f7b81752 0d3c 41b7 a6c4 8cdddddb8dfb

دبی به دنبال ساخت یک مرکز خرید بسیار بزرگ به ارزش ۲ میلیارد دلار است که ابعاد آن از ۱۰۰ زمین فوتبال نیز بیشتر است.

به گزارش مووی مگ به نقل از کجارو، توسعه‌دهندگان دبی برای اینکه جایگاه خود به عنوان یکی از مقاصد خرید بزرگ در دنیا را حفظ کنند، درصدد احداث یک مرکز خرید بسیار بزرگ به نام دبی اسکوئر (Dubai Square) هستند. پروژه ۲ میلیارد دلاری دبی اسکوئر حدودا ۷۵۰ هزار متر مربع خواهد بود که دو برابر ابعاد بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان یعنی دبی مال (Dubai Mall) و به بزرگی بیش از ۱۰۰ زمین فوتبال است و محل استقرار بزرگ‌ترین محله چینی‌های خاورمیانه خواهد بود.

9780ced1 61f0 4420 ae33 2236d7ad1c04

طبقه همکف این مرکز خرید مختص اجرای نمایش‌ها، کنسرت‌ها و تئاترها در محوطه سرگرمی آینده‌گرایانه در نظر گرفته شده که با نقشه‌کشی ویدئوی سه بعدی، صداگذاری و نورپردازی نمایشی همراه است. سینما، پارک آبی، محوطه ورزشی و سوپرمارکت نیز برای خانواده‌های مهیا شده، اما نقطه تمایز این مرکز خرید، تکنولوژی بالای به کار رفته در آن است.

دبی اسکوئر به لطف نسل جدید تکنولوژی توانسته مفهوم تازه‌ای به یک مرکز خرید مدرن بدهد. در واقع این محل برای طیف جدیدی از مشتریان طراحی شده که از وسایل دیجیتالی استفاده می‌کنند و عاشق تکنولوژی هستند. از ویژگی‌های جالب این مرکز می‌توان به اتاق‌های رختکن وی‌آی‌پی، اتاق‌های پرو لباس هوشمند با آینه‌های تعاملی و مجموعه‌ای از مدهای شخصی اشاره کرد.

 12ceba4c dd79 45c5 a8cb 274056ce41eb

در این مرکز خرید، فروشگاه‌های فیزیکی به پلتفرم‌های دیجیتالی متصل هستند و به لطف تکنولوژی جدید که امکان خرید از طریق مویابل، دسکتاپ و حتی پیشخوان مغازه را میسر می‌کند، متمایز از سایر مراکز خرید خواهد شد. اپلیکیشن‌های موبایلی سفارشی شده، اپلیکیشن‌های اسکن بارکد و سامانه شناسایی امواج رادیویی نیز از دیگر مزایای این مرکز به حساب می‌آید. امکانات این محل برای هر قشری در نظر گرفته شده، اما اصلی‌ترین هدف مسئولان، قشر جوان عاشق تکنولوژی است.

4ade96b0 bb2b 4700 99c3 149349ca1907

نیکولاس روبییز، متخصص خرده‌فروشی می‌گوید:

 انقلاب در حوزه خرده‌فروشی دبی در مسیر درستی در حال حرکت است، چراکه مسئولان چیزی فراتر از آجر و ملات به مشتری ارائه می‌کنند و دنیای مجازی را به مراکز خریده آورده‌اند. ساختار جمعیت‌شناسی منطقه خاورمیانه برای خرده‌فروش‌هایی که این منطقه را هدف قرار داده‌اند نیز خیلی جالب است زیرا دارای نرخ تولد بالا و جمعیت جوان هستند. تقریبا نیمی از جمعیت کشورهای خاورمیانه زیر ۲۵ سال سن دارند. بسیاری از این مشتریان جوان، از افراد متخصص ثروتمند هستند که بازار بسیار بزرگی برای دو دهه بعد محسوب می‌شوند.