صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد و بررسی فیلم آقای سانسور

نقد و بررسی فیلم آقای سانسور

نقد فیلم آقای سانسور

 

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

محمدرضا فروتن، ستاره دو دهه گذشته سینمای ایران که اغلب با فیلم « قرمز » به یاد آورده می شود، بازیگر نقش اصلی فیلم است. بهرام افشاری که اغلب او را با سریال « پایتخت » به یاد می آوریم، دیگر بازیگر فیلم است. بهاره رهنما و بهنوش بختیاری هم در فیلم حضور دارند.

داستان فیلم درباره چیست ؟

یک نویسنده ( محمدرضا فروتن ) که نتوانسته کتابش را چاپ کند، توسط دوستی که سر راهش سبز می شود ( بهرام افشاری ) در موقعیتی قرار می گیرد که بتواند کتاب پرفروشی بنویسد اما..

کارگردان کیست ؟

علی جبارزاده که « آقای سانسور » اولین ساخته سینمایی او محسوب می شود.

نقد فیلم آقای سانسور

نکات مثبت فیلم ؟

هرچقدر به دنبال نکات مثبت در فیلم گشتیم متوجه شدیم که در حال توهین شدن به شعورمان است!

نکات منفی فیلم ؟

فیلمنامه « آقای سانسور » یکی از بی سر و ته ترین فیلمنامه های سینمایی ایران در چند سال اخیر است. فیلمنامه ای که مشخص نیست چه می خواهد و حرف حسابش چیست!

سازندگان « آقای سانسور » کار بزرگی انجام داده اند و آن این بوده که در یک فیلم کمدی نتوانسته اند لبخندی از تماشاگر بگیرند!

شخصیت پردازی در فیلم وجود ندارد. تک تک شخصیت های فیلم کودن، بی خاصیت و البته بی مزه هستند. شما نمی توانید هیچ شخصیتی را در فیلم بیابید که هویت داشته باشد!

کماکان پس از سال ها، هنوز این فرهنگ در سینمای ایران جا نیفتاده افراد با روحیات یا حتی گرایش های جنسی متفاوت را احمق تصور نکنند! این افراد کماکان چه در جامعه و چه در سینمای ایران دست انداخته می شوند و انسان هایی با حداقل عقل و شعور معرفی می شوند!

ذهن سازندگان « آقای سانسور » کماکان در سینمای چند دهه گذشته باقی مانده و به روز رسانی نشده است. در ذهن آن ها، کماکان زن ها وسیله ای برای ازدواج هستند و صبح تا شب قدم می زنند تا یکی را پیدا کنند و عاشق شان شوند!

محمدرضا فروتن با اختلاف بدترین بازیگر فیلم است. دیگر بازیگران فیلم سوابق طولانی در کارنامه شان برای بازی در کمدی های مبتذل دارند اما فروتن در مقایسه با آن ها کمتر در چنین قالبی دیده شده و نتیجه کار هم به اندازه کافی ناامید کننده است!

نقد فیلم آقای سانسور

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

شاید محمدرضا فروتن کماکان بتواند برخی از تماشاگران را به دیدن فیلم ترغیب کند.

حرف آخر :

کمی قبل از اکران « آقای سانسور » خبری عجیب و غریب درباره تغییر جنسیت محمدرضا فروتن منتشر شد که بلافاصله تیتر رسانه ها شد و روز بعد تکذیب شد. با توجه به محتوای فیلم می توان به این قطعیت رسید که خبر مذکور تلاشی نه چندان محترمانه برای تبلیغ فیلم بوده است؛ تبلیغاتی که دقیقاً مانند حال و روز خود فیلم مبتذل است!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : آقای سانسورنقد فیلم آقای سانسور

کارگردان : علی جبارزاده

نویسنده : علی جبارزاده

تهیه کننده : غلامرضا گمرکی

بازیگران :

محمدرضا فروتن

بهرام افشاری

بهاره رهنما

بهنوش بختیاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها