2 1 2015121145850

شرکت آمازون از قصد خود برای ورود به دنیای سینما خبر داده است. آمازون در نظر دارد سالانه چندین فیلم سینمایی تهیه و در سینماها و سپس به صورت آنلاین برای تماشا به مخاطبان عرضه کند.

به گزارش مووی مگ به نقل از دویچه وله، روی پرایس، مسئول بخش استودیوی آمازون اعلام کرده است که این شرکت در نظر دارد سالانه ۱۲ فیلم سینمایی تهیه کند که این فیلم‌ها ۴ تا ۸ هفته پس از نمایش در سالن‌های سینما برای مشتریان سرویس "آمازون پرایم" از طریق اینترنت قابل دسترس و تماشا خواهد بود. این اقدام آمازون با مخالفت سینماداران روبرو شده است.

در حالت معمول فیلم‌های سینمایی پس از نمایش روی پرده، به صورت دیجیتال (دی وی دی، بلوری و غیره) برای فروش روانه بازار می‌شوند. این فیلم‌ها معمولا پس از گذشت ده ماه یا بیشتر، از سوی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات آنلاین رسانه‌ای نظیر نتفلیکس برای مشترکان نمایش داده می‌شوند.

آمازون در نظر دارد هم روی چهره‌های جوان و خلاق دنیای سینما و هم چهره‌های با تجربه سرمایه‌گذاری کند. این شرکت اخیرا اعلام کرد، وودی آلن کارگردان سرشناس آمریکایی برای نخستین بار مجموعه‌ای تلویزیونی برای پخش اینترنتی در آمازون می‌سازد.

به گفته مسئولان آمازون بودجه در نظر گرفته شده برای هر فیلم رقمی بین ۵ تا ۲۵ میلیون دلار است که به وضوح بسیار کمتر از بودجه کنونی برای تهیه فیلم در هالیوود به شمار می‌رود.

نتفلیکس، رقیب آمازون، نیز چندی پیش از ساخت نخستین فیلم سینمایی توسط این شرکت خبر داد. این فیلم به نام "افسانه سبز" قرار است در ماه اوت به طور همزمان در سینما و روی اینترنت به نمایش درآید.

آمازون در حال حاضر هیچ تاریخ دقیقی برای اکران نخستین فیلم ساخت این شرکت اعلام نکرده است. بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که هدف بعدی آمازون ورود به دنیای موسیقی باشد.

در مراسم گلدن گلوب امسال سریال "ترنسپرنت" از نخستین تولیدات شرکت آمازون برنده دو جایزه شد.