صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : حضور مارتین اسکورسیزی در جشنواره ترابیکا با همسر مبتلا به پارکینسون

حضور مارتین اسکورسیزی در جشنواره ترابیکا با همسر مبتلا به پارکینسون

مارتین اسکورسیزی

«مارتین اسکورسیزی» یکشنبه این هفته به همراه همسرش «هلن موریس» و دخترش فرانچسکا در مراسم افتتاحیه «ماهی بیرون از آب» (Fish Out of Water) در جشنواره ترایبکا حضور پیدا کرد. موریس سی سال است که با بیماری پارکینسون مبارزه می‌کند.

کارگردان ۸۰ ساله «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) و همسر پنجم و ۷۴ ساله‌اش به فرانچسکای ۲۳ ساله ملحق شدند که اولین فیلمش را کارگردانی کرده است. اسکورسیزی چند روز پیش از «مایکل جی. فاکس» بازیگر مبتلا به پارکینسون به خاطر حمایت از موریس ستایش کرده بود. موریس در سال ۱۹۹۱ به پارکینسون مبتلا شده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «فرانچسکا اسکورسیزی» سابقه بازی در فیلم‌های «رفتگان» (The Departed)، «هوگو» (Hugo) و «هوانورد» (The Aviator) را دارد و در سریال «ما همینیم که هستیم» (We Are Who We Are) اچ‌بی‌او نقش‌آفرینی کرده است. اسکورسیزی دختران دیگری به نام کتی ۵۷ ساله و دومنیکای ۴۶ ساله از همسران سابقش «لارایین ماری برنان» و «جولیا کامرون» دارد.

موریس در سال ۲۰۰۰ به مجله «تاک» گفته بود پس از ابتلا به پارکینسون «یک شب هراسناک» را تجربه کرده اما طبق شعار خانوادگی «پیش‌روی کن» ادامه داده است. او اضافه کرده بود که در ۵۰ سالگی فرانچسکا را باردار بوده است: «نزد پزشک متخصص زنان رفتم و او گفت کمی پیر هستم. پزشکی در نیویورک که در بارداری‌های پرخطر تخصص داشت توصیه کرد و من فوراً باردار شدم. ۵۱ ساله بودم. پارکینسون داشتم. چند ماه در بستر بودم، اما آسان بود. خیلی زیاد تلویزیون نگاه کردم.»

اسکورسیزی در یک مراسم اهدای جوایز در «موزه تصاویر متحرک» از فاکس به خاطر خدماتش به جامعه بیماران مبتلا به پارکینسون تمجید کرده بود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها