صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : تمسخر مارتین اسکورسیزی توسط کارگردان «Avengers»

تمسخر مارتین اسکورسیزی توسط کارگردان «Avengers»

مارتین اسکورسیزی جو روسو

کارگردان «انتقام‌جویان» به خاطر انتشار یک ویدیو با انتقاد مواجه شد.

«جو روسو» کارگردان فیلم‌های «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (Avengers: Infinity War) و «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) ویدیویی بحث‌برانگیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و به کاهش فروش تازه‌ترین ساخته «مارتین اسکورسیزی»‌واکنش نشان داده است. «فرانچسکا اسکورسیزی» دختر کارگردان برنده اسکار هفته پیش ویدیوی طنزآمیزی از سگ پدرش «اسکار» منتشر کرده بود که نشان می‌داد فیلمساز از حیوان تست بازیگری می‌گیرد. روسو به تازگی ویدیوی دیگری به اشتراک گذاشته و به شوخی سگش را «باکس آفیس» صدا می‌زند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، ویدیوی جدید روسو به نظر واکنشی است به زخمی کهنه و ادعای چند سال پیش اسکورسیزی که گفته بود فیلم‌های مارول به «شهر بازی» شباهت دارند و «سینما» نیستند. در آن زمان اسکورسیزی از تسخیر سالن‌های سینما توسط فیلم‌های ابرقهرمانی انتقاد کرده بود.

اسکورسیزی در مصاحبه با «امپایر» گفته بود: «این فیلم‌ها را نگاه نمی‌کنم. سعی کرده‌ام، می‌دانید؟ اما این فیلم‌ها سینما نیستند. راستش را بخواهید، شبیه‌ترین چیز به این فیلم‌ها، هرچقدر هم که خوش‌ساخت باشند و بازیگرانش در بالاترین سطح ظاهر شوند، شهر بازی است. این سینمایی انسانی نیست که سعی داشته باشد تجارب روانی و احساسی را به انسانی دیگر منتقل کند.»

پس از انتقاد کارگردانانی چون «جیمز گان»، اسکورسیزی با انتشار مقاله‌ای در «نیویورک تایمز» توضیحات بیشتری داد: «بسیاری از المان‌های [آثار آلفرد هیچکاک] در فیلم‌های مارول وجود دارد. چیزی که غایب است، الهام‌بخشی، رازآلودگی و یا حس واقعی خطر است. هیچ چیزی در خطر نیست. این فیلم‌ها ساخته می‌شوند تا دسته‌ای از نیازها مرتفع شود، و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شمار محدودی از مضامین را در خود جای می‌دهند.»

روسو پس از کاهش ۶۱ درصد فروش «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) در هفته دوم اکران این ویدیو را منتشر کرده است. این فیلم ۲۰۰ میلیون دلاری با بازی «رابرت دنیرو»، «لئوناردو دی‌کاپریو» و «لیلی گلدستون» در هفته دوم اکران از ۸۴ میلیون دلار عبور کرده و حتی ممکن است از ۱۵۰ میلیون دلار فراتر نرود.

ویدیوی روسو باعث شد که بسیاری از اهالی سینما از اسکورسیزی حمایت کنند. «جیسون دیمارکو» یکی از مدیران استودیوی برادران وارنر دیسکاوری می‌نویسد: «جو روسو از نتفلیکس صدها میلیون دلار می‌گیرد تاهرچه می‌خواهد بسازد، اما فیلمی که ارائه می‌دهد… «مرد خاکستری» (The Grey Man) است. مارتتی صدها میلیون دلار از اپل و نتفلیکس می‌گیرد و «ایرلندی» (The Irishman) و «قاتلین ماه گل» را می‌سازد. من که می‌دانم ۲۰ سال آینده مردم در مورد کدام فیلم حرف خواهند زد…»

«لوییز پیتسمن» نویسنده می‌گوید: «در ۵۰ سال آینده هیچ‌کس نمی‌داند جو روسو کیست.»

صفحه توییتر جشنواره «بیاندفست» حتی صراحت بیشتری دارد: «بیایید صادق باشیم، جو روسو یک مزدور آشغال است که وقتی [کوین] فایگی [مدیر استودیوی مارول] او را گمنامی نجات داد و به مهمانی دعوت کرد برنده بلیت بخت‌آزمایی شد.»

«اسکات برنز» منتقد سینما می‌نویسد:‌ «به گمانم حالا «مرد خاکستری» بدترین شرم‌آورترین اثری نیست که جو روسو کارگردانی کرده.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
20 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رامین
رامین
5 ماه قبل

و البته سریال واچمن لیندلوف
سریال پسران هم که نقدی بر ابقهرمانی ها بود

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  رامین

چند تا نظر دیگه بذاری شاید فروش فلاور مون به صد میلیون برسه!!!

رامین
رامین
5 ماه قبل

باور کنید مارول فن ها سه حالت دارند
یک.یا فیلمای بزرگانی مث اسکورسیزی رو نصف نیمه یا چند سکانس پراکنده دیدند
دو.یا سرسری و با تعصب و بدون فکر درست و حسابی
سه. یا یکی دو تا دیدن. رفتن جستجو کردن چند تا نظر خوندن اسم فیلم می برن
در کل مارول چون خودش مبتذل طرفدارهای آتیشی نه معمولی ها هم همینن
توی انیمه هم اتاکو ها همینجورن
که میازاکی ازشون فراریه
بذار دلشون با چهار تار عنکبوت و شعارای عرفانی آمپولزن استرنج و عضله حجیم هالک خوش باشه(جز دو تا اسپایدر من سم ریمی. سه گانه نولان.لوگان و هالک با بازی اریک بانا)

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  رامین

هالک با بازی اریک بانا 😂😅

رامین
رامین
5 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

خب دیگه سنت نمی رسه
اول اریک بانا بود بعد ادوارد نورتون بعد مارک روفالو

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  رامین

یکی از مزخرف ترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ. سلیقه ندارید دیگه، داشتید اسکورسیزی فن نمی‌بودید! ولتون کنن از گوست رایدر با بازی نیکلاس کیج هم بعنوان نقطه عطف میخواید یاد کنید!!

Amir
Amir
5 ماه قبل

برید بودجه و باکس آفیس مرد خاکستری ببینید
بنده خدا می دونه بدون مارول هیچی نیست(مثل اکثر کارگردان ها و بازیگران مارول که اگر فیلم و سریال های مارول ازشون حساب نکنی فقط یک تاریخ سیاه باقی می مونه)
واسه همین می خواد خودش به مارول دوباره وصل کنه
آخرین مصاحبه اسکورسیزی هم(مصاحبه بعد از حرفی که درباره نولان و برادران سفدی زد)محترمانه حرف زد و گفت سلیقه ها متفاوته

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  Amir

ولی باید بریم جنگ آخه!!!

رامین
رامین
5 ماه قبل

روسو حرفاش بوی حمله راسو می ده.
خیلی از اثرهای بزرگ دنیا فروش کم داشتن
ادیسه. دو تا از فیلمای دنی ویلنو.چندتااز آثارهیچکاک. برینگینگ بیبی هاوارد هاکس و..

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  رامین

خیلی از اثرهای کوچک دنیا هم فروش کم داشتن!
ورود عستاد اسکورسیزی رو به جمع کارل رینچ، تام هوپر و اندرو استانتون خوشآمد میگم!!!

وحشی تر از بافقی
وحشی تر از بافقی
5 ماه قبل

من که هم فیلم های ابر قهرمانی رو دوست دارم هم آثار اسکورسیزی و نولان و تارانتینو، بجای پریدن به هم با هم رقابت کنید فیلمهای خودتونو بسازید مخاطب خودش تصمیم میگیره چی رو ببینه چی رو نبینه

FFFF
FFFF
5 ماه قبل

فرقه اسکورسیزیِ اورریتد نمی‌پذیره که شما فیلم های شاهکار زمین و زمان و کهکشان های اطراف مثل بوکسور برتا رو کنار فیلم های نولان و ابرقهرمانی بذارید. نه نمیشه، ببین شما باید یه سمت رو انتخاب کنی!!!

Amir
Amir
5 ماه قبل

دقیقا
بین طرفداران کارگردان های بزرگ هم کمتر کسی پیدا میشه که بگه سه گانه بتمن نولان و مرد عنکبوتی ۱ و ۲ سم ریمی و لوگان فیلم های بدی بودن
ولی خب مارول فن میاد به کارگردان هایی با سابقه درخشان و پر افتخار فسیل میگه احساس روشن فکری هم می کنه

اسماعیل
اسماعیل
5 ماه قبل

تقصیر اسکورسیزی نیست کلا دنیا همینطوری شده..
توی موسیقی هم هرچی زباله داره تولید میشه پرفروش میشه اندازه کل دوران موزیسن های کلاسیک داره میفروشه!
الان بیاییم بگیم موزارت اشغال بوده فیفتی نیکی میناژ خوبه؟
بحث اینه که فرهنگ مصرف گرایی به شدت زیاد شده و توی همه اصناف هست…دیگه مردم فیلمی نمی بینن که بخوان بهش فکر کنن یا توی عمق وجودشون چیزی رو حس کنن
یه اشغالی میخوان که دو ساعت سرگرم شون کنه بعدشم برن دنبال زندگیشون و بعد از چند وقت سراغ آشغال بعدی برن.
از سینما گرفته تا موسیقی و خیلی از هنرهای دیگه هم وضع همینه
بد به حال سینما

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  اسماعیل

نتیجه اخلاقی این حرف چیه؟ مردم نباید اراده آزاد داشته باشن؟!

اسماعیل
اسماعیل
5 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

مردم که نهایتا انتخابشونو میکنن کسی نمیتونه بگه مردم چی انتخاب کنن یا نکنن …توی طول تاریخ هم هیچوقت کسی جلودار علاقه مردم به مسائل مختلف نبوده.
مثلا تو همین کشور خودمون چند دهه پیش کل ملت یه چیز خواست هنوز ما درگیر فلاکتیم…میتونیم بگیم مردم اون زمان نخواستن؟ نه دیگه خواستن و حالا تا صبح شما بیا بگو ایراد اون تصمیم این بود اون بود مهم نیست…مردم یه تصمیمی گرفتن و نتیجه اش رو الان دارن میبینن..
توی فرهنگ مصرف گرایی هم معضل همینه..این که میبینن خوبم میبینن و حسابی هم میفروشن اما کسی نیست چیز عمیقی یاد بده یا به انسان تلنگری بزنه… نتیجه اش رو الان متوجه نمیشیم، زمانی متوجه میشیم که تو زندگی دچار خلا میشیم و تازه میفهمیم یه حرف هایی و چیزایی بوده که باید حس می کردیم و نکردیم و فیلم و اهنگ و چیز دیگه ای هم نبود که بهمون یاد بده …فقط آهنگ خوندن درباره مواد و خانم و بنگ و از اون ورم سینما هرچی ساخت هیرو بود که پرواز میکرد میرفت اینور و اونور
ولی به طور خلاصه در پاسخ به حرفت، مردم انتخاب خودشونو میکنن نه حرف منو گوش میکنن نه شما نه هیچکس دیگه

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  اسماعیل

شعار ندید. اولا اسکورسیزی هم یه محصول رو برای فروش عرضه کرده، مفتی که اکرانش نکرده! اینهمه بیانه داده تو این چهارسال و نیم و چندین برابرش طرفداراش حرف زدن، نتیجه چی شد؟! باربی هایمر!!! پدیده ای از دوتا فیلم که کلی مخالف دارن.
تعداد زیادی فیلم و سریال ابرقهرمانی شکست خوردن ولی فیلم خودشم به موفقیت نرسید.
بعدشم فست فود و سیگار هم خیلی ضرر داره ولی شما اجازه نداری بری تو خونه یه نفر فست فود رو از دستش بگیری یا جایی که منع نداره سیگار رو از دست کسی بگیری، میتونه باهات سخت ترین برخورد رو داشته باشه. فیلم که به اندازه اونها ضرر نداره و ما هم که اصلا جزو بازار جهانیش نیستیم.

اسماعیل
اسماعیل
5 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

اینهمه نوشتم بازم متوجه نشدی…
کسی منکر بازار نیست و امثال ون گوگ محض رضای خدا نقاشی نمیکشید که!
هنرمند هم آب داره نون داره غذا داره باید درآمد داشته باشه اما بحث اینه که الان جامعه هنرمند متفکر رو پس میزنه و به آشغال گرایش پیدا کرده.
فروختن یا نفروختن فیلم ربطی به من مخاطب نداره اون بیزینس کمپانی و تهیه کننده هست و چرخه ای که به وجود میاره… فروختن یه فیلم باعث نمیشه یه نفر هنرمند بشه یا بالعکس
الان مثلا ون گوگ که یکی از بهترین نقاش های تاریخ بود، توی دوران زندگانی مگه غیر از این بود که تو فقر کامل مرد؟ بگیم چون کاراش فروش نرفت بی ارزشه؟
بحث فروختن یا نفروختن ابدا به ماها ربطی نداره ما باید اثر رو نگاه کنیم و بررسیش کنیم.

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  اسماعیل

خب بررسیش کنید ولی از بالا راجع به مردم یا نظر ندید و یا اگه می‌دهید، دیگه صحبت هایی مثل «طرفِ مردم» و «حق مردم» رو از جملاتتون حذف کنید چون شما اون موقع میرید تو کتگوری “اگه من بودم…”.
رفتار مخاطبان در قبال ژانر ابرقهرمانی در سه سال گذشته اوج بلوغشون رو نشون میده. اسکورسیزی هم میتونه مثل خیلی ها با بودجه کم فیلم متفکرانه اش رو بسازه!

FFFF
FFFF
5 ماه قبل

۲۰۰ میلیون دلار هزینه واسه سه ساعت و نیم فیلم که ملت برن تو سینما باهاش چرت بزنن ولی مدیونید یه وقت فکر کنید ضعف عستاد به عنوان فیلمساز هست که نمیذاره فیلمی با حضور دی‌کاپریو و دنیرو پول پارو کنه همون‌طوری که اوپنهایمر کرد، نه تقصیر شیطان بزرگ مارول و اراده آزاد مخاطبان نادان در دنیای نئو لیبرالی هست که نمیدونیم چرا دولت ها سلبش نمیکنن و سیستم سوسیال کردیت برای انتخاب «سینمای واقعی» رو جایگزینش نمیکنن تا سلیقه هنری همه بهبود پیدا کنه!