صفحه اصلی > گزارش ویژه : 20 سریال کره ای جذابی که حتما باید ببینید

20 سریال کره ای جذابی که حتما باید ببینید

سریال کره ای

سریال های کره ای در سال های اخیر به محبوبیت بسیار زیادی در سطح جهان دست پیدا کرده اند. موفقیت این سریال ها در پلتفرم های مطرحی از جمله نتفلیکس باعث توجه بیشتر و همچنین پولسازی بیشتر این صنعت در کره جنوبی شده است.

با توجه به تعداد زیاد سریال های کره ای، در این مقاله به «20 سریال جذاب کره ای که حتما باید ببینید» پرداخته ایم. سریال های تماشایی که برخی از آن ها قدیمی و بیشتر آن ها محصول سال 2023 هستند (یا فصل جدیدشان در سال 2023 منتشر خواهد شد.)

در ادامه این لیست را مرور کنیم.

مرد من (My mister):

مرد من (My mister): این سریال درام محصول سال 2018 با بازی بازیگران مشهوری همچون سون کیون است.داستان سریال درباره زنی است که در زندگی روزانه با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کند. از طرفی، مادر او به جرم سرقت در زندان است و او نیز شغلی پاره وقت دارد و باید از پس مخارج و بدهی ها برآید. او در این شرایط با دونگ هون آشنا می شود و رفته رفته علایقی بین این دو شکل می گیرد و…

برای علاقه مندان به سریال های عاشقانه کره ای، دیدن سریال «My mister» می تواند جذاب باشد.

The First Responders

نیروهای امداد (The First Responders): این سریال مهیج یکی دیگر از آثار کره ای است که با استقبال گرمی از سوی مخاطبان مواجه شده است.

«نیروهای امداد» درباره پلیس ها و پرسنل آتش نشانی است که هربار با داستان های مختلفی مواجه می شوند و سعی در حل آن دارند. این سریال مسائل اجتماعی مختلفی را مطرح می کند و نحوه روایت آن یکی از نقاط مثبت مهم سریال محسوب می شود.

قرار است فصل دوم این سریال نیز به خوبی منتشر شود.

Moon lovers

عاشقان ماه ( Moon lovers): این سریال تاریخی – تخیلی محصول سال 2016 است و از روی رمانی به نام Bu Bu  اقتباس شده است. با توجه به ماهیت تاریخی و روند جذاب قصه، این سریال در خارج از مرزهای کره نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است.داستان این سریال درباره زنی است که بر اثر خسوف ماه دچار تغییر زمانی می شود و به عصر گوریو در سال 941 بعد از میلاد رفته و خود را در کالبد زنی اشرافی به نامه هه سو می یابد که به زودی عاشق شاهزاده شده و…

«عاشقان ماه» به مناسبات درون دربار می پردازد و در عین حال داستانی عاشقانه را روایت می کند که احتمالا طرفداران سریال های کره ای از آن استقبال خواهند کرد.

Crash landing on you

سقوط اضطراری عشق (Crash landing on you): این سریال محصول سال 2019 است و  دو بازیگر ستاره به نام های هیون بین و سون یه جین نیز در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

این سریال درباره کارآفرینی است که در جریان استفاده از پاراگلایدر درگیر گردباد شده و پس پایان طوفان متوجه می شود که در کره شمالی فرود آمده است. او در کره شمالی از کمک زنی به نام ری جونگ هیوک بهره می گیرد و رفته رفته به او دل می بندد و…

این سریال عاشقانه ای فرا مرزی را از دو کشور جدامانده از یکدیگر به دلیل سیاست روایت می کند. عاشقانه ای که مرزها را می شکند.

Youre beautiful

تو زیبایی (You’re beautiful): سریال «تو زیبایی» یکی دیگر از محصولات کره جنوبی است که با استقبال گرمی از سوی مخاطبان مواجه شد. در این سریال آهنگسازان و خوانندگان معروفی از جمله پارک شین‌هی، جانگ کون سوک، لی هونگ‌ گی و جونگ یونگ هوا به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان این سریال درباره خواهر و برادر دوقلویی از 2 دنیای متفاوت است. یکی از آن ها قصد دارد راهبه شود و آن یکی سودای خواننده شدن را در سر می پروراند. با این حال، یک اتفاق باعث می شود که جای آن ها تغییر کرده و اتفاقات مختلفی رخ دهد.

این سریال موزیکال می تواند برای علاقه مندان به موسیقی کره ای یا همان «Kpop» جذاب باشد.

Under the queens umbrella

زیر چتر ملکه (Under the queen’s umbrella): این سریال در سال 2022 منتشر شد و توانست رضایت بالای مخاطبان را به همراه داشته باشد و همچنین راه خود برای رسیدن به بازارهای بین المللی را هموار کند.

«زیر چتر ملکه» داستان یکی از همسران پادشاه در دوران چوسان را روایت می کند. ملکه ای که اتفاقات مختلفی را تجربه می کند از جمله چالش ولیعهدی پسرش برای کسب تاج و تخت.

این سریال تنها 16 قسمت است و می تواند یک گزینه مناسب برای کسانی باشد که به داستان های درباری در کره جنوبی علاقه دارند.

دریای خاموش (The silent sea):

دریای خاموش (The silent sea): سریال دریای خاموش یکی از سریال های تخیلی مهیج کره ای است که در سال 2021 در 8 قسمت منتشر شد و توانست به محبوبیت زیادی دست پیدا کند.

این سریال که پیش از این توسط کارگردانش به عنوان یک فیلم کوتاه منتشر شده بود، داستان گروهی از دانشمندان را روایت می کند که به ماه سفر کرده اند تا ماده ای ناشناخته را برای تحقیق به منظور برطرف کردن مشکلات بی آبی به زمین بیاورند. این در حالی است که پیش از این بسیاری از دانشمندان در آن محل کشته شده اند و…

«دریای خاموش» برای علاقه مندان به داستان های تخیلی گزینه مناسبی به شمار می رود.

The glory

شکوه (The glory):  این سریال در سال 2023 منتشر شد و به سرعت تبدیل به یکی از آثار محبوب تماشاگران شد.

در این سریال داستان دختری به نام مون دونگ ئون را شاهد هستیم که مورد آزار همکلاسی هایش قرار می گیرد. وی در بزرگسالی معلم همان مدرسه ای می شود که در آن آزار دیده می شود و حالا فرزند همکلاسی سابقش شاگرد اوست و فرصتی برای انتقام مهیا شده است!

این سریال اتفاقات مهیجی بین معلم و شاگردان به وجود می آورد و تماشای آن می تواند جذاب باشد.

kingdomt0

قلمرو (Kingdom): این سریال یکی از متفاوت ترین سریال های کره ای است که در سال 2018 در 12 قسمت منتشر شد.

داستان فیلم در دوره چوسان روایت می شود. دورانی که ولیعهد متوجه می شود بیماری شبیه به طاعون باعث شده مردگان زنده شوند و اقدام به نابودی بشر نمایند و…

این سریال با تلفیق بستری تاریخی و زامبی ها، ترکیبی عجیب اما جذاب را رقم زده است که تماشای سریال را لذت بخش می کند.

Alchemy of souls

کیمیای روح  (Alchemy of souls):  این سریال در سال 2022 منتشر شد و پخش آن نیز کماکان ادامه دارد.

داستان سریال درباره جادوگرانی است که درگیر طلسمی به نام «کیمیای روح» شده اند. این طلسم باعث می شود آن ها کالبدشان را تغییر دهند. در این حال، روح یک جنگجوی ماهر در کالبد فردی بیمار قرار می گیرد و…

«کیمیای روح» دربرگیرنده مضامینی عاشقانه و تاریخی است که به خوبی در طول سریال به آن ها پرداخته شده است.

The sound of magic

آوای جادو (The sound of magic):  این سریال فانتزی اقتباسی محصول سال 2022 است و به سفارش نتفلیکس ساخته شده است.

داستان سریال درباره پسر فقیری به نام یون آری است که دیگر مانند گذشته به جادو اعتقاد ندارد تا این که با ریول آشنا می شود و دنیایش تغییر می کند.

همانطور که اشاره شد، این سریال در دسته آثار فانتزی – موزیکال قرار می گیرد و اگر به این سبک از سریال ها علاقه دارید، این محصول هم می تواند شما را راضی کند.

Island

جزیره (Island): این سریال محصول سال 2023 است و داستانی مهیج و تخیلی را روایت می کند.

پس از این که وون می هو دچار یک اشتباه می شود، به جزیره ججو تبعید می شود. جایی که او متوجه می شود دردسری بزرگ انتظارش را می کشد و در واقع او باید با شیطان مواجه شود که…

این سریال پس از پخش با استقبال گسترده مخاطبین مواجه شد که باعث شد ساخت فصل دوم تایید شود.

Dr. Romantic

دکتر رمانتیک (Dr. Romantic): این سریال نخستین بار در سال 2016 منتشر شد و پخش آن کماکان ادامه دارد.

«دکتر رمانتیک» درباره پزشکان و اتفاقاتی است که در بیمارستان و ارتباطاتشان با یکدیگر رخ می دهد. داستان های کار و عاشقانه ای که با آن مواجه می شوند.

«دکتر رمانتیک» از جمله سریال های عاشقانه محبوب کره ای است که بسیاری از تماشاگران از تماشای آن لذت برده اند و تبدیل به اثر محبوبشان شده است.

Hellbound

اهل جهنم (Hellbound): یکی از سریال های معروف کره ای خیلی زود پایش به بازارهای بین المللی باز شد و توانست طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند، سریال «اهل جهنم» بود که حالا قرار است فصل دومش در سال 2023 منتشر شد.

این سریال درباره مردمی است که وقتی زمان مرگشان فرا می رسد، با فرشته مرگ مواجه می شوند که به خشن ترین شکل ممکن جان آن ها را می گیرد.

فصل اول «اهل جهنم» به موفقیت گسترده ای دست یافت و انتظار می رود که فصل های بعدی نیز این روند را تکرار کنند.

The Uncanny Counter

شکارچیان شگفت انگیز (The Uncanny Counter): نخستین فصل سریال «شکارچیان شگفت انگیز» در سال 2020 منتشر شد و توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

این سریال داستان گروهی از شکارچیان را روایت می کند که کسب و کار پوشی شان فروش نودل است اما در اصل، آن ها به دنبال شکار شیاطین هستند و…

انتظار می رود فصل دوم این سریال مهیج نیز با استقبال گسترده مواجه شود.

Queen Maker32

ملکه ساز (Queen Maker): این سریال با محوریت زنان ساخته شده است.

داستان «ملکه ساز» درباره 2 زن است که دارای قدرت زیادی هستند. دو زن که از لحاظ تفکر و عقاید بهم نزدیک نیستند اما ترجیح می دهند برای حل مسائل با یکدیگر متحد شوند.

«ملکه ساز» به اهمیت تحمل عقاید و حرکت رو به جلو اشاره دارد.

Joseon Lawyer

وکیل چوسان (Joseon Lawyer): در این سریال محبوب کره ای بازیگران نام آشنایی همچون وو دو-هوان، کیم جی-یئون، چا هاک-یئون به ایفای نقش پرداخته اند.

«وکیل چوسان» درباره وکیلی به نام کان هان سو است که پس از مرگ پدر و مادرش به دنبال انتقام از عاملین این موضوع است و…

Goodbye Earth

خداحافظ زمین (Goodbye Earth): این سریال را کیم جین – مین کارگردانی کرده و بازیگرانی از جمله یو آه-این، آهن ایون-جین، جون سونگ-وو و کیم یون-هایه در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان این سریال تخیلی درباره شهاب سنگی است که قرار است به زمین برخورد کند و حیات را بر روی این کره خاکی از بین ببرد.

سریال «خداحافظ زمین» محصول نتفلیکس است.

خانواده‌ نمونه (A model family):

خانواده‌ نمونه (A model family): سریال جنایی «خانواده نمونه» در سال 2022 برای نتفلیکس منتشر شد.

داستان سریال درباره استاد دانشگاهی است که با مشکلات مالی بزرگی مواجه شده و به اشتباه پولی را از کارتل مواد مخدر می دزدد و درگیر ماجراهای مختلفی می شود.

این سریال داستان های جذابی در خصوص مافیا و دلالان مواد مخدر روایت می کند و یکی از سریال های محبوب نتفلیکس به شمار می رود.

The Worst of Evil

بدترین شیطان (The Worst of Evil): این سریال درباره گروهی از پلیس های مخفی است که قصد دارند با انجام عملیاتی در کشورهای مختلف، اعضای باند قاچاق مواد مخدر را دستگیر کنند.

اگر به سریال های پلیسی علاقه دارید، تماشای «بدترین شیطان» می تواند برایتان مهیج باشد.

 

نویسنده: غزاله حصاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

چند تا از فیلم هاس خوب بود