صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : آنجلینا جولی: هرکس از دیدن نقش های همجنسگرایی احساس خطر کند احمق است!

آنجلینا جولی: هرکس از دیدن نقش های همجنسگرایی احساس خطر کند احمق است!

آنجلینا جولی

«انجلینا جولی» به ممنوعیت اکران «جاودانگان» (Eternals) مارول و دیزنی در بعضی از کشورهای اسلامی انتقاد کرد. این فیلم به دلیل وجود یک بوسه هم‌جنس‌گرایانه میان دو شخصیت مرد در کشورهایی چون عربستان سعودی، قطر، کویت، بحرین و عمان ممنوع شده و دیزنی زیر بار سانسور این صحنه‌ها نرفته است. پیش‌تر ارجاع به رابطه هم‌جنس‌گرایانه دو شخصیت انیمیشن «به‌پیش» (Onward) پیکسار سبب شده بود اکران فیلم در این کشورها ممنوع شود.

جولی در مورد این ممنوعیت به «نیوز.کام» استرالیا می‌گوید: «برای آن‌ها متأسفم. اما به مارول افتخار می‌کنم که نپذیرفت آن صحنه‌ها را حذف کند. هنوز نمی‌فهمم چگونه در دنیایی زندگی می‌کنیم که [مردم] خانواده شخصیت «فاستوس» و زیبایی آن رابطه و آن عشق را درک نمی‌کنند. چگونه یک نفر می‌تواند به خاطرش خشمگین شود، احساس خطر کند، و تأییدکننده یا قدردانش نباشد و نادان باشد.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، شخصیت «فاستوس» با بازی «برایان تایری هنری» ابرقهرمانی از گروه «جاودانگان» است که با «بن» با بازی «هاز سلیمان» ازدواج کرده و در صحنه‌ای او را می‌بوسد. دیزنی و مارول مکرراً مانع از حذف این صحنه از فیلم شده‌اند.

«کلوئی ژائو» کارگردان فیلم پیش‌تر اظهار امیدواری کرده بود که فیلم جدیدش با سانسور مواجه نشود: «همه جزئیات را نمی‌دانم اما مذاکراتی داشتیم و میل شدیدی از طرف من و مارول وجود داشت – در موردش حرف زدیم – که این صحنه از فیلم را حذف نکنیم. امیدوارم که چنین شود.»

ژائو می‌گوید معرفی اولین ابرقهرمانی که در «دنیای سینمایی مارول» آشکارا اعلام هم‌جنس‌گرایی می‌کند «در داستان نوشته شده» بوده پیش از آنکه به عنوان کارگردان برگزیده شود: «نحوه معرفی فاستوس در قصه به این شکل است که او بشریت را به عنوان یک کل می‌بیند و معتقد است تکنولوژی مشکلات را حل می‌کند. بدیهی است که امیدش به بشریت را به دلیل کارهایی که انجام داده‌ایم از دست داده. اما بعد دیگر به عنوان یک کل به ما نمی‌نگرد و عاشق یک نفر و یک کودک می‌شود تا وجهه بشریت را بازیابی کند. مثل خود ماست که به اخبار رو می‌کنیم و می‌بینیم که امیدی وجود ندارد اما بعد به خانه می‌رویم و به عشق و فرزندانمان نگاه می‌کنیم و می‌اندیشیم: «خوب این ارزش جنگیدن را دارد.»»

فیلم «جاودانگان» در اولین شب اکرانش در آمریکای شمالی ۹.۵ میلیون دلار فروخته است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها