صفحه اصلی > پنج برتر : 5 بازیگر زن برتر در فیلم های اکشن

5 بازیگر زن برتر در فیلم های اکشن

5- لیندا همیلتون (Linda Hamilton):

 در تاریخ سینما اغلب بازیگران مرد بوده اند که در فیلم های اکشن خوش درخشیده اند. اما بازیگران زنی هم بودند که توانسته اند در سینمای اکشن خودش بدرخشند و تبدیل به تک ستاره فیلم های اکشن شوند. این بار در 5 برتر به «5 بازیگر زن برتر در فیلم های اکشن» پرداخته ایم که سهم بیشتری از موفقیت در سینمای اکشن داشته اند.

5- لیندا همیلتون (Linda Hamilton): نام «ترمیناتور» در نگاه اول همه ما را به یاد آرنولد شوارتزنگر می اندازد. اما فراموش نکنیم که شخصیت اصلی این فیلم مادر قهرمانی بود که پا به پای آرنولد شوارتزنگر در صفحه ها خوش می درخشید و مخصوصاً در «ترمیناتور 2:روز داوری»، تبدیل به شخصیتی ماندگار شد. البته درخشش همیلتون به چندگانه «ترمیناتور» محدود شد و علی رغم حضور در فیلم های اکشن مختلف، نتوانست به جایگاه بالاتری دست پیدا کند. با این حال کماکان از این بازیگر به عنوان یکی از اولین قهرمانان زن سینمای اکشن نام می برند.

- میلا یوویچ (Milla Jovovich):

4- میلا یوویچ (Milla Jovovich): یوویچ سال هاست در فیلم های اکشن حضور فعالی دارد و می توان از او به عنوان یکی از فعال ترین بازیگران در سینمای اکشن نام برد. با این حال، شاید بد شانسی این بازیگر این باشد که اغلب آثار اکشنی که در آن حضور داشته با بی مهری کارشناسان سینمایی مواجه شده و از این جهت، جدی گرفته نشده است! موفق ترین آثار اکشن یوویچ مربوط به فیلم های چندگانه «رزیدنت اویل» است که اغلب مورد توجه گیمرها قرار گرفت. درباره این بازیگر می توان گفت که کمتر تماشاگری است که یوویچ را در فیلم های غیراکشن به یاد بیاورد و در عین حال، کمتر تماشاگری را هم خواهید یافت که نقش های ماندگاری از او در فیلم های اکشن در ذهن داشته باشد!

آنجلینا جولی (Angelina Jolie

3- آنجلینا جولی (Angelina Jolie): آنجلینا جولی سابقه طولانی در فعالیت های سیاسی دارد و یکی از بهترین بازیگران فیلم های درام بوده که حتی برای فیلم «دختر آشفته» توانسته اسکار بهترین بازیگر زن را تصاحب کند. اما این بازیگر سابقه حضور در فیلم های اکشن را هم داشته که این آثار اغلب موفقیت های نسبی به همراه داشته اند. سری فیلم های «Tomb Raider»، «آقا و خانم اسمیت»، «Wanted» و «Salt» نشان داد که جولی استعداد خوبی در فیلم های اکشن دارد، هرچند که این بازیگر بعدها رویکردهای بشردوستانه را دنبال کرد و فعالیت بازیگری اش را کاهش داد.

میشل یئو (Michelle Yeoh

 2- میشل یئو (Michelle Yeoh): یئو یکی از برترین بازیگران زن سینمای اکشن در سینما محسوب می شود که بخش زیادی از کارنامه بازیگری اش شامل حرکات رزمی در فیلم های هنگ کنگی است. این بازیگر در جهان اغلب برای بازی در فیلم تحسین شده «ببر خیزان، اژدهای پنهان» شناخته می شود و اخیراً بار دیگر برای بازی در فیلم «همه چیز، همه جا یکسان» توانسته توجهات را به خود جلب نماید. شاید اگر استعداد یئو در حرکات رزمی زودتر در هنک کنگ کشف می شد، امروز او یکی از بی رقیب ترین بازیگران زن در سینمای اکشن لقب می گرفت.

سیگورنی ویور (Sigourney Weaver):

 1- سیگورنی ویور (Sigourney Weaver): بی شک یکی از اولین ستارگان و در عین حال موفق ترین بازیگران در سینمای اکشن، سیگورنی ویور است. بازیگری که با سری فیلم های «بیگانه» تبدیل به ستاره سینما شد و با دنباله های این فیلم نیز خوش درخشید. ویور بعدها همکاری های مختلفی از جمله با جیمز کامرون در فیلم «آواتار» داشت اما کماکان شکل و شمایلی که از او در ذهن علاقه مندان به سینما باقی منده مربوط به چندگانه «بیگانه» است که کماکان یکی از بهترین فیلم های اکشن با موضوع هیولاست که می تواند حسابی تماشاگران را بترساند!

 

مائده اکبریان

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها