صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فیلم برتر درباره جهان موازی

5 فیلم برتر درباره جهان موازی

اثر پروانه ای (butterfly effect):

 جهان های چندگانه در چند سال اخیر محبوبیت زیادی نزد علاقه مندان به سینما پیدا کرده است.

این بار در بخش 5 برتر سینمایی به معرفی «5فیلم برتر درباره جهان های موازی» پرداخته ایم. شما هم می توانید نام اثر محبوبتان را برای ما در بخش نظرات بنویسید.

5- اثر پروانه ای (butterfly effect): این فیلم محصول سال 2004 است و اریک برس آن را کارگردانی کرده است. «اثر پروانه» براساس «نظریه آشوب» ساخته شده و تاثیر اقدامات فرد در زمان های مختلف را نشان می دهد. ایوان در این فیلم، مرد جوانی است که متوجه می شود که می تواند گذشته را تغییر دهد و از این بابت، هر بار به خاطراتش رجوع می کند و کارهایی که کرده را تصحیح می کند اما هربار با نتایج متفاوتی روبرو می شود.

 «اثر پروانه ای» با بازی امی اسمارت و آشتون کوچر، اگرچه یک اثر علمی دقیق نیست اما به خوبی می تواند «نظریه آشوب» را در یک درام عاطفی روایت کند.

دانی دارکو (Donnie Darko):

4- دانی دارکو (Donnie Darko): این فیلم داستان مرد جوانی به نام دانی دارکو را روایت می کند که در یک شب هنگام پیاده روی با یک خرگوش غول پیکر مواجه می شود. موجودی که به او می گوید دنیا در طی 28 روز آینده به پایان خواهد رسید و پس از آن، دانی به دنبال راهی برای حل مشکل است.

«دانی دارکو» یکی از اولین فیلم هایی سینما قرن بیست و یکم بود که موضوع جهان های موازی را به سینما آورد و درباره آن صحبت کرد. با این حال، رویه ای که هانت لاوری، کارگردان فیلم برای تعریف قصه در نظر گرفت، بیشتر رنگ و بویی فلسفی به خود گرفته و تماشاگر باید پازل های مختلف آن را حل کند.

آقای نوبادی (Mr. Nobody):

3- آقای نوبادی (Mr. Nobody): «اقای نوبادی» هم داستانی شبیه به «اثر پروانه ای» دارد با این تفاوت که نسبت به فیلم مذکور، اثر شسته رفته و بهتری محسوب می شود.

این فیلم داستان پیرمردی به نام نیمو را روایت می کند که به مقاطع مختلف زندگی اش می رود تا تصمیمات دیگری گرفته و زندگی اش را تغییر دهد اما هر اقدام، نتیجه متفاوتی به همراه دارد.

«آقای نوبادی» سرشار از زندگی و پیام های اخلاقی است و به خوبی انسان و نتیجه رفتارش در شرایط مختلف را به تصویر می کشد. بازی جرد لتو در نقش اصلی تحسین برانگیز و کارگردانی ژاکو وان دورمال، از نکات مثبت فیلم به شمار می رود.

مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse):

2- مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse): در میان عناوین مارول، آثار بسیاری بودند که به جهان های موازی و چندگانه پرداختند. اما انیمیشن « Spider-Man: Into the Spider-Verse» در میان آن ها اثر متمایزی است و رویکردی کلیشه ای به جهان های موازی ندارد.

داستان این انیمیشن باز هم درباره مرد عنکبوتی است اما به شکل جالبی، این بار مرد عنکبوتی دانش آموز متفاوتی است که از طریق جهان های موازی با مردهای عنکبوتی دیگر مواجه می شود!

«مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال شد و یکی از تحسین شده ترین آثار در دنیای سینمایی مارول به شمار می رود.

انسجام یا یکپارچگی (Coherence):

1-  انسجام یا یکپارچگی (Coherence): شاید مخاطبین سینما کمتر با نام این فیلم آشنا باشند. فیلمی که تنها با بودجه 50 هزار دلاری ساخته شد اما در عین حال یکی از جذاب ترین آثاری است که درباره جهان های موازی و گربه شرودینگر ساخته شده است.

داستان فیلم درباره یک مهمانی است. مهمانی که هنگام برگزاری، یک ستاره دنباله دار از آسمان عبور می کند و به طور عجیبی فضای مهمانی تغییر می کند و افراد دچار هویت های متفاوتی می شوند.

« Coherence» اثر پر زرق و برقی نیست و کمتر در میان اثار پر هزینه هالیوود دیده شد اما می توانید مطمئن باشید که یکی از بهترین آثاری خواهد بود که درباره جهان های موازی دیده اید.  

 

 

مائده اکبریان

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها