صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم جومانجی: مرحله بعد ( Jumanji: The Next Level )

نقد و بررسی فیلم جومانجی: مرحله بعد ( Jumanji: The Next Level )

https://moviemag.ir/images/phocagallery/9019/Jumanji_The_Next_Level/thumbs/phoca_thumb_l_5.jpg

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

دواین جانسون که معرف حضورتان است. کوین هارت کمدین هم در فیلم حضور دارد. طرفداران قدیمی سینما می توانند دنی دویتو و دنی گلوور مشهور را هم در اثر بیابند. جک بلکِ فیلم « مدرسه راک » و کارن گیلانِ سری فیلمهای « محافظین کهکشان » هم در فیلم حضور دارند.

داستان فیلم درباره چیست ؟

4 دوست که در قسمت قبل در بازی « جومانجی » گرفتار شده بودند، هنوز با هم دوستی نزدیکی دارند اما پس از اینکه اسپنسر ( آلکس ولف ) سعی می کند بازی را مجددا تعمیر کند، بار دیگر به دنیای بازی کشیده شده و دوستانش هم برای حمایت از او سر می رسند اما…

کارگردان کیست ؟        

جیک کاسدان که قسمت قبلی را هم کارگردانی کرده بود. کاسدان آثار تلویزیونی فراوانی را کارگردانی کرده اما در سینما تا پیش از ساختن بازسازی « جومانجی »، فیلم « معلم بد » در کارنامه اش به چشم می خورد که کامرون دیازِ بازنشسته بازیگر آن بود.

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/12/phoca_thumb_l_1-309.jpg

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

شوخی ها و ارجاعات فیلم مختص به نوجوانان است و تصاویر زننده ای در فیلم مشاهده نمی شود و هرآنچه که هست، فیلم با شوخی و خنده از کنارشان رد می شود!

نکات مثبت فیلم ؟                                                                          

کوین هارت و دواین جانسون کماکان اغلب موقعیت های کمیک فیلم را بردوش دارند و علی رغم ضعف تر شدن فیلمنامه در قسمت دوم، هنوز هم می توانند مخاطبانشان را به خنده بیندازند!

برخی از موقعیت های سرگرم کننده هستند. چندتایی از ایده ها در اجرا شکل گرفته اند اما برخی دیگر تکرار مکررات هستند.

نکات منفی فیلم ؟

هیچ پیشرفتی نسبت به قسمت قبل مشاهده نمی شود. داستان تکراری است و حتی مناسبات بین شخصیت ها هم تغییر چندانی نکرده که این عدم ریسک پذیری شاید کمی ناامید کننده باشد.

پرحرفی های موس و ادی که کوین هارت و دواین جانسون نقش آنها را ایفا می کنند، پس از مدتی  جذابیت های اولیه خود را از دست می دهد. البته کوین هارت حتی اگر داستان چند ساعت هم ادامه پیدا کند می تواند پرحرفی را ادامه دهد و حداقل هر چند دقیقه یکبار مخاطب را بخنداند!

رابطه دو فرد پیر در داستان خیلی مخاطب را درگیر نمی کند. این موضوع البته حاوی پیامهای اخلاقی خوبی است اما در مجموع وصله چندان مناسبی برای قصه نبوده است.

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/12/phoca_thumb_l_3-4a5.jpg

حرف آخر :

« جومانجی: مرحله بعد » تفاوت چندانی با قسمت قبل ندارد و به اصطلاح کارگردان به ترکیب برنده دست نزده است. اگر شوخی های قسمت اول باعث فروش و موفقیت شد، اینبار هم سازندگان تصمیم گرفته اند همان فرمول را پیش بگیرند و باید دید این تکرار باز هم به موفقیت منجر خواهد شد یا خیر. در نهایت باید گفت اگر قسمت قبل « جوماجی » شما را راضی کرده، برای تماشای « جومانجی: مرحله بعد » هم به اندازه کافی لحظات مفرحی خواهید داشت!

 

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

 

جومانجی: مرحله بعد  (Jumanji: The Next Level)Jumanji: The Next Level

کارگردان : Jake Kasdan

فیلمنامه : Jake Kasdan, Jeff Pinkner

بازیگران :

Tom Hanks…Fred Rogers

Matthew Rhys…Lloyd Vogel

Chris Cooper…Jerry Vogel

Susan Kelechi Watson…  Andrea Vogel

ژانر : بیوگرافی

رده سنی : PG ( مناسب برای افراد بالای 7 سال)

زمان : 109 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها