صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : نظرات اولیه منتقدان درباره فیلم « Zack Snyder’s Justice League » منتشر شد

نظرات اولیه منتقدان درباره فیلم « Zack Snyder’s Justice League » منتشر شد

Zack Snyder’s Justice League

رؤیای هواداران دی‌سی پس از چند سال سرانجام محقق شد و «لیگ عدالت زک اسنایدر» (Zack Snyder’s Justice League)، خود «زک اسنایدر»، اسنایدر و فقط اسنایدر، از HBO Max و وارنرمیدیا چراغ سبز گرفت. این کات چهار ساعته، بیش از سه سال پس از اکران کات «جاس ویدن» از این شبکه روی ایر می‌رود و حاوی ۱۵۰ دقیقه محتوای جدید و دیده‌نشده است.

اسنایدر علاوه بر احیای صحنه‌هایی که در مرحله‌ی تدوین توسط ویدن حذف شدند، چند دقیقه صحنه‌ی جدید فیلمبرداری کرده و شخصیت «دث‌استروک» با بازی «جو مانگانیلو» و «جوکر» با بازی «جرد لتو» را بازگردانده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، اولین نقد‌های «لیگ عدالت زک اسنایدر» از سه‌شنبه این هفته اجازه‌ی انتشار پیدا کرده‌اند و فیلم در حال حاضر از مجموع  ۱۰۵ نقد در «راتن تومیتوز» امتیاز ۷۵ درصد دریافت کرده. منتقدین واکنش‌های مختلفی به فیلم نشان داده‌اند، اما جملگی در مورد یک مسئله اتفاق نظر داشتند: این کات بهتر از نسخه‌ی اکران‌شده‌ی «لیگ عدالت» در سال ۲۰۱۷ است. در ادامه بخش‌هایی از این نقد‌ها آمده است:

«اوون گلایبرمن» منتقد «ورایتی» که کات سال ۲۰۱۷ را یک «شوخی استودیویی خودسرانه» خوانده بود، برای کات اسنایدر نقد مثبت‌تری به نگارش درآورده و می‌گوید فیلم چهار ساعته‌ی کارگردان برتری فاحشی تا سطح فیلم‌هایی چون «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight)، «مرد عنکبوتی ۲» (Spider-Man 2) و یا «پلنگ سیاه» (Black Panther) دارد. او لحن فیلم را به «ارباب حلقه‌ها» (Lord of the Rings) «پیتر جکسون» شبیه می‌داند.

گلایبرمن می‌نویسد: «فیلم جدید – اشتباه نکنید، واقعاً یک فیلم جدید است – فراتر از احقاق حق ایده‌ی ابتدایی اسنایدر است. یک سرگرمی باشکوه، ماهرانه، و درگیرکننده است، داستانی در مورد پیشینه‌ی گروهی از قهرمانان که در ذات کلاسیک و سنتی است، اما این بار با چنان خلوص کودکانه و هیجان‌انگیزی بازگو شده که شما را به بهترین حالتی  که کتاب‌های مصور می‌خواستند باشند بازمی‌گرداند: اینکه احساس کنید خدایان را روی زمین در کشمکش می‌بینید.»

«ریچارد لاسن» منتقد «ونتی فر» می‌گوید این نسخه از «لیگ عدالت» کاملاً متفاوت و اصلاح‌شده است: «روند فیلم تغییر کرده؛ رشته‌های روایت به کلی دور انداخته شده یا [با داستان جدید] بند زده شده. شخصیت‌هایش عبوس‌تر شده‌اند، همان‌گونه از ابتدا قرار بود باشند، و تهدیدها با آخرالزمانی که باید در یک دنباله به وقوع می‌پیوست اما هرگز ساخته نخواهد شد عمیق‌تر شده‌اند. البته مگر اینکه کات اسنایدر به چنان محبوبیتی برسد که استودیو دلیلی برای ساخته نشدنش نبیند.»

«آمون وارمن» منتقد مجله‌ی «امپایر» می‌گوید یکی از قابل‌توجه‌ترین تفاوت‌های کات اسنایدر نحوه‌ی نمایش شخصیت «سایبورگ» با بازی «ری فیشر» است. او می‌نویسد: «در نسخه‌ی سال ۲۰۱۷ سیر شخصیت او به شکل قابل‌ملاحظه‌ای حذف شده بود، اما اینجا «سایبورگ» روح و قلب فیلم است، و توجه بیشتری به رابطه‌ی او با پدرش «سیلاس» (جو مورتون) شده. مضامین به‌هم‌پیوسته با جزئیات بیشتر به داستان امکان داده تا نفسی بکشد: خرده پی‌رنگ‌ها به داستان انسانیت اضافه می‌کنند (صحنه‌ی چای با حضور شخصیت «آلفرد» با بازی «جرمی آیرونز» و «دایانا» با بازی «گل گدوت» دلفریب است)، صحنه‌های طولانی‌ترشده (میزان غافلگیرکننده‌ای صحنه‌ی جدید وجود دارد) ابهامات را برطرف می‌کنند، و غیاب شوخی‌های مبتذل کات ویدن به ثبات لحن فیلم کمک می‌کند.»

«کارن هان» منتقد «اسلیت» می‌گوید فیلمی که حاضر به خطر کردن باشد حتی اگر تلاشش به شکست انجامد جذابیت بیشتری نسبت به فیلمی که خطر نمی‌کند دارد: «همان‌گونه که اسنایدر ثابت می‌کند، فیلمی که رد پای کارگردان در آن روشن باشد جذاب‌تر است از فیلمی که توسط یک کمیته ساخته شده. «لیگ عدالت زک اسنایدر» فیلمی است که فراتر و فراتر و فراتر از جایی می‌رود که اغلب فیلم‌ها شهامتش را دارند، و فیلمی است که پس از یک سال تعطیلی سالن‌های سینما مرا به بازگشت تشویق می‌کند – تا بیشتر فیلم‌هایی ببینم که کاملاً به ایده‌ی کارگردان متعهد می‌مانند به شکلی که ندیدنشان غیرممکن است.»

تمامی فیلم‌های ابرقهرمانی اسنایدر از جمله «مرد پولادین» (Man of Steel) و «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» (Batman v Superman: Dawn of Justice) با واکنش‌های مثبت و منفی مواجه شدند و در گیشه موفق نبودند. صرف نظر از زمانی که اسنایدر برای اصلاح و تکمیل کات خود گذاشته، همواره بعضی منتقدین وجود خواهند داشت که تحت تأثیر قرار نگیرند. «مت گلدبرگ» نویسنده‌ی «کلایدر» یکی از این منتقدین است که می‌گوید: «مسئله این نیست که یک فیلم ابرقهرمانی ۴ ساعته نباید وجود داشته باشد اما «لیگ عدالت زک اسنایدر» هیچ‌گاه به این پرسش پاسخ نمی‌دهد که چرا فیلم به چهار ساعت نیاز دارد. صرف نظر از اینکه چه میزان به توجه مخاطب نیازمندید، همیشه باید کاری کنید که اثر شما ارزش توجه کردن را داشته باشد، و هر تدوین‌گر توانمندی می‌داند که تمامی لحظات طلایی نیستند. گاهی باید دست به کشتار عزیزان زد، و مشکل «لیگ عدالت زک اسنایدر» نیز این است که به نظر سعی می‌کند «همه‌چیز» را حفظ کند. این رویکرد نه تنها روند فیلم را از بین می‌برد، بلکه ارتباط برقرار کردن با هر نوع سیر احساسی و مضمونی را دشوار می‌سازد.»

«مایک رایان» منتقد «آپ‌راکس» می‌گوید از دیدن «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» لذت نبرده و اضافه می‌کند: «چه ایده‌ی [ابتدایی اسنایدر] خوشایند شما باشد چه نباشد، بین شما و خدای‌تان باقی می‌ماند. اگر از هواداران «طلوع عدالت» بوده‌اید، تصور می‌کنم که از «لیگ عدالت زک اسنایدر» راضی خواهید بود. نسبت به کاتی که در سال ۲۰۱۷ اکران برتری بسیاری دارد – اما اگر چنین نبود جای تعجب داشت. این کمترین انتظار است.»


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

کدام استودیو برای تهیه فیلم های کریستوفر نولان گزینه بهتری است؟

ابراز تمایل کریستوفر نولان برای ساخت بازی کامپیوتری!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها