صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فیلم برتر تاریخ سینما درباره افراد نابینا

5 فیلم برتر تاریخ سینما درباره افراد نابینا

کتاب الی (The Book of Eli):

در تاریخ سینما فیلم‌هایی بسیاری ساخته شده که شخصیت‌های اصلی آن نابینا بوده‌اند یا بخش مهمی از داستان به نابینایی یکی از شخصیت‌ها مرتبط بوده است.

این بار به بهانه اکران قسمت دوم فیلم «نفس نکش»، به پنج فیلم برتر تاریخ سینما درباره افراد نابینا پرداخته‌ایم. شما هم می‌توانید فیلم‌های محبوب خودتان را در بخش نظرات برای ما یادداشت نمایید.

5- کتاب الی (The Book of Eli): صحبت درباره نابینایی در فیلم «کتاب الی» می‌تواند منجر به اسپویل شدن بخش بزرگی از داستان شود ازاین‌جهت اگر فیلم را ندیده‌اید پاراگراف‌های این گزینه را نخوانید. «کتاب الی» یکی از آثار جنجالی با بازی دنزل واشنگتن است که شخصیت اصلی آن نابینا است و همین موضوع باعث تغییر وضعیت دنیا در انتهای فیلم می‌شود. به همین این فیلم می‌تواند در لیست ما قرار بگیرد.داستان فیلم درباره دنیای آخرالزمانی است که یک کتاب می‌تواند باعث تسلط بر دنیا شود.

«کتاب الی» به دلیل درون‌مایه‌های مذهبی اثری جنجالی است که البته به دلیل احترام به ادیان مورد ستایش تماشاگران قرار گرفته بود.

ری (Ray

4 – ری (Ray): فیلم «ری» بر اساس زندگینامه ری چارلز، خواننده مشهور آمریکایی ساخته شده و در واقع اثری بیوگرافی محسوب می‌شود. شما به‌احتمال فراوان ری چارلز که نابینا بود را می‌شناسید و حداقل یکی از آهنگ‌هایش را شنیده‌اید. فیلم به بخشی از زندگی این خواننده پرآوازه می‌پردازد و مهم‌ترین ویژگی فیلم این است که جیمی فاکس به دلیل بازی در نقش اصلی این فیلم موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد.

رنگ خدا (The Color Of Paradise):

3- رنگ خدا (The Color Of Paradise): چهارمین فیلم مجید مجیدی یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های این کارگردان در سراسر جهان محسوب می‌شود. «رنگ خدا» داستان پسربچه نابینایی است که در مدرسه نابینایان تحصیل می‌کند اما وقتی برای گذراندن تعطیلات به خانه بازمی‌گردد اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد. مجید مجیدی در این فیلم نگاهی معنوی به زندگی انسان‌ها دارد و درعین‌حال گرایش‌های مذهبی این فیلمساز در پرداخت به سوژه‌اش نیز قابل‌بررسی است. «رنگ خدا» تجربه عمیقی از زندگی فردی نابینا را در اختیار تماشاگر قرار می‌دهد.

عطر خوش زن (Scent of a Woman

2- عطر خوش زن (Scent of a Woman): آل‌پاچینو بازی‌های ماندگار بسیاری را در کارنامه هنری‌اش ثبت کرده اما نقشی که بابت آن موفق به دریافت جایزه اسکار شد، سرهنگ اسلید در فیلم «عطر خوش زن» بود. وی در این فیلم نقش سرهنگ نابینایی را بازی می‌کرد که در نهایت به کمک یک پسر دبیرستانی می‌آید تا از مخمصه‌ای که در آن گرفتار شده رهایی پیدا کند. «عطر خوش زن» در بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نیز نامزد جایزه اسکار شد اما کماکان بازی آل پاچینو در نقش سرهنگ نابینا و سخنرانی تأثیرگذار انتهایی فیلم است که در خاطر تماشاگران به یاد مانده است.

روشنایی شهر (City Lights):

1-روشنایی شهر (City Lights): روشنایی شهر از دید بسیاری از نهادهای سینمایی همچون «بنیاد فیلم آمریکا» به‌عنوان بهترین فیلم کمدی رمانتیک تاریخ سینما شناخته شده است.

این فیلم داستان مرد ولگردی را روایت می‌کند که عاشق دختری گل‌فروش می‌شود. دختری که نابینا است و ولگرد سعی می‌کند هرطور که شده بینایی را به او بازگرداند.

«روشنایی شهر» یکی از دقیق‌ترین و احساس‌برانگیزترین فیلم‌های چاپلین محسوب می‌شود و حتی از دیدگاه بسیاری، برترین فیلم این هنرمند نابغه است. سکانس پایانی «روشنایی شهر» کماکان در صدر لیست برترین پایان‌های تاریخ سینما قرار دارد که امکان ندارد با تماشای آن احساساتی نشوید! پیام‌های انسان‌دوستانه فیلم و عشق پاک و پایداری که در فیلم وجود دارد، تماشای فیلم را به یک اجبار برای هر تماشاگر تبدیل کرده است.

 

مائده اکبریان

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها