمه می گذرد تازه متوجه می شویم داستان از چه قرار است! در واقع نزدیک به نیمی از زمان 75 دقیقه ای فیلم مخاطب سرگردان است و نمی تواند خط اصلی داستان را به درستی بیابد! به نظر می رسد که برای یک اثر 75 دقیقه ای زمانی نزدیک به 50 دقیقه برای سر و شکل گرفتن قصخ زمان بسیار زیادی باشد.

مشکل عجیب تر اینکه فیلم از نیمه به بعد زنی که بچه دار نمی شود و مرد شک برانگیز و داستان اصلی اش را به یک داستان بی سر و ته شعاری پیوند می زند که باعث می شود همان نبض نصفه و نیمه فیلم هم از کار بیفتد!

تمام بازیگران فیلم بطور عجیبی در اینجا تکرار تیپ های آشنایشان در سینمای ایران هستند. محمدرضا فروتن کم حرف و عصبی می رود که پرتکرارترین تیپ سینمای ایران شود و در کنار او ، رعنا ازادی ور نیز می تواند دنباله روی بسیار خوبی برای او باشد!

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم:

نمی دانم، اما اگر عاملی یافتید به ما هم اطلاع دهید!

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2018/08/phoca_thumb_l_5-312.jpg

حرف آخر :

« مرداد » را می توان یکی از بی خاصیت ترین ساخته های سینمایی سال معرفی کرد. فیلم نه حرف جدیدی برای گفتن دارد و نه هیچ ویژگی ارزشمندی که قبلاً نمونه آن را ندیده باشیم. « مرداد » از آن دسته آثاری است که در حین تماشا آن را فراموش می کنیم و هرگز دوباره به یادش نمی افتیم!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : مردادMOR2DHD22

کارگردان : بهمن کامیار

نویسنده : بهمن کامیار

تهیه کننده : محمود فلاح

بازیگران :

محمدرضا فروتن

رعنا آزادی ور

مهتاب کرامتی

بهنوش بختیاری

 و…

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها