صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : دو تغییر جشنوراه کن در دقیقه 90 / آمدن کارگردان محبوب به کن

دو تغییر جشنوراه کن در دقیقه 90 / آمدن کارگردان محبوب به کن

65
با افزوده شدن «هنرمند» به کارگردانی میشل هازاناویسیوس فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره کن به 20 فیلم رسید.

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان این جوایز درست یک هفته مانده به آغاز جشنواره این تغییر را اعلام کردند.

«هنرمند» فیلم صامت سیاه و سفیدی است که در آن جان گودمن، بازیگر آمریکایی و ژان دواردین و برنیس بژو فرانسوی نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. این فیلم داستان ظهور یک بازیگر زن جوان در آغاز پا گرفتن سینمای ناطق و افول یک بازیگر سینمای صامت را روایت می‌کند.

در ابتدا قرار بود این فیلم در بخش خارج مسابقه پخش شود که نظر برگزارکنندگان کن تغییر کرد. این جشنوراه از 11 مه کار خود را آغاز می‌کند.

همچنین اعلام شد فیلم روسی «النا» به کارگردانی آندری زویاگینتسف روز 21 ماه مه در آخرین روز نمایش فیلم‌های بخش نوعی نگاه پخش می‌شود. «النا» داستان زنی میانه سال است که زندگی آسوده در کنار شوهر ثروتمند خود را رها می‌کند و برای نجات پسرش از الکل راهی سفری می‌شود به این امید که زندگی بهتری برای خود و خانواده‌اش شکل بدهد.

زویاگینتسف کارگردان دو فیلم «بازگشت» و «تبعید» است. «تبعید» در سال 2007 نامزد نخل طلای کن بود. «بازگشت» برنده شیرطلای جشنواره فیلم ونیز و نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی زبان از جوایز سزار (اسکار فرانسوی) بود.

امیر کوشتوریتسا فیلمساز صرب و رئیس بخش نوعی نگاه جشنواره کن، روز 21 مه (31 اردیبهشت) برنده امسال این بخش را اعلام می‌کند. شصت و چهارمین جشنواره فیلم کن 11 تا 22 مه (21 اردیبهشت تا اول خرداد) برگزار می‌شود.

دانیلا میشل، رئیس بزرگترین جشنواره فیلم آمریکای لاتین در مورلیا در کنار الودی بوشز، بازیگر فرانسوی، پیتر برادشاو منتقد بریتانیایی و از نویسندگان «گاردین» و جفری گیلمور، رئیس جشنوراه ترایبکا دیگر داوران بخش نوعی نگاه جشنواره کن هستند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها