صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : «باربی» با عبور از «هری پاتر» پرفروش ترین فیلم تاریخ برادران وارنر شد

«باربی» با عبور از «هری پاتر» پرفروش ترین فیلم تاریخ برادران وارنر شد

باربی

فیلم «باربی» (Barbie) به کارگردانی «گرتا گرویگ» به فروش ۱.۳۴ میلیارد دلاری در سراسر دنیا رسید و تا یکشنبه این هفته فقط ۱ میلیون دلار با شکستن رکورد «هری پاتر و یادگاران مرگ ۲» (Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2) به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ برادران وارنر فاصله داشته است. بنابراین «باربی» در روز دوشنبه رسماً پرفروش‌ترین فیلم تاریخ این استودیو لقب می‌گیرد.

«اوپنهایمر» (Oppenheimer) یونیورسال و «کریستفر نولان» تا یکشنبه به ۷۷۷.۲ میلیون دلار رسیده و در آینده نزدیک فروش جهانی ۸۰۰ میلیون دلاری را خواهد دید. نولان هفته پیش برای افتتاحیه «اوپنهایمر» به چین سفر کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، فیلم جدید نولان آخر هفته گذشته در بازارهای بین‌المللی با ۲۹.۱ میلیون دلار در ۸۲ کشور پیشتاز بود. فروش خارجی این فیلم تا امروز به ۴۷۷.۲ میلیون دلار رسیده که ۹.۲ میلیون دلار آن به ایتالیا اختصاص دارد. در اسپانیا، «اوپنهایمر» با ۱۹.۷ میلیون دلار به پرفروش‌ترین فیلم کارنامه نولان و در مجارستان با ۲.۹ میلیون دلار به پرفروش فیلم استودیوی یونیورسال تبدیل شده است.

پرفروش‌ترین بازارهای خارجی «اوپنهایمر» تا امروز بریتانیا با ۶۷.۵ میلیون دلار، آلمان با ۴۷.۲ میلیون دلار، فرانسه با ۳۷.۲ میلیون دلار، استرالیا با ۲۴.۳ میلیون دلار و کره با ۱۸.۸ میلیون دلار بودند. «اوپنهایمر» با فروش ۱۵۴.۵ میلیون دلاری در سینماهای آیمکس پنجمین فیلم پرفروش تاریخ در این فرمت است.

«باربی» آخر هفته گذشته فروش ۱۸.۲ میلیون دلاری را در ۷۵ کشور ثبت کرد و از ۱.۳۴ میلیارد دلار در سراسر دنیا عبور کرد. فروش خارجی این فیلم با بازی «مارگو رابی» و «رایان گاسلینگ» به ۷۴۵.۵ میلیون دلار می‌رسد. پرفروش‌ترین بازارهای خارجی این فیلم تا امروز بریتانیا با ۱۱۴.۹ میلیون دلار، مکزیک با ۵۴ میلیون دلار، استرالیا با ۵۳.۳ میلیون دلار، آلمان با ۵۱.۴ میلیون دلار و فرانسه با ۴۳.۹ میلیون دلارند.

فیلم «مگ ۲» (Meg 2: The Trench) این هفته در ۷۷ کشور فروش ۱۵.۲ میلیون دلاری را ثبت کرد و از فروش جهانی ۳۵۲.۵ میلیون دلاری در سراسر دنیا گذشت. پنج بازار پرفروش بین‌المللی این فیلم تا امروز چین با ۱۱۲.۹ میلیون دلار، مکزیک با ۲۰.۱ میلیون دلار، بریتانیا با ۱۴.۴ میلیون دلار، فرانسه با ۱۲.۶ میلیون دلار و اسپانیا با ۱۱.۲ میلیون دلارند.

«بلو بیتل» (Blue Beetle) دی‌سی و برادران وارنر این هفته در بازارهای بین‌المللی با کاهش فروش ۵۲ درصدی روبرو شد و از ۸۱.۸ میلیون دلار سراسر دنیا گذر کرد. پرفروش‌ترین بازارهای خارجی این فیلم تا امروز مکزیک با ۴.۹ میلیون دلار، برزیل با ۴.۲ میلیون دلار، بریتانیا با ۳.۵ میلیون دلار، فرانسه با ۲.۸ میلیون دلار و اندونزی با ۱.۷ میلیون دلارند.

فیلم «بنیادین» (Elemental) دیزنی و پیکسار این هفته به فروش جهانی ۴۶۸.۸ میلیون دلاری رسید. این فیلم در کره با ۵۳.۴ میلیون دلار، بریتانیا با ۲۱.۷ میلیون دلار، فرانسه با ۲۱.۵ میلیون دلار، مکزیک با ۲۰.۸ میلیون دلار و چین با ۱۵.۹ میلیون دلار بیشترین فروش خارجی را ثبت کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
فاطمه
8 ماه قبل

😐😐😐😐😐😑😑😑

FFFF
FFFF
8 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

برو با مسلسل وایسا دم سالن های سینما تا نرن بلیط بخرن!!

فاطمه
فاطمه
8 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

خوبی؟😐

FFFF
FFFF
8 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

نه