صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فوتبالیست مشهوری که بازیگر سینما شدند

5 فوتبالیست مشهوری که بازیگر سینما شدند

Vinnie Jones 878

با توجه به برگزاری مسابقات یورو 2016 اینبار در پنج برتر تصمیم به معرفی 5 فوتبالیست مشهوری گرفته ایم که پس از دوران فوتبالی شان پا به سینما گذاشتند و تصمیم گرفتند بازیگری را دنبال نمایند.

5- وینی جونز : شاید تنها بازیکنی که تا به امروز دوران بازیگری اش به مراتب موفق تر از دوران فوتبالی اش بوده وینی جونز باشد. بازیکن انگلیسی که البته برای تیم ملی ولز به میدان رفته بود، یکی از خشن ترین بازیکنان تاریخ فوتبال به شمار می رفت که مخصوصا با تکل عجیب و غریبش بر روی پای گری استیونز باعث خداحافظی او از فوتبال شد. وی همچنین با اخراجش از زمین در ثانیه سوم بازی همچنان یکی از رکوردداران در بخش اخراج از زمین محسوب می شود!

ورود جونز به سینما نیز با کاریزمای فوتبالی اش شکل گرفت و وی در فیلمهایی نظیر « قاپ زنی » ، « محکومین » و « قطار گوشت نیمه شب » تصویری خشن از خود ترسیم کرد که حداقل برای تماشاگران سینما جذاب تر از طرفداران فوتبال بود!

25102015032533beck894

4 – دیوید بکهام : هافبک سابق تیم ملی فوتبال انگلستان پس از پایان دوران فوتبالش تصمیم به حضور در دنیای مد و اقامت در لس آنجلس آمریکا گرفت. بکهام علاوه بر حضور کوتاهش در فیلمها و کلیپ های تبلیغاتی، اخیرا در یک قسمت از سریال « Only Fools and Horses » به ایفای نقش پرداخته است اما همچنان در مقابل پیشنهادات فراوان برای حضورش در یک نقش پررنگ سینمایی واکنش منفی نشان می دهد؛ باید دید که آیا بکهام بالاخره می پذیرد در سینما بصورت جدی حضور یابد یا خیر.

143354 huge3433

3- پُل برایتنر : هافبک خلاق آلمانی که یکی از چهار بازیکنی است که در فینال جام جهانی موفق به گلزنی شده از جمله کسانی است که بازیگری در سینما را تجربه کرده و اتفاقا با دو فیلم اکشن در سینما حضور پیدا کرده که اولی در سال 1976 و دومی در سال 1986 ساخته شد. با اینحال تقریباً هیچکس هیچ تصویر مشخصی از پُل برایتنر بازیگر در ذهنش باقی نمانده و به محض شنیدن نام او به یاد فوتبال می افتند.

 

Eric Canton23322

2- اریک کانتونا : هافک جنجالی سابق منچستر یونایتد که انواع و اقسام خشونت ها را در داخل و خارج زمین از خود به نمایش می گذاشت و ویدئوی لگد زدنش به یک هوادار هنوز هم یکی از ماندگارترین خشونت های فوتبالی تاریخ این ورزش به شمار می رود، پس از پایان دوران بازیگری اش به یک بازیگر حرفه ای در سینمای فرانسه تبدیل شد.

از جمله معروف ترین فیلمهای کانتونا می توان به « به دنبال اریک » اشاره کرد و همچنین قرار است بزودی در یک وسترن به نام « رستگاری » همبازی مدس میکلسن و اوا گرین شود.

3118hp200

1- پله : اسطوره فوتبال برزیل و یکی از گلزن ترین مهاجمان تاریخ فوتبال همانند دوران فوتبالی اش در عرصه سینما نیز به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کرد اما تصمیم گرفت تمرکزش را بر مدیریت فوتبالی و البته سیاست بگذارد و علی رغم استعدادش در بازیگری، آن را بطور جدی دنبال نکند. یکی از مهمترین فیلمهایی که پله در آن حضور داشت « فرار به سوی پیروزی » بود که در آن همبازی سیلوستر استالونه و مایکل کین شده بود. پله بعدها در آثار دیگری نظیر « یک معجزه کوچک » نیز به ایفای نقش پرداخت.

 

 

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

بهکانال رسمی مووی مگ در تلگرامبپیوندید!          

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها