صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : احتمال عدم اکران «Doctor Strange 2» در کشور چین

احتمال عدم اکران «Doctor Strange 2» در کشور چین

دکتر استرنج

طلسم اکران فیلم‌های مارول در چین ممکن است با فیلم «دکتر استرنج ۲» (Doctor Strange In The Multiverse Of Madness) شکسته نشود. در یکی از صحنه‌های ابتدایی این فیلم ابرقهرمانی با بازی «بندیکت کامبربچ» جایی که روزنامه چینی بین‌المللی «ایپاک تایمز» در یک کیوسک به نمایش درمی‌آید. این روزنامه مخالف سیاست‌های «حزب کمونیست چین» است.

«ددلاین» گزارش داده است که مقامات چین در بازبینی این دنباله‌اند و تاریخ اکران آن در چین در حال حاضر نامشخص است. این حواشی را به نظر کاربران شبکه‌های اجتماعی که صحنه‌های تریلر فیلم را نما-به-نما بررسی کرده‌اند به وجود آمده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، در این صحنه «دکتر استرنج» در حال مبارزه با «گارگانتوس» در خیابان‌های نیویورک است و یک کیوسک در پس‌زمینه به چشم می‌خورد و لحظه‌ای در گوشه سمت چت تصویر نمایان می‌شود. دیزنی تاکنون به صورت رسمی واکنشی به این اعتراضات نشان نداده است.

دیزنی و مارول امیدوار بودند که «دکتر استرنج ۲» بیش از ۱۰۹ میلیون دلار در بازار چین فروش کند. در این کشور از زمان اکران «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) فیلم دیگری از استودیوی مارول اکران نشده است. آن فیلم ۶۲۹ میلیون دلار در چین فروخته بود.

فیلم‌های «بیوه سیاه» (Black Widow)، «جاودانگان» (Eternals)، «شانگ-چی» (Shang-Chi)، «ونوم ۲» (Venom: Let There Be Carnage) و «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) هنوز در چین اکران نشده‌اند. چین در زمان انتشار «بیوه سیاه»، اکران فیلم‌های خارجی را ممنوع کرده بود، در حالی که مصاحبه‌های «کلوئی ژائو» کارگردان «جاودانگان» باعث شد فیلم او به بازار چین نرسد. به همین ترتیب، فیلم «شانگ-چی» به دلیل مصاحبه‌های «سیمو لیو» علیه دولت چین و بعضی از صحنه‌های آن لغو شد.

اکران «دکتر استرنج ۲» به دلیل وجود یک دیالوگ هم‌جنس‌گرایانه در عربستان سعودی و چند کشور اسلامی دیگر لغو شده است. این فیلم به کارگردانی «سم ریمی» از ۵ مه در بریتانیا و از ۶ مه در ایالات متحده اکران خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها