صفحه اصلی > گزارش ویژه : از سینمای تصویر تا درام روانشناسانه هولناک! / پیشنهاد فیلم و سریال آخر هفته ( شماره 12)

از سینمای تصویر تا درام روانشناسانه هولناک! / پیشنهاد فیلم و سریال آخر هفته ( شماره 12)

بهار، تابستان، پاییز، زمستان… و بهار (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring):

 بهار، تابستان، پاییز، زمستان… و بهار (Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring): متاسفانه در روزهای منتهی به کریسمس، کیم کی-دوک، کارگردان برجسته کره ای بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. از این رو در پیشنهاد فیلم این هفته ترجیح دادیم یکی از بهترین آثار این کارگردان را معرفی کنیم تا اگر احیاناً تابحال فیلمی از او ندیده اید، با تماشای این فیلم با سینمای کیم کی-دوک آشنا شوید.

این فیلم داستان راهبی را روایت می کند که در طبیعت رشد کرده و با چالش های مختلفی مواجه می شود که سرنوشت او را تغییر می دهد.

سینمای کیم کی-دوک سینمای تصویر بود و « بهار، تابستان.. » نیز با حداقل دیالوگ ساخته شده است. اگر می خواهید فیلمی بدون دیالوگ ببینید که در آن زبان تصویر به بهترین شکل به مخاطب انتقال داده می شود، تماشای این اثر از کیم کی-دوک را از دست ندهید.

نمره آی ام دبی بی: 8

نمره متاکریتیک: 85

 فول مانتی (The Full Monty):

فول مانتی (The Full Monty): اثر کارگردان پیتر کاتانئو، یکی از تحسین شده ترین فیلم های مستقل در چند دهه اخیر است.

« فول مانتی » درباره مردانی است که به دلیل مشکلات اقتصادی از کار بیکار شده اند و به دنبال راهی برای گذران زندگی هستند و در این راه عجیب ترین و غیرمنتظره ترین گزینه ممکن را انتخاب می کنند.

« فول مانتی » کمدی دلنشین و صمیمی است که به واسطه سادگی انتقام پیام، رضایت مخاطب را کسب می کند. این فیلم در سال 1997 در چندین رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد جایزه اسکار شد اما نتوانست به توفیقی دست پیدا کند. فراموش نکنید که « فول مانتی » را با افراد کم سن و سال نبینید.

نمره آی ام دبی بی: 7.2

نمره متاکریتیک: 75

 هدیه (The Gift):

هدیه (The Gift): تریلر روانشناسانه « هدیه » در سال 2015 آنطور که شابسته بود، با استقبال مواجه نشد اما بعد از گذشت چند سال، از این فیلم به عنوان یکی از بهترین آثار روانشناسانه یاد می شود.

داستان فیلم درباره زوج جوانی به نام سایمون و رابین است که به کالیفرنیا نقل مکان می کنند تا زندگی بهتری داشته باشند. آنها در محل جدید زندگی شان، فردی به نام گوردو را ملاقات می کنند که در دوران دبیرستان همکلاسی سایمون بوده است. گوردو با این زوج رابطه گرمی دارد اما ماجرا در ادامه تغییر می کند.

« هدیه » اولین تجربه کارگردانی جوئل اجرتون محسوب می شود. بازیگری که در نخستین تجربه کارگردانی موفق شده موضوع انتقام و رویکردهای سادیستی ناشی از آزار در دوران نوجوانی را به خوبی در قالب داستانی جذاب به تماشاگر ارائه دهد. تماشای « هدیه » در آخر هفته می تواند تجربه هولناک و در عین حال جذابی باشد!

نمره آی ام دبی بی: 7

نمره متاکریتیک: 77

 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها