صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از جوگیری کاربران ایرانی تا دردسرهای هلوکاست برای مجری معروف! / زرین سینمایی هفته (237)

از جوگیری کاربران ایرانی تا دردسرهای هلوکاست برای مجری معروف! / زرین سینمایی هفته (237)

محمدحسین مهدویان

 

68466در دو هفته ای که گذشت، جشنواره فیلم فجر با بی نظم ترین شکل ممکن برگزار شد و به پایان رسید. جشنواره ای که با اختلاف یکی از بدترین جشنواره های سینمایی سال های اخیر در کشور بود.

حالا خود جشنواره که هیچی، بعد از تموم شدن این رویداد یه سری کارگردان مثل رضا میرکریمی و محمدحسین مهدویان اومدن و با کلی غر گفتن دیگه تو این جشنواره شرکت نمی کنیم و قهر کردن رفتن! هیچکس هم نمیدونه مشکل اینا چیه!

یکی که سال هاست داره جشنواره های مختلف رو مدیریت میکنه و کلاً همیشه یکی از عضای ثابت پست های دولتی در بخش سینما بوده (فارغ از فیلمسازی) اون یکی هم که کلاً همیشه حمایت شده و جشنواره هم بهش اقبال نشون داده!

به هر روی، ما این جا به دلیل آنچه که «لوس بازی» می نامیم، تمشک زرینی را به این عزیزان تقدیم می کنیم که اول فیلمشان را وارد جشنواره می کنند و بعدش که جشنواره به پایان رسید ژست معترضانه می گیرند و به بهانه های مختلف هر روز از این و اون خداحافظی می کنند. حالا شما ببین، یک سال بعد نزدیک جشنواره که شد، همین عزیزان دوباره فیلماشونو میارن داخل جشنواره با این توضیح:« یه سری اختلافات وجود داشت که خدا رو شکر حل شد!»

آرای مردمی جشنواره فیلم فجر

68466آقا جشنواره فیلم فجر امسال اتفاق عجیب و غریب کم نداشت که ما این جا برای این که دیگه خیلی ستون پر نشه، دو تا تمشک رو یکی کردیم که به صورت مشترک بهشون بدیم و قائله رو ختم کنیم.

اولین موضوع، حذف آراء مردمی وسط برگزاری جشنواره بود! یعنی جشنواره برگزار شده و بعدش دوستان یادشون افتاده که آراء مردمی باید حذف بشه و چیز مزخرفیه! در این که آراء مردمی در سال های قبلش هم کلاً چیز عجیب و غریبی بود و هیچوقت به صورت سالم منتشر نمی شد شکی نیست، اما این که وسط برگزاری جشنواره تصمیم به حذف یک بخش گرفته بشه، از اون اتفاقاتیه که نمونه اش رو فقط میشه تو جشنواره فیلم فجر دید!

تمشک مشترک بعدی هم تقدیم مدیریت جشنواره می کنیم که چند ساعت قبل از اعلام نام برندگان، اسامی لو رفت و همه میدونستن کی قراره جایزه بگیره و همینطور هم شد! هیچکس هم مسئولیت قبول نکرد و آخرشم نفهمیدیم چی شد!

ما هم این جا به دلیل آنچه که «جشنواره دورهمی بی نظم» می نامیم، تمشک زرینی را به برگزار کنندگان این رویداد تقدیم می کنیم که نگاهی به برگزاری جشنواره های سینمایی در جهان نمی اندازند تا بدانند چطور باید یک جشنواره سینمایی برگزار شود.

انیمیشن پهلوانان

68466در هفته ای که گذشت، کاربران پرتلاش ایرانی در یک اقدام هماهنگ، به سایت IMDB هجوم بردند تا به انیمیشن «پهلوانان» نمره 10 دهند و به این ترتیب، این انیمیشن در لیست 250 اثر برتر سایت IMDB قرار گرفت!

البته که این شیرین کاری ها خیلی زود توسط مدیران این وب سایت تشخیص داده شد و به طوری کامل، این انیمیشن از لیست مذکور کنار گذاشته شد.

ما سابقه طولانی در انجام این جور کارها داریم. یا داور رو بعد از بازی مورد عنایت قرار میدیم یا کلاً هرکسی که یه جای دنیا یه کاری کرده که مطابق میل ما نبوده بهش هجوم می بریم و هرچی بخواییم بهش میگیم. الانم که رفتیم واسه خودمون یه انیمیشن رو بدون دلیل و صرفاً به دلیل تخلیه روانی آوردیم بالا که بعدش هار هار بخندیم!

به هر روی، ما این جا به دلیل آنچه که «هیجان کنترل نشده برخی دوستان» می نامیم، تمشک زرینی را به این عزیزان تقدیم می کنیم و معتقدیم که احترام و عزت و موفقیت صرفاً با شیرین کاری و تخلیه هیجان صورت نمی گیره بلکه پروسه ای داره که باید طی بشه تا بلوغ و احترام به دست بیاد. حالا بخش جالبش این بود که بعد از این اتفاقا یه سری اومدن میگن:« حق این انیمیشن این بود که در لیست 250 انیمیشن برتر تاریخ» باشه!

سوزان ساراندون

68466در هفته ای که گذشت، پلیس های نیویورک در مراسم تشییع یک کارآگاه پلیس شرکت کردند که خب تا این جا همه چیز عادی بوده و ادای احترام. اما این وسط بعضی سلبریتی های هالیوود که به شدت جوگیر هستند، از همین مسئله ساده هم نگذشتند.

یکی از این سلبریتی ها، سوزان ساراندون بود که بعد از انتشار تصاویر مراسم خاکسپاری گفت:« اینهمه پلیس اون روز تو مراسم بودن پس نیازی بهشون نبوده…کل سال هم نباشن پس نیازی نیست دیگه؟»

به هر روی، ما این جا به دلیل آنچه که «رد دادن سلبریتی جماعت» می نامیم، تمشک زرینی را به خانم ساراندون تقدیم می کنیم که کلا اومده یه چیزی بگه اما نمیدونسته چی داره میگه! حالا همین جماعت اگه یه روز پلیس نباشه میان میگن قانون کجاست و چرا هیچکس از بچه ها و خانواده های ما حمایت نمیکنه!

وضعیت سلبریتی های ما که واسه خودش داغون هست، آدم اینا رو هم میبینه کلا از زندگی پشیمون میشه!

ووپی گلدبرگ

68466آخرین تمشک زرین هفته را هم تقدیم جامعه جو زده و شبکه ABC می کنیم که هفته گذشته وقتی ووپی گلدبرگ اومد و یه چند کلمه ای درباره هلوکاست صحبت کرد و گفت باید از یک منظر دیگه به ماجرا نگاه کرد، رگ گردنشون باد کرد و کف از دهانشون خارج شد و گفتن ووپی باید عذرخواهی کنه و تازه از کار هم معلق بشه به خاطر اینکه در مورد هلوکاست اینطوری گفته و همین طور هم شد!

ما هم این جا به دلیل آنچه که «اسمشو نبر!» می نامیم ،تمشک زرینی را به دوستان هالیوودی تقدیم می کنیم که کم از دوستان شرقی شون ندارن و کلاً سر این مسئله کل دنیا رویکرد یکسانی دارن و فقط همدیگه رو دست میندازن!

 

ذره بین  

* شما می‌توانید گزینه‌های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر”  سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم! 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها