صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : استیو هاروی: فرهنگ تحریم باعث نابودی استند-آپ کمدی شده است

استیو هاروی: فرهنگ تحریم باعث نابودی استند-آپ کمدی شده است

استیو هاروی

«استیو هاروی» در کنفرانس مطبوعاتی «اتحادیه منتقدین تلویزیون» (TCA) از فرهنگ تحریم افراد انتقاد کرد. این مجری تلویزیونی که برنامه تلویزیونی حقوقی «قاضی استیو هاروی» (Judge Steve Harvey) را برای شبکه ای‌بی‌سی تولید کرده، می‌گوید امروز اجرای استند-آپ کمدی به دلیل وجود «فرهنگ تحریم» افراد برای او ناممکن است.

هاروی می‌گوید: «تنها راه اجرای یک استند-آپ کمدی دیگر این است آن اجرا در پایان دوران حرفه‌ای‌ام در تلویزیون باشد چرا که به دوران حرفه‌ای‌ام پایان خواهد داد. در فرهنگ تحریم به سر می‌بریم. هیچ استند-آپ کمدینی که اسپانسر داشته باشد نمی‌تواند چیزی که تمایل دارد را بگوید. کریس راک نمی‌تواند. کوین هارت نمی‌تواند. سدریک اینترتینر نمی‌تواند. دی.ال. هیولی نمی‌تواند. این فهرست را تا آخر می‌توانم ادامه دهم. تنها فردی که می‌تواند آنچه می‌خواهد را روی صحنه بگوید دیو شپل است چون او اسپانسر-محور نیست. مشترک-محور است.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، شپل چند ماه قبل با بیان شوخی‌هایی «ضد-تراجنسیتی» در استند-آپ «نزدیک‌تر» (The Closer) خودش و نتفلیکس را به دردسر انداخت اما پای حرف‌های خود ایستاد. نتفلیکس نیز از این کمدین کهنه‌کار حمایت کرد و او را برای فستیوال کمدی «نتفلیکس شوخی است» (Netflix Is a Joke) برگرداند.

هاروی ۶۴ ساله در ادامه می‌گوید: «اگر به عنوان یک استند-آپ کمدین ادامه می‌دادم، ممکن نبود دوام بیاورم. ملاحظات سیاسی کمدی را نابود کرده. هر شوخی شما، احساسات یک نفر را جریحه‌دار می‌کند. اما مسئله‌ای که مردم در مورد کمدین‌ها درک نمی‌کنند این است که یک شوخی به موضوعی بپردازد. باید در مورد یک نفر باشد. نمی‌توانیم همیشه در مورد سگ‌ها شوخی بنویسیم. شوخی همیشه نمی‌تواند در مورد موهای زائد باشد. بعضی از شوخی‌ها باید در مورد آدم‌ها باشد، چون جذاب‌ترین موضوع است. بنابراین اگر برگردم، باید تا زمانی که صبر کنم که کارم تمام شده باشد. اما هنوز تمام نشده‌ام. می‌خواهم ادامه دهم.»

پخش برنامه «قاضی استیو هاروی» ۴ ژانویه آغاز شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها