صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : دیوید هاربر: متد اکتینگ احمقانه و خطرناک است!

دیوید هاربر: متد اکتینگ احمقانه و خطرناک است!

دیوید هاربر متد اکتینگ دنیل دی لوییس

«دیوید هاربر» بازیگر سریال «موجودات عجیب» (Stranger Things) نتفلیکس با «متد اکتینگ کلاسیک آمریکایی» بیگانه نیست، اما به این روش بازیگری اعتقادی ندارد. هاربر که بیشتر با نقش «جیم هاپر» در سریال علمی-تخیلی برادران دافر شناخته می‌شود، سابقه تئاتر و بازی در نقش‌های مکمل فیلم‌هایی چون «کوهستان بروکبک» (Brokeback Mountain) و «جاده انقلابی» (Brokeback Mountain) را دارد.

هاربر در مصاحبه با مجله «جی‌کیو» می‌گوید: «وقتی جوان‌تر بودم – بسیار خجالت‌آور است – اما به یاد می‌آورم که نقش آن شاه اسکاتلندی معروف را بازی می‌کردم. و فکر می‌کردم: «یک گربه را می‌کشم» یا چنین چیزی: «می‌روم یک موجود را به قتل می‌رسانم تا بدانم قتل یعنی چه.» طبیعتاً این عمل را مرتکب نشدم. [متد اکتینگ و] چنین کارهایی نه تنها احمقانه، بلکه خطرناک است، و در واقع موجب خلق اثر هنری خوب نخواهد شد.»

متد اکتینگ روش بازیگری است که از جمله مشهورترین استفاده کنندگان از آن، دنیل دی لوییس بوده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، هاربر به گروهی از بازیگران دیگر از جمله «جان برنتال» و «ویل پولتر» می‌پیوندد که در چند ماه اخیر از علیه متد اکتینگ موضع‌گیری کرده‌اند. «مدس میکلسن» در ماه آوریل گفته بود: «مزخرف است. می‌توان [مراحل آماده‌سازی برای ایفای نقش را] به مرز جنون رساند. اگر فیلم آشغالی باشد چطور – فکر می‌کنید دستاوردتان چیست؟ آیا شما را تحسین می‌کنم که از قالب شخصیت خودتان بیرون نیامده‌اید؟ از همان ابتدا باید بیرون می‌آمدید! چگونه خودتان را برای بازی در نقش یک قاتل زنجیره‌ای آماده می‌کنید؟ می‌خواهید دو سال صرف بررسی کنید؟»

هاربر با این حال می‌گوید حاضر است برای بازیگری تغییرات جسمانی را تحمل کند. او برای نقش هاپر در فصل چهارم «موجودات عجیب» کاهش وزن زیادی داشت: «نسبت به فصل سوم ۸۰ پوند [۳۶ کیلوگرم] کاهش وزن پیدا کردم – ۲۷۰ پوند بودم و وقتی [فصل چهارم] را فیلمبرداری کردیم حدود ۱۹۰ شدم. فکر نمی‌کنم دیگر تکرارش کنم.»

فصل چهارم «موجودات عجیب» با ۱.۱ میلیارد ساعت به پربیننده‌ترین عنوان تلویزیونی انگلیسی زبان تاریخ نتفلیکس تبدیل شده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها