صفحه اصلی > سرگرمی و تکنولوژی : بررسی تغییرات و قیمت گوشی آیفون 15 (iPhone 15) + تصاویر

بررسی تغییرات و قیمت گوشی آیفون 15 (iPhone 15) + تصاویر

آیفون 15 (iphone 15)

سری گوشی های آیفون، محبوب ترین گوشی های همراه در جهان محسوب می شوند که در کشورمان هم طرفداران فراوانی دارند.

آیفون 15 به تازگی توسط اپل رونمایی شده که در ادامه به بررسی این گوشی و جدیدترین تغییراتی که داشته پرداخته ایم.

طراحی آیفون 15 چگونه است؟

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از جنس تیتانیوم ساخته شده اند و همین مسئله باعث شده تا گوشی بسیار سبک و همچنین، حاشیه های نمایشگر این گوشی نیز در مقایسه با سری گذشته محصولات اپل، بسیار باریک تر باشد. اپل در جلو و پشت آیفون 15 از سرامیک شیلد استفاده کرده که مقاومت این دستگاه را بسیار افزایش می دهد.

آیفون سرانجام پورت اختصاصی لایتینگ خود را تغییر داده و قرار است از درگاه USB-C استفاده کند که خبر بسیار خوبی به شمار می رود!

نسخه های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس همچنین به دکمه ای به نام «اکشن» مجهز شده اند که جایگزین اسلایدر میوت شده است. این دکمه می تواند شخصی سازی شود و با فشردن آن اقدامات مختلفی از جمله فعال کردن دوربین یا ضبط صدا را انجام دهد.

با این حال، در مجموع طراحی آیفون 15 نسبت به سری قبل تغییر خاصی را تجربه نکرده است و بسیار سخت است که از لحاظ ظاهری، تفاوتی میان آیفون 14 و آیفون 15 پیدا کنید.

آیفون 15 (iphone 15)

دوربین های آیفون 15 چه تغییراتی داشته است؟

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده کرده اند که می تواند تصاویر ProRAW و HEIF ثبت نمایند. گفته شده که این دوربین ها نسبت به سری گذشته با بهبود عملکرد مواجه شده اند. در این میان دوربین فوق عریض آیفون 15 تغییری به خودش ندیده است. نکته حائز اهمیت این که آیفون 15 پرو قرار است از لنز تله فوتو با بزرگنمایی سه برابری استفاده نماید و همچنین مدل آیفون 15 پرومکس نیز مجهز به بزرگنمایی 5 برابری خواهد بود که تا پیش از این در دوربین های این سری از گوشی ها دیده نشده است.

آیفون 15 همچنین قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه را در حالت Cinematic دارد که می تواند برای علاقه مندان به فیلمسازی بسیار گزینه جذابی باشد. اپل اعلام کرده که مجموعه لنزهای آیفون 15 در شرایط نوری محدود عملکرد بهتری نسبت به گذشته دارند و می توانند عکس های جذابی به ثبت برسانند. تاکید اپل در این بخش مربوط به ثبت تصاویر پرتره بوده و ادعا کرده که حالا با آیفون 15، کاربران قادر خواهند بود تصاویر پرتره فوق العاده ای در نور کم به ثبت برسانند که تعدادی را می توانید در ادامه شاهد باشید.

آیفون 15 (iphone 15)

آیفون 15 (iphone 15)

آیفون 15 (iphone 15)

آیفون 15 (iphone 15)

آیفون 15 (iphone 15)

آیفون 15 (iphone 15)

صفحه نمایشگر آیفون 15 چیست؟

صفحه نمایشگر آیفون 15 پرومکس LTPO Super Retina XDR OLED خواهد بود که وضوح و روشنایی بسیار بالایی خواهد داشت. این صفحه نمایشگر 120 هرتزی است و توسط Ceramic Shield glass حفاظت خواهد شد. اندازه این صفحه نمایشگر در آیفون 15 پرومکس مطابق انتظار، 6.7 اینچی خواهد بود و در نسخه های معمولی نیز 6.1 اینچ در نظر گرفته شده است. تمامی صفحه نمایشگرهای آیفون 15 در نسخه های مختلف، از نرخ نوسازی 120 هرتزی برخوردار خواهد بود و همچنین حداکثر میزان روشنایی این گوشی ها 2000 نیت است که باعث می شود کاربران به راحتی از این گوشی زیر نور خورشید استفاده نمایند.

پردازنده آیفون 15 چیست؟

اپل اعلام کرده که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس قرار است از پردازنده جدید این کمپانی یعنی Apple A17 Bionic استفاده نمایند که 3 نانومتری است و از عملکرد بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. نکته غافلگیر کننده این که اپل اعلام کرده برخی از بازی های مطرح نسل جدید مانند «رزیدنت اویل 4» و «اساسین کرید: میراژ» نیز قابلیت اجرا شدن بر روی این گوشی را خواهند داشت! در واقع اپل با چنین ادعایی اعلام کرده که پرازنده جدیدش به راحتی قابلیت رقابت با کامپیوترهای خانگی را دارد و باید دید که در عمل این ادعا ثابت خواهد شد یا خیر.

آیفون 15 (iphone 15)

قیمت آیفون 15 چقدر است؟

برخلاف پیش بینی های قبلی، آیفون 15 با قیمت مشابه آیفون 14 به بازار عرضه خواهد شد. تنها تفاوت آیفون 15 از لحاظ قیمت گذاری مربوط به مدل آیفون 15 پرومکس است که حالا با حافظه پیشفرض 256 گیگابایتی روانه بازار می شود و به همین جهت، قیمت پایه آن 1,119 دلار خواهد بود و مدل های بعدی آن یعنی 512 گیگابایت و یک ترابایت به ترتیب، 1,399 و 1,599 قیمت خواهند داشت. مدل های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس نیز با قیمت های 799 دلار و 899 دلار وارد بازار خواهند شد.

 

نسترن فاتحی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها