صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد و بررسی فیلم کروکودیل

نقد و بررسی فیلم کروکودیل

https://moviemag.ir/images/phocagallery/9019/Crocodile/thumbs/phoca_thumb_l_3.jpg

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

کوروش تهامی که  در سال 1394 با فیلم « رگ خواب » خوش درخشیده بوده، بازیگر نقش اصلی است. اندیشه فولادوند پرکار در سالهای گذشته که بیشتر او را با فیلم « سن پطرزبورگ » به خاطر می آورند نیز در فیلم حضور دارد. رضا یزدانی خواننده مشهور و الهه حصاری، بازیگر سریال « ممنوعه » نیز در فیلم حضور دارند. رامین پرچمی را هم پس از سالها می توانید در فیلم ببینید.

داستان فیلم درباره چیست ؟

کیان که در داروخانه کار می کند می خواهد به درآمد بالایی برسد اما درب ها بر روی او بسته است و همین مسئله موجبات کشیده شدن او به سمت خلاف می شود و…

کارگردان کیست ؟

مسعود تکاور که یک دهه پیش در سال 1386  سریال « خط شکن » را ساخت و پس آن دیگر فیلمی را کارگردانی نکرد. « کروکودیل » بازگشت او به عرصه کارگردانی است.

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/10/phoca_thumb_l_5-308.jpg

نکات مثبت فیلم ؟

کوروش تهامی در نقش کیان بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

نکات منفی فیلم ؟

شخصیت پردازی بزرگترین ضعف فیلم « کروکودیل » است. قصه کلی فیلم بی تاثیر از سریال « بریکینگ بد » نیست اما سعی می کند مسیر خود را با شخصیت پردازی های مستقل طی کند اما در این راه موفق نمی شود و همه شخصیت دچار ضعف هستند.

متاسفانه بحران ها به درستی در فیلم شکل نمی گیرند. فرآیند رسیدن کیان به نقطه ای که به دنیای خلافکاری وارد شود به درستی پایه ریزی نمی شود و نمی تواند تماشاگر را با خود همراه سازد.

« کروکودیل » شخصیت های اضافه یا در واقع تیپ های اضافه کم ندارد. غزل و نیوشا دو شخصیت کاملا اضافی داستان هستند که دومی قرار بوده شخصیت منفی داستان باشد اما در منفعل ترین وضعیت خودش قرار دارد.

پایان بندی « کروکودیل » بدترین بخش فیلم را تشکیل می دهد که اتفاقات غیر منطقی یکی پس از دیگری از راه می رسند تا قصه پرداخت نشده و پر چاله فیلم را تکمیل نمایند. پایان بندی سرهم بندی شده و سطحی است که ارزش فیلم را زیر سوال می برد.

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/10/phoca_thumb_l_1-c50.jpg

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

« کروکودیل » بازیگران مطرحی دارد که شاید بتوانند در جلب نظر تماشاگران موفق باشد.

حرف آخر ؟

« کروکودیل » ضعیف و سردرگم است و در نیمه دوم به مراتب ناامید کننده تر هم می شود. فیلمی که نمی تواند شخصیت بسازد و از همین نقطه ضربه مهلکی خورده. پرداختن سطحی به اتفاقات ( مخصوصاً در پایان بندی ) تماشاگر را به سرعت از خود دور می کند. 

 

منتقد: بابک مهرورز

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : کروکودیلکروکدیل

کارگردان : مسعود تکاور

نویسنده : مسعود تکاور

تهیه کننده : عزت الله جامعی ندوشن

بازیگران :

کوروش تهامی

اندیشه فولادوند

الهه حصاری

رضا یزدانی

 

 و…

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها