صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : شکایت یک زن جدید از رومن پولانسکی به جرم آزار جنسی

شکایت یک زن جدید از رومن پولانسکی به جرم آزار جنسی

رومن پولانسکی

«رومن پولانسکی» که این روزها از سوی «شارلوت لوییس» به آزار جنسی متهم شده قرار است در سال ۲۰۲۵ در برابر اتهام تجاوز از خود دفاع کند. او در آمریکا متهم است که در سال ۱۹۷۳ به فردی نابالغ تجاوز کرده.

«گلوریا آلرد» وکیل سه‌شنبه این هفته با انتشار بیانیه‌ای گفت که دادگاه کارگردان ۹۰ ساله از ۴ اوت ۲۰۲۵ برگزار خواهد شد. پولانسکی مدت‌هاست خاک آمریکا را ترک کرده بسیار بعید است که در لس‌آنجلس حضور پیدا کند. وکیل می‌گوید: «می‌خواهیم برای او استشهادنامه بگیریم. دست کم نیت ما در حال حاضر این است، شاید تغییر کند.» آلرد می‌گوید احتمال مصالحه پیش از برگزاری دادگاه وجود دارد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، پولانسکی در ماه مه متهم شد که در سال ۱۹۷۳ به زنی ناشناس تجاوز کرده است. این زن می‌گوید در آن زمان ۱۶ ساله بوده و از پولانسکی خواهش کرده است: «خواهش می‌کنم این کار را نکن.» پاییز گذشته وکیل پولانسکی درخواست کرد که این اتهام رد شود. «الکساندر روفوس-آیزاکس» این هفته رویکرد مشابهی داشت: «آقای پولانسکی قویاً این اتهامات را رد می‌کند و باور دارد که بهترین مکان برای محاکمه دادگاه است.»

پولانسکی که در سال ۲۰۰۳ برای «پیانیست» (The Pianist) برنده اسکار شد، بیش از ۴۰ سال قبل و پس از آنکه در پرونده تجاوز به «سامانتا گایمر» در ۱۳ سالگی مجرم شناخته شد ایالات متحده را ترک کرد. گایمر در چند مصاحبه فاش کرده است که با پولانسکی سازش کرده: «اجازه دهید تأکید کنم: آنچه با پولانسکی اتفاق افتاد هیچ‌گاه برای من مسئله مهمی نبوده است. حتی نمی‌دانستم که نامشروع است، و اینکه کسی ممکن است به خاطر مرتکب شدنش بازداشت شود. مشکلی نداشتم، هنوز هم ندارم. این حقیقت که ما این موضوع را ساخته‌ایم به‌شدت روی دوش من سنگینی می‌کند. اینکه دائماً تکرار کنم مسئله مهمی نبوده، بار تحمیلی وحشتناکی است.»

اما کارگردان «بچه رزماری» (Rosemary’s Baby) بارها از سوی زنان مختلف به آزار جنسی متهم شده است. «رناته لانگر» بازیگر آلمانی ادعا می‌کند که پولانسکی در سال ۱۹۷۲ و در ۱۵ سالگی به او تجاوز کرده است. «مارین برنارد» هنرمند آمریکایی می‌گوید در ده سالگی از پولانسکی آزار جنسی دیده و «ولنتاین مونیر» عکاس فرانسوی ادعا می‌کند که پولانسکی در سال ۱۹۷۵ به شکل خشنی در گشتات به او تجاوز کرده است.

«شارلوت لوییس» در سال ۲۰۱۰ پولانسکی را متهم کرد که در سال ۱۹۸۳ وقتی ۱۶ ساله بوده به او آزار جنسی رسانده است. این پرونده در پاریس در حال بررسی است اما پولانسکی در سال ۲۰۱۹ آن را یک «دروغ شنیع» خوانده بود. کارگردان تمامی اتهامات به جز گایمر را رد می‌کند.

آخرین فیلم پولانسکی تحت عنوان «کاخ» (The Palace) در جشنواره ونیز گذشته اکران شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها