صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : مارتین اسکورسیزی: با حمایت از کریستوفر نولان با فیلمهای اَبَرقهرمانی بجنگید و سینما را نجات دهید!

مارتین اسکورسیزی: با حمایت از کریستوفر نولان با فیلمهای اَبَرقهرمانی بجنگید و سینما را نجات دهید!

مارتین اسکورسیزی

«مارتین اسکورسیزی» در فاصله کمتر از یک ماه مانده به اکران فیلم جدیدش «قاتلین ماه گل» (The Killers of the Flower Moon) با مجله «جی‌کیو» به گفت‌وگو نشسته و روشی برای مقابله با فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی پیشنهاد کرده است.

او درباره تأثیر فیلم‌های ابرقهرمانی بر مخاطب می‌گوید:‌ «خطری که دارد تأثیرش روی فرهنگ ماست. چون نسلی به وجود می‌آید که فکر می‌کند سینما فقط یعنی این فیلم‌ها – سینما همین است.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، وقتی نشریه می‌گوید مخاطب شاید همین حالا این‌گونه بیندیشد، اسکورسیزی پاسخ می‌دهد: «همین حالا این‌گونه فکر می‌کند و این یعنی باید با قدرت بیشتری مبارزه کنیم. و باید از سطح مخاطبین عادی باشد. فیلمسازان خودشان مبارزه می‌کنند. فیلمسازانی مثل برادران سفدی را خواهید داشت، و کریس نولان، متوجه منظورم می‌شوید؟ و از تمامی جهات به آن‌ها ضربه بزنید، از تمامی جهات، و تسلیم نشوید. ببینیم توانایی شما در چه حد است. بروید و این کار را بکنید. بروید تغییر ایجاد کنید. شکایت نکنید. اما درست است، چون باید سینما را نجات دهیم.»

اسکورسیزی در بخش دیگری از مصاحبه از تعریف پلتفرم‌های استریم از محتوا می‌گوید: «فکر می‌کنم محتوای تولید شده در واقع سینما نیست. تقریباً مثل این است که هوش مصنوعی فیلم بسازد. اما معنایش این نیست که کارگردانان بی‌نظیری ندارد و گروه جلوه‌های ویژه اثری زیبا ارائه نمی‌دهند. اما معنایش چیست؟ این فیلم‌ها به شما چه می‌دهند؟ جدا از رسیدن به شکلی از کمال و سپس حذف آن از ذهن، و کل بدن شما، می‌دانید؟ پس چه چیزی به شما می‌بخشد؟»

کارگردان «راننده تاکسی» (Taxi Driver) و «گرگ وال استریت» (Wolf of Wall Street) در بخشی دیگر از مصاحبه می‌گوید شاید به جای «جزیره شاتر» (Sutter Island) باید «سکوت» (Silence) را می‌ساخته است. او «جزیره شاتر» را «آخرین فیلم استودیویی» خود می‌خواند و می‌گوید: «[جایزه اسکار] من را تشویق کرد تا با «جزیره شاتر» فیلم دیگری بسازم. کاشف به عمل آمد که شاید بهتر بود «سکوت» را می‌ساختم.»

این فیلمساز ۸۱ ساله مانند گذشته می‌گوید وقت زیادی برای فیلمسازی ندارد و شاید فقط یک فیلم دیگر بسازد: «و اگر بتوانم انرژی ذخیره کنم، اگر خدا بخواهد، چند فیلم دیگر بسازم، شاید یکی دیگر، و دیگر کافی است، متوجه‌اید؟ بیش از آن نمی‌توانم پیش بروم. باید به حرکت ادامه داد تا وقتی که دیگر نمی‌توانید.»

اسکورسیزی که با «هلن موریس» پنجمین ازدواجش را تجربه کرده در بخش دیگری از مصاحبه از تفاوت حس زندگی در بیست و چند سالگی با هشتاد سالگی می‌گوید: «تجربه زندگی و داشتن خانواده – نسبت به سال‌ها ابتدایی عمر من متفاوت شده. وضعیت خانواده تغییر کرده. به دنیا آوردن فرزندی که از روز اول در بزرگ کردنش نقش داشته باشید با بزرگ کردن دو دختر دیگرم متفاوت بود.»

او اضافه می‌کند: «دلم برای آن زمان‌ها تنگ شده. من سقوط کردم نه آن‌ها. و بله، اعضای خانواده آدم از دنیا می‌روند. پدر و مادرم، برادرم، فکر می‌کنم تقریباً همه کسانی که زنده بودند – شاید دو عموزاده زنده باشند. خانواده مادرم هفت برادر و خواهر داشت. پدرم هشت برادر و خواهر. و آن‌ها فرزندانی دارند. همه آن‌ها از بین رفته‌اند. همه‌شان. [مثل] پایان فیلم «دارودسته‌های نیویورکی» (Gangs of New York) است جایی که آن‌ها در خیابان‌ها می‌جنگند، و بعد می‌میرند و علف روی گورهایشان سبز می‌شود. و بعد آن طرف رودخانه ساختمان‌هایی ظاهر می‌شود. و حالا ما همه آن داستان‌ها درباره اینکه آن‌ها چه کسانی بودند و چه مشکلاتی داشتند را از یاد برده‌ایم.»

«قاتلین ماه گل» ۲۰ اکتبر در سالن‌های سینمای آمریکا اکران خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
54 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مدیر مهدکودک مارول
مدیر مهدکودک مارول
7 ماه قبل

بچه های عزیز، دردانه های گرامی، میتونین همینجا ساعت ها به صحبت های همکلاسی تون گوش کنید و متوجه بشین که چرا باید کلاس ها رو از پایه شروع کنید و برین بالا.
من هرچی بهش اضافه کنم از طنز ماجرا کم میکنه پس به نظرم بهترین توصیف در حال و روز بچه های مهدکودکه که حرف بابابزرگشون رو نمیفهمن و همه چیز رو بستنی و کیک متصور میشن همینه.
پیشنهاد میکنم خیلی فکر نکنین به این مسائل..اگه کسی بهتون میگه زندگی سخته باید تلاش بکنید چیزی یاد بگیرید، نیایین بگین «غلط کردین ما خیلی هم خوبیم فقط باید بهمون شیرموز بدن بعدش بیاییم خونه پلی استیشن بزنیم و از زندگی لذت ببریم!»… زندگی خیلی بزرگتر هست و منوط به حیاط خونه خودتون و دوست مدرسه ای تون، پدرام نمیشه!
دردانه های عزیز، بابابزرگ رو ولش کنید بره اصلا…مراقب زندگیتون باشید که حداقل تو زندگی این شکلی نباشید..باور کنید اگه تو زندگی آدم محترم و محکمی باشید همه حرفاتونو گوش میدن
همیشه سعی کنید در زندگی بیشتر یاد بگیرید تا جاهل نمونید.
پایدار و پیروز باشید در سال تحصیلی جدید

FFFF
FFFF
7 ماه قبل

من البته آرزوی پایداری و پیروزی ندارم برای تو چون میری تو مهدکودک پرسه میزنی و بهتره بالاخره به دست قانون بیفتی! من از عوامل سایت شما فقط برای میثم کریمی آرزوی موفقیت میکنم ولی باز مرسی که آرزوی موفقیت میکنی! حقیقتش ترم اول کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی تو دانشگاه دولتی خارج از شهر محل سکونت خیلی استرس زاست اونم برای کسی مثل من که اظطراب اجتماعی داره. زندگی هم بله موافقم، خیلی بزرگ تر از بوی فسیل و مردار هست و بهتره بابابزرگ (اسکورسیزی) رو ولش کنیم بره در آرامش ابدی بخوابه!

FFFF
FFFF
7 ماه قبل

متاسفانه اینجا کامنت ها گزینشی منتشر میشه با اینکه صرفا بدون کوچکترین فحاشی جواب توهین هایی که بهم شد رو دادم. در نهایت اصل چیزی که میخواستم بگم و منظوری که میخواستم برسونم رو رسوندم. میمونه این مسئله که کسانی که اعتیاد به کوبیدنشون خودآگاه یا ناخودآگاه از یه موجود توابی به نام «مسوت» میاد صحبت از غرور و غیرت و عزت نفس نکنه. اولا شما مشکلت غیرت من نیست، مشکلت اینه که پیش فرض هایی که یه عمر تو سرتون کردن و داری براساسش مردم آزاری می‌کنی رو دارم به درستی یا غلطی رد میکنم. یه حرفی زده شده، مخالفت می‌کنی میگن بچه‌ای! استدلال میاری میگن براساس حرف فلانی (نه حرف خودشون) احمقی! مثل خودشون کد از افراد و نشریات مطرح میاری یهو بحث شرف و غیرت رو میکشن وسط و شروع میکنن به تحقیر و توهین!
خب یه جا آدم دارای عقل سلیم باید بفهمه که اینها می‌خوان فقط بگیم تسلیم و هرچی ارباب میگه درسته دیگه! یه ذره راه تعامل شما تو این کامنت ها نمی‌بینی.
دوما، والا من اینجا هیچوقت برای انتشار نظراتم التماس نکردم. کامنت گذاشتم خواستید منتشر کردید نخواستید نکردید. فقط اونجاش به آدم زور میاد که نمیذارید فرد از خودش دفاع کنه. هروقت هم اینطور شده چند وقت تو بحث ها شرکت نکردم و دیگه داورش خودتون که آیا ما براتون سرمایه‌ایم یا اکثریت پست هایی که هیچ کامنتی ندارن و طرف یه بار باز می‌کنه و دیگه سر نمی‌زنه.
سوما، نقل قول از اکانت عربستانی مخاطبش اینهایی هستن که تا بحث فرهنگ و تمدن می‌کنی، غرور کاذب ملی میکشن وسط در حالی که پنج دهه هیچ غلطی با این فرهنگ و تمدن نکردن که هیچ، بهش گند زدن ولی قهرمان شنل پوش اونها که عمرش به صدسال نمی‌رسه رو تو دورافتاده ترین نقاط دنیا می‌شناسن. ربطش انحصاراً به دفاع از سینمای مارول نبود و صحبت از قدرت رسانه بود که نفهمیدید و این هم نشان از ضعفتون در درک مطلب هست دیگه!
چهارما، از سال ۲۰۱۹ این جماعت گفتن سینمای ابرقهرمانی برابر است با فست فود، مواد مخدر، نابود کننده سینما، باعث بیچارگی و بدبختی و دلیل کودن شدن نسل بشر، کسانی که این فیلم هارو میبینن هم عامل وجود این شر مطلق هستن! یعنی چی؟ یعنی ما تهدید وجودی براشون هستیم و صرفا بحث یه اختلاف عقیده جزئی نبوده. حالا اینها که فیلم هستن و ما تو ایران نمیتونم پولی به سازندگانش برسونیم ولی همون اصل تشبیهاتتون رو اصلا دربارش بحث میکنم؛ فست فود بعنوان مضرترین غذای موجود و مثلا سیگار به عنوان قاتل بشریت. تفاوت نوع نگاه ماها اینجاست، من میگم اگر همون فست فود و سیگار رو تو بیای تو حریم شخصی من با هر نیت و نوع برخورد و ادبیاتی بخوای از دستم بگیری، من حق دارم با اسلحه گرم همونجا از خودم دفاع کنم!
دعوای ما اینجاست و از روز اول هم همین بوده. اینا میگن نه شماها احمقید و بچه‌اید و دارید همه چیز رو خراب می‌کنید و صلاحیت نظر دادن ندارید (در علوم انسانی یکسری ترم ها برای این نوع شخصیت پاتولوژیک وجود داره) ولی امثال من به حق انتخاب و آزادی شخصی اعتقاد داریم، افراد نورمال متعهد و معتقد به حاکمیت قانون که این بحث های مزخرف رو باهم نمیکنن هم دارن. سر همین تو یک فسیلبازِ معتقد به تقدس سینمای واقعی اگر بری در یه سالن سینمایی که داره فیلم مارول پخش میکنه، بمب بذاری، اگر اون مملکت در و پیکر داشته باشه باید به اشد مجازات محکوم بشی!
در نهایت سلیقه شخصی هر فرد حق و دارایی‌شه، هیچکس هم حق نداره چیزی رو به دیگری تحمیل کنه. اختلاف نظر و مخالفت عادی هم از طرفدار تامی وایزوش گرفته تا کسی که چندین کتاب درباره هیچکاک و دوران طلایی هالیوود و سینمای کلاسیک و… نوشته آزاده ولی جواب تهاجم، تدافع هست. فسیلبازا اکثرا چیزی جز تروریست های فکری نیستند و با تروریست نباید مذاکره کرد.

FFFF
FFFF
7 ماه قبل

هشدار اسپویل: آقای مهدکودک شما عضو تحریریه هستی! خیلی وقت بود شک کرده بودم ولی الان یقین دارم. امکان نداره اینقدر سریع کامنت کاربری عادی تایید بشه.

جرئت داری اینو منتشر کن مردم ببینن!

مدیر مهدکودک مارول
مدیر مهدکودک مارول
7 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

بله فرزندم من علاوه بر این که عضو تحریریه این سایتم، در کاخ پادشاهی سعودی هم هستم و یه پولی هم بابت این که دستیار اسکورسیزی هستم هم پول میگیرم و با حفظ سمت. علاوه بر این، برای انجام رسالت فرهنگیم، مدیر مهدکودک مارول هم هستم تا کلی بچه تربیت کنم که سالم زندگی کنن و اتفاقا یکی از زنگ های مدرسه در هفته یه چیزیه به اسم «غیرت» که بهشون یاد میدم که مبادا وقتی بزرگ بشن نداشته باشن

مدیر مهدکودک مارول
مدیر مهدکودک مارول
7 ماه قبل

برای باقی بچه های مدرسه که کلاسشون به زودی شروع میشه اینم بگم که:
بچه های عزیز، دردانه های گرامی، اینو بدونین که برای دفاع از چیزی، مخصوصاً سینما لازم نیست آویزون اکانت پادشاهی عربستان سعودی بشین! وگرنه این ور هم بچه ها کار نداره از عموپورنگ براتون فکت بیارین برای فهمیدنتون که البته بهتر متوجه میشین اینو!
یه چند تا نکته هم بگم که خدای ناکرده اینو جایی دیگه نگید حالا اینجا مووی مگه دورهمیم اشکال نداره..نرید جایی بگید سینمای حتی فرهادی با مارول قابل مقایسه نیست و برای اقلیت فیلم میسازه مارتین اسکورسیزی…دردانه های عزیز، میدونم که کلا سینما رو قهرمان میشناسید و هرکسی شنل بپوشه از گوشه دهانتون کف بیرون میاد و جیغ میزنید و هورا میکشید و کف زمین میخزید، اما عزیزان من، تراویس حتی قهرمان هم نیست چرا سعی میکنید به کتاب های سال بالایی هاتونو بخونید وقتی متوجه نمیشید که حتی تراویس قهرمان محسوب نمیشه!
این بحث رو ببندیم و انشالله که روزی برسه که ببینیم شما دردانه های عزیز برای دفاع از مارول سعی نکنید به اکانت پادشاهی عربستان سعودی آویزون بشید تا حرفتون رو بشنون.
آغاز سال تحصیلی خوبی را برایتان آرزومندیم

FFFF
FFFF
7 ماه قبل

فکت: هیچکدوم اونها که گفتم شنل نمیپوشن!

FFFF
FFFF
7 ماه قبل

حالا قبل از اینکه برم گوشه اتفاق گریه کنم و خودمو به در و دیوار بزنم، اینهم بد نیست بگم چون آقای علاقه مند به مهد کودک حرفهای بامزه‌ای میزنه!
تاکتیک های لفاظی ایدیولوژیک و برپایه تعصبات شخصی و هزینه از دیگران چون خودمون حرفی برای گفتن نداریم، یه چیزی نیست که محدود به چنین فضاهایی باشه، کسانی که مسئولان رده بالای این مملکت رو در دانشگاه ها درس میدن هم همینن، مثل اون مثلا پرفسور اقتصاد که تا استدلال و ادعایی جلوش مطرح میشد می‌گفت “نه ببین شما شدیداً تحت تأثیر انحرافی ها هستی، فلانی فرموده است…”
تازه اون علم اقتصاد هست که با زندگی روزمره مردم سر و کار داره نه یه چیز الکی ای مثل منتقدی فیلم که حرف اکثرشون کمتر از یه یوتیوبر با چندتا هزار تا ساب برو داره! این شیوه تفکر مارو بیچاره کرده. اصلا کی گفته کسی که دانش آکادمیک داره، از تسلطش رو اصطلاحات و با لفاظی سعی در جا انداختن سلیقه خودش نمیکنه؟ آیا نقد فیلم و سینما یه علم مطلقه و دودوتاش مثل ریاضی همیشه چهارتاست؟ خب اگه اینه چرا ما اینهمه منتقد داریم؟ چرا سازمان جهانی «سینمای واقعی» با مشاوره جنگجوی دلاور مگنوم ۴۴ به دست، هر چند سال یه نفر رو تعیین نمیکنه که به دنیا بگه فیلم خوب و بد براساس علم چیه؟! سلایق و علایق شخصی هم کشک دیگه، با هرکس خلافش نظر داشته باشه، مثل کسی که معتقده زمین صافه برخورد بشه! یا کسی که به ساحت مقدس فررررم بی احترامی کرده! اون کسی هم که دهه ها پیش ایده برنامه ایبرت و سیسکل رو داد هم غلط زیادی کرد چون مگه میشه دوتا منتقد واقعی سینما بیان تو تلویزیون نظر متفاوت درباره یه فیلم داشته باشن؟! مگه شهر هرته؟! این مسخره بازی ها چیه که یکی انگشتش رو بگیره بالا و یکی بگیره پایین برای رتبه به فیلم؟ مگه شما سر دودوتا چهارتا و دودوتا پنج تا بحث می‌کنی؟!
فقط یکیش درسته وگرنه کودنی!
ببینید، درد ما اینه. از فقر شدید فرهنگی میاد. کشوری که معروف ترین منتقد سینماش اون یارو فراستیه انتظار دارید بهتر از این بشه؟!

مدیر مهدکودک مارول
مدیر مهدکودک مارول
7 ماه قبل

در وصف بچه سالان مارول همین نکته بس که میگن هیچکس نمیتونه از فیلمهای اسکورسیزی تعریف کنه و حق هم دارن هنوز یاد نگرفتن بخونن چیزی و تحلیل کنن! دیدین بچه ها یکدفعه واسه خودشون داد میزنن میخندن ذوق میکنن؟ اینا مال همون نسل هستن هنوز یاد نگرفتن خوندن و نوشتن رو یاد بگیرن!
حالا واسه والدینشون اینجا می نویسم که بمونه و اونم اینه که تو تاریخ این کشور، کلی منتقد باسواد داشتیم از جمله سعید قطبی زاده و ایرج کریمی و کلی اسم بزرگ دیگه که در کنار اسم های کمتر شناخته شده، چندین صفحه تحلیل چه درباره شخصیت پردازی و چه درباره نسبت اجتماعی دوران با فیلم و کلی موضوع دیگه نوشتن و مکتوبه… اگه میپرسین چرا بچه هامون ندیدن باید بگم که هروقت خوندن و نوشتن رو یاد گرفتن میتونن جستجو کنن تو مجلات رسمی و غیررسمی، حتما پیدا میکنن یکم بهشون فرصت بدین..
در وصف سینمای اَبَرقهرمانی هم همین قدر بس که هیچ کارشناسی تو سینما جز اینایی که عشق پرواز و جفتک زدن تو فیلمها هستن و میگن «واوووو دت واز کوللل»، نیومده بگه کدوم یک از فیلم های مارول دقیقا به چه دلیلی ماندگار شده؟ مثلا اون اونجرز آخری دقیقا چرا ماندگاره؟ به خاطر بشکن تانوس؟ به خاطر سیر تحول شخصیت؟ به خاطر فرم؟ البته که احترام ویژه به سازندگان جلوه های ویژه اینجور فیلمها همیشه محفوظه!
در آخر هم عرض کنم که خیلی جدی نگیرید بچه کوچولوهایی که وقتی بزرگتر حرف میزنه میرن یه گوشه اتاق گریه میکنن خودشونو به در و دیوار میکوبن و با چشم گریان میگن «نمیخواممم همه تون بدین».. این بنده های خدا هم همینطورین…یکی عاقل که جای بابابزرگشونه یه چیزی از سر خیرخواهی گفته اینا میگن خیلی بدی بهم بستنی چوبی نمیدی پس خفه شییین!
زنگ تفریح هم بسه، بهتره برن سر کلاسشونو و کتاب رو از جایی که دیروز معلمشون گفته، یه دور مرور کنن

مرتضی
مرتضی
7 ماه قبل

حاجی کلی خندیدم با کامنتت دمت گرم

FFFF
FFFF
7 ماه قبل

اگه اینجوریه، مجید اسلامی هم تو مجله ۲۴، سال ۱۳۹۲ (۲۰۱۳) تو بررسی تور: دارک ورلد یک پیش‌بینی درمورد اهمیت و جایگاهی که سینمای مارول بزودی در سینما پیدا میکنه پیش‌بینی کرد که درست هم در اومد. اینکه الان چه نظری داره رو کار ندارم ولی اون حرفش تو آرشیو مکتوب هست. یه سال بعد، یک شماره از مجله دنیای تصویر هم بعنوان صد چهره تاثیرگذار تاریخ سینما، یه نفر رو گذاشته بود کریس نولان قبل از اینکه فیلم های اینتراستلار و اوپنهایمر اصلا وجود داشته باشن و نویسنده اهمیت اصلیش در تاریخ سینما رو بخاطر همون سه گانه بتمن داشت مطرح میکرد.
من چون خیلی کودک هستم و سنم قد نمی‌ده اینها رو می‌دونم منتها مایه گذاشتن از این ژورنالیست و مجلات و هزینه کردن ازشون برای اعتبار دادن به سلیقه خود کار بزرگسالان طرفدار «سینمای واقعی» و فرررررم هست!!!
پ.ن: فردا منم میام با اسم مرتضی ۲ به کامنت خودم ریپلای میزنم میگم دمت گرم، خندیدم!!

مدیر مهدکودک مارول
مدیر مهدکودک مارول
7 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

خب زنگ تفریح زده شده و چند تایی دوباره اینجا چندتا چیز به بچه سال های مارول بگم تا معلمشون برگرده.
اول این که نولان برخلاف این افراد، بهترین کارش بتمن نیست و میشه گفت بتمن ساخته…نولان کلی فیلم خوب ساخته که سه تاش بتمن بوده. چون هنوز مهدکودکید نمیفهمید که اینجا گل به خودی زدید چون بابابزرگتون که همون اسکورسیزی باشه خودش عاشق نولانه پس با آویزون شدن به نولان اعتبار نخرید بچه های عزیز.
دوم این که جایگاه سینمای مارول به عنوان یک جریان اجتماعی و پولساز آشکاره اما این جریان ارتباطی به مبحث نقد فرمیک نداره. همونجور که موج نو یه جریان بود یا قبلش نئورالیسم (البته این بخش رو انشالله یکم سنتون رفت بالا در موردش میخونین فعلا زوده).
سوما، اول که این بچه مدرسه ای ها میگن کسی نتونسته جواب بده، حالا که ارجاع میدیم به کسی که جواب داده میگه چرا به اونا ارجاع میدید!
و اما چهارم

مدیر مهدکودک مارول
مدیر مهدکودک مارول
7 ماه قبل

چون منشن کردی مجبور شدم جوابتو بدم
من عاشق اینم که یکی برام از سینما بگه و دفاع کنه و اتفاقا خوبیش همینه اما اون فرد تو نیستی!
والا به قول اون یکی دوستمون، تو عزت نفس نداری و هرچی بارت کنم عین خیالت نیست.
به حقیرانه ترین شکل ممکن هردفعه میای اینجا همینا رو میگی آخرش هیچکس محلت نمیکنه میای یه کامنت با گریه می نویسی میگی من دیگه اینجا نمینویسم منو سانسور میکنن و هق هق هق بعدش میری با یا اسم دیگه برمیگردی دقیقا مثل منش زندگیتونه که هیچ احترام و ارزش و عزت نفس و غیرتی ندارید که وقتی یه میگین نیام، نرین با پررویی اسم عوض کنین برگردین کامنت بزارین فکر کنین کسی نمیفهمه!
اگه کسی قراره اینجا کامنت بزاره از مارول دفاع کنه تو نیستی که نه تنها ادب رو بهت یاد ندادن بلکه عزت نفس رو هم برات تعریف نکردن که بدونی تو زندگی چطوری باید رفتار کنی…
دقیقا مثل همین سینما که اونم نمیفهمی و مثل زندگیت که درس نگرفتی وقتی گفتی جایی دیگه نمیری، قرار نیست دوباره برگردی …یکم غرور و غیرت داشته باشی.
من خودم عاشق بچه های مارولی هستم چه دلت بخواد چه نخواد اما واقعا توی بی عزت نفس که مایه شرمساری این گروه هستی و من اینجا به هرکست توهین کنم باز میری با یه اسم دیگه کامنت میزاری و تظاهر میکنی یکی دیگه هستی، نوبری!
این دیگه ربطی به مدرسه و مارول نداره، اونا تو مدرسه یه چیزایی بالاخره یاد میگیرن، تو توی اون بخش هم تجدید دوره ای بچه جان

Amir
Amir
7 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

تعصب هم حدی داره
فیلم تور دارک ورلد(۲۰۱۳) حتی تو دنیا سینمایی مارول هم جز بدترین فیلم ها به شمار می ره اون وقت اومدی ازش به عنوان یک نمونه مثال زدی

FFFF
FFFF
7 ماه قبل

اصلاح میکنم؛ کمتر از یه سال بعد و قبل از اکران اینتراستلار

FFFF
FFFF
7 ماه قبل

مطلب آخر هم که یادم رفت بگم، ابرقهرمان و بشکن تانوس و این چیزا خوشتون بیاد یا نه، فرهنگ و مربوط به اسطوره شناسی آمریکا هست و همون قدر اهمیت داره که مثلا ننه سرما تو فرهنگ ما اهمیت داره. بخاطر قیاسی که کردم هم از همین الان هرکس خواست شوونیست بازی دربیاره ارجاع میدم به نقل قولی از اکانت پادشاهی سعودی: “مردم نان را با آرد درست میکنند، نه مدال ورزشی.” جای مدال ورزشی میشه هرچی گذاشت.
اسکورسیزی اهمیت فرهنگی نداره، فیلم هاش همون قدر برای عامه مردم آمریکا اهمیت داره که فیلم های اصغر فرهادی برای جامعه ایران. اسکورسیزی فقط یه اقلیت خیلی کوچکی در یه بازه تاریخی کوچکی رو دربر میگیره و از این نظر حتی از کسانی که قهرمان هایی مثل جان رمبو و نئو ماتریکس و جان ویک و ایثن هانت و… رو خلق کردن هم عقب تره. سینمای اسکورسیزی یه قهرمان بیشتر نداره که اون تراویس بیکل هست که دربرابر اینها که اسم بردم پشمی بیش نیست! سینمای اسکورسیزی تایملس نیست. فیلم جدیدش ممکنه این موضوع رو تغییر بده، ممکن هم هست که نده.

FFFF
FFFF
7 ماه قبل

این کامنت هارو همه رو بذارید بمونه، هیچوقت حذف نکنید. تاریخ قضاوت خواهد کرد. یه آدم متوهم و تموم شده که هرکس هست یا بوده برای خودش هست و هرکاری کرده و دستاوردهایی اگه داشته یا نداشته مال خودشه و ربطی به چماق دارانش نداره میخواد با کسی که اعتبارش بخاطر فیلم های ابرقهرمانی هست، شمشیر و سپر (و احتمالا مگنوم ۴۴!) ببنده برن جنگ با سینمای افول کرده ابرقهرمانی!
طرفداراش بهمون گفتن کودن، احمق، بچه سال، کسی که تصمیم درست تو زندگی نمیگره و باعث سقوط جهانه! چرا؟ چون دیدگاه و انتظارمون از سینما باهاشون فرق داشته و داره. هرکسی هم از خودش دفاع کرده، این دیکتاتور های فاشیست با دیسلایک سرکوب کردن. یعنی رسماً سرمون بخاطر مخالفت با تفکر مسموم اینها بریدنیه به عبارتی!
میگی چرا اسکورسیزی خوبه؟ دیفالت میگن چون یه عمر یه مشت ژورنالیست و کسانی که سلیقه خودشونو به همه تحمیل میکنن گفتن این آدم استاده و اگه مخالفت کنی یا اصلا حال نکنی، احمقی! یه دونه دفاع درست از سینمای اسکورسیزی تو کامنت ها شما نمی‌بینی.
میگیم چرا ابرقهرمان بده؟ میگه چون اسکورسیزی گفته و اسکورسیزی «گوهره»!
میگن ابرقهرمان رو دیگه کسی یادش نیست ولی نمیگن که همین اسکورسیزی اگه این افاضات رو نکنه یا اینکه یه فیلم مثل جوکر میلیاردی نفروشه تا مردم بفهمن فیلم هایی به اسم تاکسی درایور و سلطان کمدی هم وجود داشتن، اصلا کسی نخواهد فهمید که این آدم هنوز زنده هست یا نه! درست یا غلط اسکورسیزی مال دوره خودشه و ما هم مال دوره خودمون منتها فهم این موضوع برای شخص پرستان فسیلباز سخته و جز تحقیر و توهین چیزی بلد نیستن بگن! پس ما چرا باید احترام بذاریم؟!

ش.غ
ش.غ
7 ماه قبل

سینمای جهل به دهن جاهلین مزه می‌کنه آقای اسکورسیزی. یذره دوذره هم نیستن، خیلی‌ان که به دهنشون مزه کرده.
شما نگی هم، اونی که جست‌وجو می‌کنه، اصل جنس رو پیدا می‌کنه.
اونی هم که به مارول می‌گه سینما، در جهل باقی می‌مونه، زندگی و عقایدشم جاهلانه می‌مونن، و انتخاب‌های جاهلانه هم می‌کنه تو زندگی…
متاسفانه جهان رو در سقوطه در تمام جوانب، اما گوهرها، گوهر باقی می‌مونن. راننده تاکسی و گاو خشمگین و رفقای خوب تا ابد فیلمن، ولی همین الانش هم کسی دیگه خیلی از این ابرقهرمانی‌ها رو یادشون نیست. دهه بعد، باید توی جستجوهای غریب اینترنتی پیداشون کنی.
بماند به یادگار…

رسول
رسول
7 ماه قبل

همینقدر که علاقه مندان به فیلمای کلاسیک گاهی نفرت انگیز میشن و از موضع بالا نگاه میکنن به ماجرا، به همون نسبت، طرفدارای مارول هم حال بهم زن هستن و نادانی خودشونو دارن فریاد میزنن!
اونا که میگن هیچکس هیچی نمیفهمه و ما فقط میفهمیم..این سمتم اینا میان وقتی صحبت میکنن واقعاً خودشون ادعا میکنن که نادانن و میخوان بگن این نادان بودن من الان درسته و باقی چرنده!
هیچکدوم هم خجالت نمیکشن!
نه اون اولی فهمیده که سینما فقط تفکر نیست و سرگرمی هم میخواد، نه اون دومی فهمیده که سینما فقط جفتک پرانی و پرواز کردن و پاپ کورن نیست و گاهی لازمه مغز رو از حالت آکبند دربیاره!
این وسطم فقط سینما داره به فنا میره

A.H
A.H
7 ماه قبل
پاسخ به  رسول

من چیم الان که طرفدار هیچکدوم نیستم؟! طرفدارای مارول عموما کم سن و سالن و اقتضای سنشون هست ولی اسکورسیزی فنا هیچ جوره نمیشه توجیه کرد رفتارشون رو. فرقه که میگن درسته!!! بعدشم چه تفکری از لات بازی های گنگستری فیلم های اسکورسیزی در میاد که از فیلم های دیگه در نمیاد؟ حداقل یه فیلمیش مثل سکوت حرف برای گفتن داره ولی طرفداراش هیچکدوم اون فیلم رو دوست ندارن

A.H
A.H
7 ماه قبل

سینما برای من یعنی اینکه تام کروز از بار هلیکوپتر بکشه بالا، یه هلیکوپتر چیس خفن با کیفیت و در نسبت ابعاد آی‌مکس داشته باشه و روی سخره با هنری کاویل سر چاشنی بمب مبارزه کنه. چیزی که من نمیتونم برم تو سینما ببینم ولی توی تلویزیون 4k می‌بینم و لذتشو میبرم.
اینکه بچهه زیر بارون بدوئه و به طرف که داره هات داگ میپزه بگه تلفن زنگ زد فلان چیز رو گفت یا اینکه آل پاچینو و جو پشی باهم دیگه قهر کنن هی به رابرت دنیرو بگن “برو بهش بگو من اینو گفتم” واسه من سینما نیست.
ابرقهرمان شاید سینمای به درد بخوری نباشه ولی مال تو هم همچین مالی نیست آقای اسکورسیزی!

Amir
Amir
7 ماه قبل
پاسخ به  A.H

دلیل اینکه سری فیلم های سریع و خشن هنوز ادامه داره مخاطبانی مثل شماست))))))

A.H
A.H
7 ماه قبل
پاسخ به  Amir

من از سریع و خشن خوشم نمیاد ولی باشه، اگه به این قیمت میشه جلوی اسکورسیزی فن های خودشیفته ایستاد پس من مشکل ندارم و میگم به درک، تا سریع و خشن ۱۰۰۰۰ هم بسازید!

FFFF
FFFF
7 ماه قبل

رسما فرقه هستن این طرفداران اسکورسیزی، حق ترین حرف رو بهشون بزنی هم میگن چون آقا گفته فلان چیز پس حتما همون درسته! میگم نولان تو شیش تا پروژه ابرقهرمانی نقش داشته، ۹ نفر دیسلایک دادن! یعنی حداقل نه نفر اسکورسیزی فردا صبح بیاد بگه من از نظرم و براساس شناختم از سینما الان شب هست نه روز می‌خوان هرکس اعتراض کنه بهش بگن کودک فشاری مارول فن 😅
خب شما چرا جرأت نداری بری با طرفداران امینم سرشاخ بشی؟ عمو مارتی مگه یادتون نیست سر مراسم اسکار ۲۰۲۰ و اجرای آهنگ lose yourself داشت چرت میزد؟! جواب این هست که طرفداران امینم مثل ما علاقه مندان به ابرقهرمانی صبور نیستن و پارتون میکنن!!!

N&K
N&K
7 ماه قبل

حقیقت این هست که بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ طلایی ترین دوران در مدیا برای کسی بود که به ابرقهرمان ها علاقه داشته باشه. از نظر فیلم و سریال و گیم و انیمیشن کاملا تامین بودی و سالی نبود که توسط حداقل یه پروژه ابرقهرمانی تحت تاثیر قرار نگیری. یه سال شوالیه تاریکی بود و آیرونمن، یه سال دیگه اونجرز و شوالیه تاریکی برمی‌خیزد. یه سال در دنیای گیم با Arkham city در نقش بتمن فرو رفتیم، یه سال دیگه با Spider-Man ps4 خود عنکبوتی شدیم. یه سال برگامون از سریال Daredevil و لنگی که همه سریال های ابرقهرمانی قبلش جلوش انداختن ریخت، یه سال دیگه برگامون با اینفینیتی واری ریخت که تا یه سال بعدش و انتشار اندگیم همه درموردش حرف می‌زدن. یه سال با انیمیشن لگو بتمن خندیدیم و با فیلم لوگان اشک ریختیم، یه سال دیگه جوک های ممنوعه ددپول روده‌برمون کرد و درسته همون سال زک اسنایدر با «سیو مارتا» بتمن رو تبدیل به جوک کرد ولی همون فیلم بهترین مبارزه تاریخ لایو اکشن بتمن رو نشونمون داد.
می‌خوام بگم که برای من و امثال من، این تجریبات با رسانه در اون دوران جزو خوش ترین خاطراتش بوده بطوریکه که حتی این متن حق مطلب رو ادا نمیکنه. به این معنی نیست که منِ نوعی وقت نذاشتم بعضی فیلم های مهم تاریخ سینمای جهان از دهه های مختلف یا کلاس بازیگری و فیلمنامه نویسی ای به نام برکینگ بد و بتر کال ساول و سریال های محشر دیگه مثل هانیبال، مستر روبات، تویین پیکس، پیکی بلایندرز و…، یا فیلم های مهم و تحسین شده هرساله رو نبینم. اینها جایگاهشون حداقل برای من حتی بزرگ تر هم بوده. ولی اگه من بخوام اون تجربه خاص دیگه رو بخاطر حرف فلانی و بهمانی، میخواد بیل مار کمدین سیاسی لوس و افاده ای باشه یا مارتین اسکورسیزی، کسی که بهترین کارگردان زنده می‌دوننش، نادیده بگیرم و ازش در مقابل تهاجم ها دفاع نکنم، انگار بخشی از وجودم رو نابود کردم. من در ابتدا جایی وایسادم که جای درستی بود: وسط جنجال! من اونی بودم که گفت هم از سینمای جدی و هنری استفاده و لذتم رو میبرم، هم از سینمای جریان اصلی و ابرقهرمانی. اما تندرو ترین “کودک مارول فن” هم به من توهین نکرد، کسانی کردند که خودشون رو صاحب سلیقه برتر میدونستن. همین باید یه چیزی به ماها بگه نه؟!

رضا
رضا
7 ماه قبل

از حق نگذریم راست میگه
فرق اونجرز با پلنگ سیاه و دکتر استرنج واقعا چیه؟ همه شون یه مشت چرند اخلاقی و فلسفی میبافن تا آخرش یه بهانه ای بشه برای جنگیدن
کلا جلوه های ویژه رو از ابرقهرمانا بگیری دیگه رسما یه زباله به تمام معنا میشن

FFFF
FFFF
7 ماه قبل
پاسخ به  رضا

از سینمای خسته گنگستری هم لمپن بازی رو بگیری رسماً زباله به تمام معنا میشن! پدرخوانده و رفقای خوب دوتا از اورریتد ترین فیلم های تاریخ سینما.

سپهر
سپهر
7 ماه قبل

لحن صحبتش یکم تنده ولی خب اون چیزی رو میبینه که اغلب نمیبینن.
اسکورسیزی از نسل فیلمسازایی هست که با خون و دل فیلم ساختن و رشد کردن و دیدن این که دیگه فیلمها شدن فست فود براش سخته طبیعیه.
نسل جدید که این چیزها حالیش نیست همین الان بهشون بگی شجریان یا خلسه میگن شجریان بورینگه خلسه خوبه!

FFFF
FFFF
7 ماه قبل
پاسخ به  سپهر

من میگم هردوش آشغاله! حتی بتهوون و موتزارت هم آشغاله! موزیک فقط اون موزیکی که غارنشین ها با پوست و استخوان حیوانات می‌نواختن، اونها بودن که خون دل میخوردن!

سپهر
سپهر
7 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

پسر تو اینجا اندازه ده تا فیلمنامه خود اسکورسیزی فقط کامنت گذاشتی بیکاری رسما تو!
میشینی واسه خودت میگی می نویسی فکر میکنی حرف مهمی داری میزنی اما حقیقتش اینه که نه حرف تو نه حرف من به یه ور کسی هم نیست و هرکس هرچیزی دوست داشته باشه نگاه میکنه
دیگه خسته شدم بهت بگم اما تو هم به جای این که صد تا اکانت عوض کنی با اسم های مختلف بیای هربار اینجا به همه بگی فسیل و چه میدونم چیزای دیگه، بشین زندگیتو بکن از مارول و هرچیزی که خوشت میاد لذت ببر کمتر خودتو عصبانی کن اینجا ده تا کامنت گذاشتی!

FFFF
FFFF
7 ماه قبل
پاسخ به  سپهر

کسی که باید بشینه زندگیش رو بکنه اسکورسیزی هست. ۸۱ ساله دیگه نمیتونه از نوع شروع کنه، وقت زیادی نداره!

رامین
رامین
7 ماه قبل

فیلمای ابرقهرمانی به قول آلن مور
راهکارهای ساده و هیجانی دارند.
مثلا تانوس میگه نصف جهان باید کشته شه اما این عقیدش اصلا در پرداخت شخصیتش نیومده فقط با جلوه ویژه و دعوا نمیشه همچین چیزی رو نشون داد.ادعای گزاف و فرم حقیر.
دکتر استرنج هم همینه شعارای عرفانی و ایده های خوب پرداخت بسیار کودکانه و بد.
شوالیه ماه بد نبود.
سه گانه نولان و دوتای اول سم ریمی و انیمیشن عنکبوتی واقعا خوبن.
تسکورسیزی در آمریکاست پخش و تولید و تبلیغات رو عالی میفهمه کمپانی هارو از نزدیک میشناسه. هوش مصنوعی و پیشرفت ها رو از نزدیک و از نمایشگاه مخترعان دیده. یه چیزی می دونه. ایشون تو میدونه ما پشت استادیوم گیر پلیسیم.
کازینو.گود فلس.راننده تاکسی.گاو خشمگین.دپارتد.جزیره شاتر…اینا شاهکارن
ولی گرگ وال استریت افتضاحه

کاربر
کاربر
7 ماه قبل

باز ایزی لایف بنده خدا رو عوض نکردن اعصابش خراب شد افتاد به پرت و پلا گویی

فرزاد
فرزاد
7 ماه قبل
پاسخ به  کاربر

شاید هم باید ‘مای بِیبی’ ببنده با این حرفای بچه گانه!!!

فرزاد
فرزاد
7 ماه قبل

از ‘نولان’ حمایت می‌کنیم ولی با فیلم های ابَرقهرمانی نمیجنگیم!

FFFF
FFFF
7 ماه قبل

این نکته آخر هم بگم که اینهایی که امثال من رو مسخره میکردن می‌گفتن دیوانه و نظریه پرداز توطئه‌، تحویل بگیرید که رئیس‌الوزرای سینمای واقعی‌تون رسماً گفت که سینما میدون جنگه!
منم اتفاقا باهاش موافقم و سالهاست دارم همینو میگم که ما درگیر یه جنگ بین فیلمبازان واقعی و دارای اشتیاق با فسیلبازان بیمار بر سر روح سینما هستیم پس خوب شد که اسکورسیزی هم بعنوان جایگاه بزرگترین فسیل زنده اعتراف کرد!

FFFF
FFFF
7 ماه قبل

مخاطب اینقدر کودن شده با این فیلم ها که سالی شصت هفتاد درصد پروژه‌های ابرقهرمانی (صددرصد پروژه های ضعیفش) شکست می‌خورن! دستت درد نکنه آقای اسگوه‌سیزی، دست خودت و طرفداران اوباشت واسه هیچی درد نکنه!
ملت بیدار شید، این بابا فشار زوال عقل و توجه ای که دیگه بهش نمیشه رو میخوره. فسیلبازا هم دارن موش میدوونن این وسط، نمی فهمید؟! تویی که نولان فنی یا تویی که از ابرقهرمان بدت میاد چون فکر می‌کنی بچگونست و اکشن جیسون استیتم و وین دیزل و این چیزا رو دوست داری… فکر کردی فسیلباز طرف توئه و حرف دل تو رو میزنه؟!
عزیز دل، فسیلباز جماعت فیلم مارول نباشه میفته به جون همون نولان، نولان نباشه میفته به جون سریال برکینگ بد، اون نباشه میفته به جون ماموریت غیرممکن و اونم بزنه هدف بعدیش جان ویکه و الی آخر! اینها مذهب و مرام و ایدیولوژیشون این هست که سینما هفتاد ساله رو به نابودی رفته و از بعد سَقَط شدن هیچ‌کاک و جان فورد کلا از بین رفته! فسیلباز بیماری کوبیدن داره. اعتصاب هالیوود عروسی آقای اینها بود، چرا؟ چون فکر کردن دیگه سینمای جریان اصلی تموم شد چون اینها از فیلم و تفریح و شادی مردم بدشون میاد. هر فیلمی که بوی فسیل و مردار نده از نظر اینها فیلم نیست! فقط چرندیات روشنفکری چپول های منحرف جنسی اروپایی یه خورده از نظرشون قرابت به سینما داره!
حالا اینقدر این فسیل و فسیل ها رو بپرستید تا جونتون دربیاد! اسکورسیزی و مخصوصا کاپولا خیلی وقت پیش باید برمی‌گشتن به حرفه اصلی قومشون که پختن ماکارونی و پیتزا هست!

سالار
سالار
7 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

حاجی زیاد جدی نگیر طرف گلاب میل نمود،جوش نزن شیرت خشک میشه

نولان
نولان
7 ماه قبل

اشاره به برادران سفدی به نظرم خیلی خوب بود اون دو تا کارگردان به شدت اندرریتد هستن با این که کاراشون خیلی خوبه من ازشون فیلم الماس تراش نخورده رو دیدم خیلی خوب بود.
بهترین بخش صحبتش این بود که مخاطب خنگ میشه با دیدن فیلمای ابرقهرمانی که عالی بود (::

سینا
سینا
7 ماه قبل

امسال هرچی مارول و دی سی دادن مزخرف بوده واقعا به نظرم دیگه سینماشون تموم شده اگه میخوان دوام بیارن باید یه فکر دیگه بکنن

FFFF
FFFF
7 ماه قبل
پاسخ به  سینا

خب اگه تموم شدن اسکورسیزی و اسکورسیزی فن جماعت چرا اینقدر کاسه داغ تر از آشن؟! مخاطب عاقل شد دیگه، نیاز به اسکورسیزی نداریم. یکی مسیر گور رو بهش نشون بده!

مازیار
مازیار
7 ماه قبل

به نظرم اسکورسیزی حرف درستی میزنه داره میگه فیلمای ابرقهرمانی مخاطب رو کودن میکنه که واقعا هم همینکارو کرده!
نگاه کنید به فیلمایی که این چند ساله اومده همه شون رسما اشغال بودن و شاید به تعداد انگشتای دو دست فیلم قابل قبول داشتیم.
حالا شما برین مثلا مراسم اسکار سال 91 یا 94 رو ببینید که چه فیلمایی داشتیم آدم کیف میکرد.

FFFF
FFFF
7 ماه قبل
پاسخ به  مازیار

من با خوندن این کامنت کودن شدم!!
مرد حسابی، فسیلبازان اورژینال میگن هشتاد ساله سینما مرده بعد تو برای من از ۹۱ و ۹۴ مثال میزنی؟! چرا شماها نمی‌فهمید که اسکورسیزی نماینده تفکر حیف نون ترین نوع فیلمباز هست؟!

FFFF
FFFF
7 ماه قبل

من این حرف رو قبل از روشن شدن ابعاد زوال عقل اسکورسیزی هم زدم؛ من بخاطر سلیقه یه بابابزرگ فشاری فیلم نمی‌بینم، شمارو نمی‌دونم!
اسکورسیزی یه کسیه که این طرفداراش که هی سینما سینما میکنن خودشون بعد دیدن فیلمهاش رو صفحه تلویزیون طرفدارش شدن! شما ویدیو های مردم تو سینماها زمان دیدن فیلم های ابرقهرمانی رو دیدید؟! این بابا فقط یه موفقیت بزرگ گیشه‌ای داره که اونم کلی حواشی مالی پشتش بود و اکثرا به همون دلیل رفتن فیلم رو دیدن که تراویس بیکل می‌رفت اون سینما های بخصوص!! برداشته مردک زن‌باره اینوایرمنتالیست فیک، دی‌کاپریو رو انداخته رو یه مشت در و داف اسمشو گذاشته فیلم!!! کمدی جاد آپاتایویی ساخته مردک رسماً! اگه این نقد کاپیتالیسم بود، مدفوع منم نقد صنعت فست فوده!!! اصلا شما به من بگو جز تاکسی درایور کدوم فیلم اسکورسیزی فرم آدمیزاد داره؟! یه مشت فیلم سه چهار ساعته ملال آور که معلوم نیست مستند هست یا چی، تقبیح جنایت هستن یا تقدیسش، اورجینال هستن یا تقلیدی. ولمون کن باو، برداشتی دویست میلیون دلار خرج جوون کردن رفقای پیر پاتالت کردی اسمشو گذاشتی فیلم هیچکس جز تلویزیون نتفلیکس حاضر نشد پخش کنه و عقده‌ات رو سر یه مشت گیک بدبخت داری خالی می‌کنی و طرفداران اوباشت رو میندازی به جونشون! نولان هم عاشق بیشتر فیلم هاشم ولی کسی که اعتبارش در سینما رو از ابرقهرمان گرفته اگه فردا بیاد از این پیرمرد دفاع کنه خیلی بیجا کرده. هیچکس حق نداره برای مخاطب سینما تعیین تکلیف کنه، چه ایرج ملکی باشه، چه نولان چه اسکورسیزی چه اصلا روح اون کسی که دوربین رو اختراع کرد. مردم باید بتونن هرچی دلشون میخواد ببینن. فیلم خارجی بیاد رو سینماهای ایران تک تک بلاک باستر هارو میرم ولی فیلم های اسکورسیزی رو شاید برم شاید ترم.

ممد
ممد
7 ماه قبل

اومدم بگم شمارش معکوس واسه کامنت فشاری ها، ولی دیدم قبل از من اومدن و فشارشونو هم خوردن :))))))))

FFFF
FFFF
7 ماه قبل
پاسخ به  ممد

فشارو که اسکورسیزی خورده اینقدر فسیل شده

ممد
ممد
7 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

داداش اندازه یه کتاب همینجا کامنت نوشتی :)))) نگران فشار خونتم جدی :))))) همین فرمون بری جلو یه سال بعد از اسکورسیزی پیرتر میشی :))))))

FFFF
FFFF
7 ماه قبل
پاسخ به  ممد

آخه نیست که اسکورسیزی فن ها خیلی باهوشن و مطلب رو زود میگیرن سر همین باید مطالب رو مختصر و مفید نوشت!
مرد حسابی اسکورسیزی خودش رسماً داره میگه من فشار دارم میخورم و آخر عمری میخوام شوکولات از دست بچه بگیرم!

Amir
Amir
7 ماه قبل

هر ژانری یک دوره داره و دوره ژانر ابر قهرمانی تمام شده

FFFF
FFFF
7 ماه قبل
پاسخ به  Amir

فسیلبازی و شخص پرستی منتها متاسفانه دوره نداره. تو هر نسلی هستن، فقط اشخاص عوض میشن.

Amir
Amir
7 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

هر زمانی یک چیزی تو بورسه
یه مدت فیلم های وسترن بود
بعد شد فیلم های مافیایی
الانم ابرقهرمانی
که به نظر می رسه دورش تمام شده

FFFF
FFFF
7 ماه قبل
پاسخ به  Amir

بر این اساس اسکورسیزی مدتهاست از بورس افتاده. بهتره دیگه اینقدر چرند نگه!

Amir
Amir
7 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

اینکه یک ژانر تو بورس نیست به این معنی نیست که همه فیلم های اون ژانر اینجورین
در ژانر وسترن تو همین قرن ۲۱ فیلم هایی مثل هشت نفرت انگیز، ۳:۱۰ به یوما،جائی برای پیرمردها نیست و …..که به نظر خودم همشون عالی بودن

FFFF
FFFF
7 ماه قبل

باشه، با طرفدارانت صف آرایی کنید و حمله به دفاتر چاپ کمیک!
این حرفا چیه آخه پیرمرد؟! الان از هر شیش تا پروژه ابرقهرمانی، چهارتاش داره شکست میخوره، چقدر باید فشاری باشه یه نفر که بخواد اون دوتای دیگه هم شکست بخورند! معلوم شد اظهار نظر اولیه‌ات هم بخاطر فشار بود نه دلسوزی واسه سینما!
در ضمن یکی به این بی نوا بگه که نولان خودش سه تا فیلم ابرقهرمانی ساخته و تهیه کننده اجرایی فیلم های زک اسنایدر تو DC بوده!