صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : توییت یهودستیزانه ایلان ماسک دردسرساز شد

توییت یهودستیزانه ایلان ماسک دردسرساز شد

ایلان ماسک

«ایلان ماسک» پس از متهم شدن به یهودستیزی از سوی کمپانی‌های رسانه‌ای و فیلمسازی تحریم شد. این کشمکش‌ها وقتی شروع شد که ماسک به اظهار نظر یک کاربر شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) درباره یهودیان واکنش نشان داد و با او موافقت کرد.

آن کاربر نوشته بود: «گروه‌های یهودی دقیقاً یک نوع گفتمان نفرت‌پراکنی را علیه سفیدان هدایت کرده‌اند و ادعا می‌کنند که می‌خواهند مانع استفاده از آن علیه خودشان شوند. حالا دیگر کوچک‌ترین اهمیتی به جمعیت‌های غربی یهودی نمی‌دهم که به این حقیقت دردناک پی برده‌اند که گروه‌های اقلیتی که از حمله به کشورشان حمایت می‌کنند در واقع از آن‌ها خیلی خوششان نمی‌آید. حقیقت بی‌پرده را می‌خواستید، بفرمایید.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، ماسک چهارشنبه گذشته و در میان درگیری خونین اسرائیل و فلسطین که از ۷ اکتبر آغاز شده و همچنان ادامه دارد به این توییت نوشت واکنش نشان داد و نوشت: «شما حقیقت واقعی را بیان کردید.»

آی‌بی‌ام، انی‌بی‌سی‌یونیورسال، پارامونت گلوبال، والت دیزنی، لاینزگیت، برادران وارنر دیسکاوری، سونی پیکچرز، و اپل به دنبال این توییت اعلام کردند که تبلیغات در پلتفرم ایکس را متوقف خواهند کرد هرچند «لیندا یاکارینو» مدیر عامل ایکس سعی کرد با انتشار بیانیه‌هایی از لطمه بیشتر جلوگیری کند.

وقتی «جاناتان گرینبلات» مدیر عامل «انجمن ضد-افترا» درباره توییت ماسک نوشت «یهودستیزی در آمریکا در حال انفجار است»، ماسک سعی کرد از خودش دفاع کند: «این انجمن به شکل غیرمنصفانه از اکثریت در غرب حمله می‌کند، در حالی که اکثریت در غرب از یهودیان و اسرائیل حمایت می‌کنند. به این علت است که آن‌ها نمی‌توانند بر اساس انگاشته خودشان، از گروه‌های اقلیتی انتقاد کنند که تهدید اصلی‌اند.»

سخنگوی «کاخ سفید» ساعاتی بعد به این توییت ماسک واکنش نشان داد و گفت پرداخت به تئوری‌های توطئه علیه یهودیان «یک ماه پس از مرگبارترین روز در تاریخ یهود پس از هولوکاست» نباید تکرار شود.

«ایلان ماسک» پس از آنکه از سوی کمپانی‌ها تحریم شد وعده یک «شکایت دما-هسته‌ای» را علیه آن‌ها و سازمان مراقبتی مدیا مترز داد و جمعه شب در پلتفرم ایکس نوشت: «به محض اینکه دوشنبه دادگاه بازگشایی شود، کمپانی ایکس یک شکایت دما-هسته‌ای علیه مدیا مترز و همه آن‌هایی که در این حمله فریبکارانه به کمپانی ما نقش داشتند ثبت خواهد کرد.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
29 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رامین
رامین
5 ماه قبل

مووی مگ شما خودت ادعای فضای آزاد داری
انصاف بدیم نسبت به خیلی از سایت ها هم آزادی بیان می دی
ولی دلیلی که یرای انتشار ندادن نظر من نداری چیه؟
نه توهینه نه پیگرد قانونی داره
با مورد دوم میشه بهونه جور کرد سانسور کرد اما توهین مشخصه و بقیه همراهن با شما.
البته اگر صریح و رکیک باشه که عرف جامعه بشناسنش.
شما یه نظرمو نشر دادید اما اون یکی که بنظرم مهمتره رو نشر ندادید
این خلاف ادعای شما مبنی بر آزادی بیانه
همه ما شرایط وحشتناک جامعه رو می دونیم
ولی من به حساب ادعاتون نشر دادم

علی
علی
5 ماه قبل

ازادی بیان اونجا همینجوریه اگه اسرائیل کودک کش نسل کشی بکنه ایرادی نداره ولی اگه کسی بهش بگه بالای چشمت ابروئه یا باید معذرت خواهی بکنه یا از زندگی ساقطش میکنن

محمد جواد
محمد جواد
5 ماه قبل

ایلان ماسک همین چند وقت پیش با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونسیتی مصاحبه داشته
ببین یهود چه کثافتی هست که تمام دنیا حتی ثروتمندترین ها ازشون با نهایت وجود متنفرن
(دوست عزیز تنفر من از اسرائیل به دلیل ارزشی بودنم نیست.خودتو پاره نکن)

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  محمد جواد

سخت نگیر ماسک کلا اینطوریه، مثلا وانمود میکنه جمهوری خواهه تا دست راستی های آمریکا دوستش داشته باشن بعد روز انتخابات می‌ره به دموکرات رأی میده!!
(دوست عزیز خاصیت عرزشی بودن همینه، اینو از شما بگیرن دیگه فلسفه وجودیتون از دست رفته)

علی
علی
5 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

دوست عزیز عنقلابی خودتو واسه اسرائیل خفه نکن

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  علی

دوست ناعزیز خواهش میکنم برو غزه برای جبهه حق بجنگ!

محمد جواد
محمد جواد
5 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

اگه راه باز بود که همون هفتم اکتبر رفته بودم.نمی موندم مثل گروه شما تو خونه هشتگ بزنم و سالومه نگاه کنم تا از جبهه ای که فکر میکردم حقه دفاع کرده باشم.
بشین مثل خودم فیلمتو ببین عمو جان
زیادم دنباله تحلیل تاریخی و سیاسی نباش که برعکس استعداد های درخشانی که داری این یه مسئله زیاد موهبتش بهت داده نشده

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  محمد جواد

ببین نمیشه صحبت منطقی با کسانی که نگاهشون تا این اندازه ایدیولوژیک هست داشت. شما میگی اسرائیل ناحقه چون داره آدم می‌کشه منم میگم درسته ولی اسرائیل هم یه جنایت کاری هست مثل روسیه. شک گرایی و بی طرفی شماها درمورد جنگ اوکراین خیلی جالب بود (البته جز وقتایی که رسما طرفداری از روسیه می‌کردید) ولی به اینجا که میرسه میگید اینها چون جزو امت ما هستن باید ازشون دفاع کرد و یهودیان رو نابود کرد! اصلا نگاهتون انسانی نیست. اون طفل معصومی که تو غزه کشته میشه که اصلا نمیدونه امت و این چیزا چیه. اونی که می‌دونه هم سنی مذهب هست و مولوی عبدالحمید رهبر سنی های ایران و دولت های عربی منطقه اسرائیل رو به رسمیت شناختن. جنگ بین نیروهای دیوانه ای هست که اتفاقا اگه یه طرف اون وحشی بازی هفتم اکتبر رو در نمی‌آورد و تو اینترنت پزِ احکام کنیز رو نمیداد الان اینطوری نمیشد و همه این آدم ها زنده بودن الان، نتانیاهو فراموش نکنید تو اسرائیل کلی مخالف داره منتها بزرگ ترین خدمت بهش شد با اون حمله اولیه و الان هم تندرو های عرزشی که انقدر دنبال جنگ هستند و اون احمقی تو اپوزیسیون که میگه ایران رو بمباران اتمی کنید، نتیجه اش یعنی خیانت به ایران و منافع ملی و بزرگترین لطف ها به اسرائیل. شما اگه سایبری نباشی و اعتقادی باشی، اگه ایران رادیواکتیویته بشه، به یه اندازه ضرر میکنیم.

محمد جواد
محمد جواد
5 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

اتفاقا من وقتی روسیه به اوکراین حمله کرد خیلی ناراحت شدم و هر حا چه مجازی چه تو واقعیت هرکسی از حمله روسیه دفاع میکرد بهش میتوپیدم.هنوزم متعقدم روسیه باید دکمه خروجشو از خاک مردم اوکراین بزنه و دقیقا همین حس رو نسبت به اسرائیل دارم.دوما من اصلا برام قضیه امت اسلامی،شیعه و سنی و … مهم نیست.من هر وقت میشونم یه جا کودکان رو آزار دادن یا به قتل رسوندن خیلی اذیت میشم و حتی گریه هم میکنم 🙂 مخصوصا اگه تو جنگ کشته شده باشه.
و طرفدار ج.ا هم تو خیلی از موارد نیستم.اما تحت هر شرایطی و با هر هزینه ای مردم یک کشور باید کشورشون رو پس بگیرن.
چطور ما ایرانی ها خیلی به خودمون افتخار میکنیم که با جنگ و کشتار و کشته شدن یونانی ها،مغول ها،اعراب،روسیه،اسپانیا و انگلیس و آمریکا و عراق رو از کشورمون بیرون کردیم
اما فلسطینی ها وقتی میخوام کشورشون رو پس بگیرن میشن آدم بد؟
مگه ما کشورمون رو به خاطر اسلام و احزابش از دشمن حفظ کردیم که الان کل مقاومت فلسطین رو ربط می دی به مسلمونا؟
اپوزیسیون هم خائن به یک کشور نیست،شما وقتی میتونی به یک کشور خیانت کنی که خودت و مردم اونجا تورو از خودشونن بدونن.هیشکی تو ایران چه طرفدار چه مخالف اینارو ایرانی نمی دونه خودشونم نمی دونن.
شما هم سعی کن تو زندگیت همیشه از مظلوم دفاع کنی چون این کاری هست که یه انسان باید بکنه

علی
علی
5 ماه قبل
پاسخ به  محمد جواد

👏👏

رامین
رامین
5 ماه قبل

ببین آزادی اونجا چطوره
که شرکت های خصوصی تحریم می کنند و تازه اینم شکایت می کنه
نه زندان می ره
نه انگ فساد مالی می خوره و سرمایشو ازش می گسرن
نه میبرنش زیر ایدئلوژی خودشون
نه می کشنش نه شکنجش می کنن
نه میگن تو سرکوب از ما حمایت کن

alireza123
alireza123
5 ماه قبل
پاسخ به  رامین

اره راست می گی مخصوصا دانشگاه هاروارد که دارن لیست می کنن دانشجویانی که علیه اسرائیل شعار دادن رو اخراج کنن . بورسیه یک وکیل هم که قطع کردن حالا بماند که فرانسه 4 سال زندان و جریمه داره . بنده خدا کریم بنزما هم می خواستن سلب تابعیت کنن که شکایت کرد آزادی اونجا خیلی خوب ما از اینجور آزادی ها نداریم مخصوصا از نوع آتیش زدن مامور و لخت کردنش

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  alireza123

کسی که تو کشور غربی میگه همه یهودیان باید کشته بشن و یه کشور باید نابود بشه اتفاقا از کشور باید اخراج بشه چه برسه به دانشگاه!
با منطق عرازشه، جبهه غرب هم در جنگ جهانی دوم میلیون ها شهید داد تا قوم یهود بتونه برگرده به خواستگاهش که در اناجیل گفته شده پس بیخود کردن کسانی که از کشور sharia law خودشون فرار کردن، میرن اونجا شعار میدن و عکس صدام حسین و کیم جونگ اون رو بالا می‌برند!
اون استاتید هم که میکی چپ گرا هستن و اغلب از فمنیسم و لگبت‌پلاس و هرچی سیستم غرب رو تضعیف کنه هم حمایت میکنن

محمد جواد
محمد جواد
5 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

چرا چرت و یاوه میگی و تاریخ تاریخ تحریف میکنی😐😐
جبهه غرب تو جنگ جهانی به خاطر این با آلمان نازی جنگیدن تا یهودی هارو برگردونن به خواستگاهشون؟؟؟؟؟
از اینجا تا خود بیت المقدس پوکر فیس خداوکیلی
اصلا مگه فلسطین دست آلمان بود که غربی ها به خاطر پس گرفتنش کشته یا به قول خودت شهید بدن تا یهود برگرده اونجا
انگلستان بخشی از مستعمرش که فلسطین بود رو به یهودی ها داد تا فقط اونجا زندگی کنن
وقتی هم که یهود طغیان کرد و شروع کرد مردم رو کشتن انگلیسی ها در دفاع از مردم مستعمره خودشون شروع کردن علیه یهود جنگیدن که باعث شد آمریکا و اسرائیل انگلیس رو از کشوری که خودش تصاحب و تحت اختیار یهود کرده بود بیرون کنن
بعد اصلا گیریم اونجا واسه فلسطینی ها هم نباشه بالاخره که دارن اونجا نسل به نسل زندگی میکنن و یهود داره خونه هاشون رو ازشون میگیره
تو خودت چه حسی پیدا میکنی اگه همین فردا یه گروه مهاجر بیان تو خونت و بگن اینجا برای ماست چون تو یه فلان کتابی نوشته شده؟( در ضمن کتاب یهودی ها تورات هست نه انجیل ( اناجیل یه قول خودت)
حتی همینقدر هم سواد نداشتی.ببین دوست عزیز باز هم به مثل پیام بالام که به مزاق خیلی ها خوش نیومد میگم.دلیلی نداره چون از رژیم ایران خوشت نمیاد بخوای از اسرائیل دفاع کنی.بروبچه های سفید پوست و مسیحی از کف نیویورک بلند شدن دارن از فلسطین دفاع میکنن.
بعد تو به خاطر لج با حکومت کشورت داری تاریخ رو تحریف میکنی تا از اسرائیل حمایت کنی ؟؟؟

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  محمد جواد

تورات فقط یه کتابه؟؟ 😅
اولا مگه همین بلا سرمون نیومده؟!
دوما اتفاقا ادعای چامسکی هست آقای باسواد! چامسکی گفته خود هری ترومن به شدت انجیل خوان بود و ریشه حمایت آمریکا از اسرائیل باور های مذهبی است.
چامسکی رو شماها خیلی دوست دارید دیگه مگه نه؟!
سوما سریال band of brothers قسمت نهم طرف کهنه سرباز واقعیه، میگه چرا جنگیدیم بعد جواب سوال در کمپ های مرگ نازی ها داده میشه. بازم میگم با منطق شماها، من کار ندارم چرا جنگیدن، اصلا بستگی داره از کی بپرسی اینقدر که روایات متفاوت هست. من میگم همون‌طور که شماها میگید ما شهید دادیم پس حجاب و نظام باید باشه، اونهاهم میگن که جنگیدن و شهید دادن تا یهودیان رو از دست حکومت هیتلر نجات بدن و پناهشون بدن تو سرزمین مقدس.
چهارما سفید پوست های غربی که شما می فرمایید یه مشت نسل z لگبت و فمنیست هستند که حتی نمیدونن جنسیتشون چیه؟ تا حالا یکی از شماها فکر کرده که جنبش queers for Palestine چقدر مضحکه؟! اونها اتفاقا با نظام خودشون لج کردن که طرفدار بن لادن شدن!!
مورد پنجم و آخر؛ من تو این مورد بحثم اول منطق هست دوم منافع ملی ایران، رژیم از روز اول جنگ به فکر و درخدمت منافع اسرائیل عمل کرد!

علی
علی
5 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

و کسی که از رژیمی که تو ۴۰ روز ۱۳ هزار نفر رو به خاک و خون کشیده حمایت کنه تو انسان بودن خودش باید شک کنه

محمد جواد
محمد جواد
5 ماه قبل
پاسخ به  علی

نه داداش اینا اکثرا آدمای بدی نیستن.فقط از لج حکومت ایران( که واقعا هم در بسیاری از موارد لج درار هست) از رژیم صهیونسیتی حمایت میکنن و فکرشون اینه با اینکار به رژیم ایران ضربه میزنن
اما در واقع دارن برای خودشون و زندگیشون انرژی منفی میخرن و بدبیاری رو به زندگیشون دعوت میکنن( حالا اون بحث گناهه حمایت از ظالم و رسوایی تو روز قیامت بماند)

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  محمد جواد

😅😂

رامین
رامین
5 ماه قبل
پاسخ به  محمد جواد

ضمنا نمی دونی بدون صدام از شخصیت های مورد احترام فلسطینی هاست
و میدان صدام دارن
رابطه صدام با بمب شیمیایی و آبادان و ترکش و دختر بی سری که داره چند متر می دوئه و میخوره به دیوار می افته هم می دونی؟
ببین رفیق اون تو پرانتز اول گفتن
بعضی موارد خودش باعث رسوایی تو قیامته
باید بگی همه موردها
ضمنا آدما وقتی تخیل کردن و اژدها رو تصویر کردن قطعا از واقعیت گرفتنش
پس شما هم که داری می جوشی واسه فلسطین حتما تخیل کردی …
چشم از حدقه در آمده و زجه زن و…
خب این ها رو از واقعیت گرفتی؟
پس چرا تاثیر واقعیت تو کلامت نیست
اگر واقعیته توی ایرانه نه از زندگی در فلسطین
راستی حالا که اینقدر متشرعی
اینم بدون
زن و مرد فلسطینی تو ساحل غزه بی حجاب اسلامی ولی نه برهنه
می رفتن تو آب و در می اومدن
نی دونی که آب پیراهن روی تن رو چطور میکنه
چرا به زن های فلسطینی و لبنانی نمیگی فاسد به زن های ایران میگی
غیرتت کو؟
تازه وضعیت زن های لبنانی که اصلا
یاد آور فیلمای اروتیک تینتو براس هست

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  علی

تو هموطنت بیگناه بالای دار رفت یا واسه روسری کشته شد انسانیت به خرج دادی؟! من دلم خیلی برای بچه ها و غیرنظامی های فلسطین میسوزه ولی دلم برای طرفداران صدام که خودشون با کرم ریختن این جنگ رو شروع کردن نمی‌سوزه و هیچ ابایی از گفتنش ندارم.

رامین
رامین
5 ماه قبل
پاسخ به  علی

به انسانیت تو هم باید شک کرد
انسانی که درد مردم خودش رو نبینه بعد واسه درد فلسطین جز و ولز کنه
برای مردم فلسطین هم غیرقابل قبول و باوره به هر حال آدم درستی باشه میپرسه واسه سلاخی شدن مردم خودش یقه جر نمی ده واسه من داره سینه جر میده
ضمنا نمی دونی بدون صدام از شخصیت های مورد احترام فلسطینی هاست
و میدان صدام دارن
رابطه صدام با بمب شیمیایی و آبادان و ترکش و دختر بی سری که داره چند متر می دوئه و میخوره به دیوار می افته هم می دونی؟
فرض کردم سایبری نیستی
نا آگاه هستی

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

مووی مگ‌جان خدایی چه قدر بد این توییتر رو ترجمه کردی. آدم انگلیسیش رو بخونه سنگین‌تره.

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

توییت***

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

راست گفته بدبخت. تو آمریکا کلا هر چی بگی یا یهودستیز حساب می‌شی یا فت‌فوبیک یا هومو‌فوب یا نژاد پرست. کلا هیچی نمی‌تونی بگی. همه می‌خوان یک انگی بهت بچسبونند.

FFFF
FFFF
5 ماه قبل

اگر مسیحی های محافظه کار میخوان حساب خودشون رو از یهودی ها و اسرائیل جدا کنن (که بد هم نیست برای منافع ملی اکثریت آمریکایی ها از یه نظر)، باید به شدت به شدت به شدت حواسشون به اونطرفی ها هم باشه چون در زمان قدرت، تا زمانی که اساسی کانورت نشید ولتون نمیکنن! ما این جماعت رو خوب می‌شناسیم

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

کانورت؟؟ کانورت معادل فارسی نداره دوست عزیز؟🥴 دو ساعت داشتم فکر می‌کردم چی نوشتی.

FFFF
FFFF
5 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

بنویسم سانسور میشه

Hami
Hami
5 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

گرویدن= convert