صفحه اصلی > گزارش ویژه : از پایان دنیا تا دزدی از فروشگاه! / پیشنهاد فیلم و سریال برای آخر هفته ( شماره 5 )

از پایان دنیا تا دزدی از فروشگاه! / پیشنهاد فیلم و سریال برای آخر هفته ( شماره 5 )

WorldsEnd - پایان دنیا

 

پایان دنیا (The World’s End): اثر کمدی – تخیلی « پایان دنیا » یکی از مهجور ترین فیلمهای ادگار رایت است که کمتر از چیزی که لیاقتش را داشت تحویل گرفته شد.

داستان این فیلم درباره پنج دوست است که پس از 20 سال بار دیگر در کنار یکدیگر جمع می شوند تا کار ناتمام خود را بکسره کنند اما این دورهمی تبدیل به آخرالزمان برای سیاره زمین و ساکنین آن می شود!

« پایان دنیا » بامزه و سرشار از ایده های نابی است که باعث سرگرم شدن شما می شود. ما این هفته در سایت مووی مگ  تماشای فیلم « The World’s End » را به شما پیشنهاد می کنیم تا ببینید پایان دنیا به جز خرابی گسترده می تواند خنده را هم به لبان شما بیاورد!

نمره آی ام دبی بی: 7

نمره متاکریتیک: 81

دزدان فروشگاه (Shoplifters)

دزدان فروشگاه (Shoplifters): دزدان فروشگاه یکی از بهترین فیلمهای یک دهه اخیر سینمای ژاپن محسوب می شود. فیلمی که در سال 2018 توانست در اغلب جشنواره های معتبر سینمایی جوایزی را به بدست آورده و در مراسم اسکار نیز با بدشناسی جایزه بهترین فیلم خارجی را به « رما » ببازد.

داستان فیلم درباره خانواده فقیری است که درآمد چندانی ندارند و مجبور هستند برای سیر کردن شکم خود از  فروشگاه ها دزدی کنند. اما زمانی که آنها یک دختربچه بی پناه را پیدا می کنند، تصمیم می گیرند او را نزد خود نگه دارند و همین مسئله اتفاقاتی را به همراه دارد.

« دزدان فروشگاه » فیلمنامه ای دقیق و چند لایه دارد و از حیث شخصیت پردازی بی نقص است. برخلاف اکثر فیلمهای درام که در آن دزدها و طبقه کارگر محکوم به سقوط اخلاقی و تباهی هستند، در اینجا خانواده فقیر قلب بزرگی دارند اما در پسِ این قلب برزگ تراژدی رقم می خورد که اقتضای شرایط است. « دزدان فروشگاه » اخلاقیات را هدف قرار می دهد و در عین حال می گوید که زندگی در شرایط سخت نمی تواند سرنوشت خوشایندی به همراه داشته باشد.

نمره آی ام دبی بی: 8

نمره متاکریتیک: 93

راشومون (Rashomon)

راشومون (Rashomon): سومین پیشنهاد این هفته ما هم فیلمی از سینمای ژاپن است که به عنوان یکی از شاهکارهای تاریخ سینما شناخته می شود. « راشومون » به کارگردانی آکیرا کوروساوا اولین فیلمی بود که باعث شد این کارگردان در جهان شد. فیلمی که توانست جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز را به دست بیاورد و اسکاری افتخاری برای کوروساوا به همراه بیاورد.

داستان غیر خطی فیلم درباره راهبی است که شاهد یک محاکمه بوده. محاکمه ای با روایت های مختلف که از منظر مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

« راشومون » یکی از اولین آثار سینما بود که در آن قصه به صورت غیر خطی پیش می رفت تا اخلاقیات را به تصویر بکشد. ارزش دروغ، بزرگترین سوال فیلمساز از تماشاگرانش است. اینکه آیا روایت ما می تواند سندی بر راستگویی مان باشد و یا اینکه ما نیز به دلایل مختلف دروغ می گوییم تا شرایط به نفع مان تغییر کند. در سال 1950 بسیاری از تماشاگران جهانی زمانی که « راشومون » را دیده بودند اعلام کردند که فیلم را نفهمیده اند! باید به آنها حق داد، « راشومون » حتی برای تماشاگران امروز سینما هم فیلم تازه ای محسوب می شود.

نمره آی ام دبی بی: 8.2

نمره متاکریتیک: 98

 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها