صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : وین دیزل از سوی دستیار سابقش به آزار جنسی متهم شد

وین دیزل از سوی دستیار سابقش به آزار جنسی متهم شد

وین دیزل

دستیار سابق وین دیزل، بازیگر مشهور مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» را به آزار و اذیت جنسی متهم کرد.

بر اساس این دادخواست، این اتفاق در زمان ساخت فیلم «سریع و خشن ٥» در سال ٢٠١٠ رخ داده است. جوناسون مدعی است که دیزل «خودش را به او تحمیل کرده است» و چند ساعت پس از این تعرض، این بازیگر، دستیارش را اخراج کرده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از همشهری آنلاین، جوناسون از دیزل، کمپانی سازنده فیلم و همچنین خواهر دیزل که به عنوان رئیس شرکت وان رِیس پروداکشنز فعالیت می‌کرده به دلیل «تبعیض جنسیتی، محیط کاری غیردوستانه، عمل تلافی‌جویانه و انفصال ناروا» طرح دعوی کرده است.

بنا بر این شکایت، جوناسون که سابقه همکاری با بازیگران طراز اول را داشته از طرف وان رِیس پروداکشنز در سپتامبر ٢٠١٠ برای دستیاری دیزل استخدام می‌شود. او فورا برای پروژه «سریع و خشن ٥» به آتلانتا می‌رود تا مهمانی‌هایی را با حضور این بازیگر ترتیب دهد و در غیاب شریک دیزل، به عنوان پوشش در کنار این بازیگر حضور پیدا کند.

مدت کوتاهی پس از ورود جوناسون، تیم امنیتی دیزل به او اطلاع می‌دهد که این بازیگر پاسخ تلفن‌هایش را نمی‌دهد. جوناسون به اتاق دیزل می‌رود و او را بدون پوشش مناسب و در حالیکه سعی داشته او را مورد تعرض جنسی قرار دهد، پیدا می‌کند. جوناسون سعی می‌کند به سمت درب اتاق فرار کند اما دیزل، بدون توجه به التماس‌های وی، به زور او را بغل می‌کند و به او تعرض می‌کند. حتی زمانیکه این دستیار فرار می‌کند و به سمت حمام می‌رود نیز دیزل از اعمال خود دست نمی‌کشید و او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌دهد.

ساعاتی پس از این اتفاق، جوناسون از خواهر دیزل، سامانتا وینسنت، تماسی دریافت می‌کند و پایان کارش به عنوان دستیار این بازیگر به او اطلاع داده می‌شود.

در بخشی از این دعوی حقوقی آمده است: «پیام واضح بود. خانم جوناسون به دلیل مقاومت شجاعانه در برابر تعرض جنسی وین دیزل از کار اخراج شد، وین دیزل محافظت می‌شود و تعرض جنسی او سرپوش گذاشته می‌شود.» جوناسون سال‌ها درباره این موضوع سکوت کرد زیرا می‌ترسید که یکی از مطرح‌ترین هنرپیشگان جهان علیه او صحبت کند؛ امری که ممکن بود منجر به طردشدنش از صنعت سینما شود.

کلر-لیز کوتلی، وکیل جوناسون، با صدور بیانیه‌ای گفت: موکلش به دنبال آن است که «دیزل و کسانی را که اجازه این تعرض جنسی را دادند و سپس بر رویش سرپوش گذاشتند، پاسخگوی اعمال ناپسندشان کند.»

«امیدواریم تصمیم شجاعانه خانم جوناسون برای پیشقدم‌شدن به ایجاد تغییرات پایدار منجر شود.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمشک زرین
تمشک زرین
3 ماه قبل

طرف پله های ترقی رو یکی یکی طی کرده حالا میخواد یه پولی هم درآره
بخاطر بایکوت شدن نگفتم!
بت های نجابت و حیا!

سیسیلیا
سیسیلیا
4 ماه قبل

پل واکرم با دخترای ۱۶ ساله میگشت ولی خب ۴۰ سالگی بای بای گفت

الف
الف
4 ماه قبل

فعلا نمی‌شه قضاوت کرد،۹۹درصد! این اتهامات کذبه معمولا

رینولدز
رینولدز
4 ماه قبل

مگه دام عاشق لتی نبود؟! عجب دنیایی شده
اینهمه از اهمیت خانواده حرف زد آخرشم که گندکاری شد دومینیک جون

FFFF
FFFF
4 ماه قبل
پاسخ به  رینولدز

عالی بود 😂

محمد جواد
محمد جواد
4 ماه قبل

اینترنتم امروز ضعیفه و چند ثانیه قبل از اینکه عکس خبر لود بشه با خوندن تیترش با خودم گفتم احتمالا زنه موهاش بلوند هست :))
خلاصه که زن مو طلایی عجب مصیبتی شده واسه اینا