صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد و بررسی فیلم دلتنگی ‌های عاشقانه

نقد و بررسی فیلم دلتنگی ‌های عاشقانه

deltangihayeasheghaneh10

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

محمدرضا فروتن که با « قرمز » شناخته می شود، بازیگر نقش اصلی مرد فیلم است. میترا حجار هم که بیشتر با فیلم « متولد ماه مهر » به یاد آورده می شود، بازیگر نقش اصلی زن است.

داستان فیلم درباره چیست ؟

این فیلم داستان زندگی شهید سید منوچهر مدق و همسرشان، فرشته ملکی را روایت می کند که در هنگام بازگشت از ماه عسل متوجه می شوند نیروهای عراقی به ایران حمله کرده اند و…

کارگردان کیست ؟

رضا اعظمیان که حواشی آخرین ساخته سینمایی اش می تواند به تنهایی دستمایه ساخت یک فیلم باشد! آخرین ساخته اعظمیان در سال 1387 « کارناوال مرگ » نام داشت که به دلیل اختلاف با تهیه کننده فیلم ، حبیب الله کاسه ساز ، از پروژه کنار گذاشته شد و خودِ کاسه ساز با تغییراتی در فیلمنامه ، اثر را کارگردانی کرد!

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/10/phoca_thumb_l_1-b1e.jpg

حواشی فیلم؟

فیلم اقتباسی است از کتاب « اینک شوکران » نوشته فرشته ملکی، همسر شهید مدق.

کارگردان گفته که محمدرضا فروتن و میترا حجار انتخاب ششم من برای بازی در این فیلم بودند!

نکات مثبت فیلم ؟

ساختن فیلمی براساس زندگی یک شهید آن هم در بستری عاشقانه، حداقل روی کاغذ می توانست برگ برنده باشد. ایده اولیه فیلم جسورانه بوده و این جسارت، یک نکته مثبت محسوب می شود.

نکات منفی فیلم ؟

فیلم اثری نصفه و نیمه است و شلختگی و بی هویتی در سرتاسر فیلم موج می زند. فیلمنامه « دلتنگی های عاشقانه » را باید فستیوال تیپ سازی معرفی کرد.

در « دلتنگی های عاشقانه » افراد به داستان وارد و از آن خارج می شوند اما نه آمدنشان قانع کننده هست و نه خروجشان! در واقع فیلم یک داستان عاشقانه دارد با چندتایی شخصیت که آمده اند تا پیامی اخلاقی بدهند و بروند.

« دلتنگی های عاشقانه » را از حیث تصویربرداری می توان یکی از بدترین آثار سال معرفی نمود. قاب بندی های پراشتباه و عجیب یکی پس از دیگری در طول فیلم خودنمایی می کنند. گاها حتی اتفاق عجیب تری هم رخ می دهد و آن اینکه بازیگران به سمت لنز حرکت می کنند تا کات صورت بگیرد! در سکانس بیمارستان نصف صورت فروتن در تصویر نیست و…

انتخاب محمدرضا فروتن و میترا حجار به عنوان بازیگران فیلم مناسب نیست. این دو بازی های ضعیفی از خود ارائه داده اند. بازی میترا حجار یک سر و گردن پایین تر از دیگر بازیگران است!

این یکی از دیالوگ های فیلم است : « بدون تو بهشت هم نمیرم ». نحوه ادای این دیالوگ و موقعیتی که بر زبان جاری می شود، می تواند شرح حال وضعیت عمومی فیلم باشد.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/10/phoca_thumb_l_3-cb2.jpg

حرف آخر :

« دلتنگی های عاشقانه » نمونه بارز یک اثر تماما ضعیف است. فیلم اصلا به قامت سینما نمی آید و با ارفاق می تواند یک اثر ویدئویی باشد.

dletaffd

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!     

     delt33ff

نام فیلم : دلتنگی ‌های عاشقانه 

کارگردان : رضا اعظمیان

نویسنده : رضا اعظمیان

تهیه کننده : محمدرضا شرف الدین

مدیر فیلمبرداری:نادر معصومی

طراح صحنه و لباس: مجید لیلاجی

بازیگران :محمدرضا فروتن، میترا حجار، رویا تیموریان و….

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها