صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : لارس فون تریه، کارگردان مشهور دانمارکی به بیماری «پارکینسون» مبتلا شد

لارس فون تریه، کارگردان مشهور دانمارکی به بیماری «پارکینسون» مبتلا شد

لارس فون تریه

«لارس فون تریه» کارگردان دانمارکی برنده «نخل طلا» از جشنواره کن از بیماری پارکینسون رنج می‌برد. «لوییس وسث» تهیه‌کننده قدیمی ون تریه در کمپانی ««زنتروپا اینترتینمنت» دوشنبه این هفته تشخیص این بیماری در کارگردان را تأیید کرده است.

در بیانیه کمپانی آمده است: «زنتروپا با موافقت «لارس فون تریه» تصمیم گرفت اعلام کند که بیماری پارکینسون در لارس تشخیص داده شده است. برای مقابله با هرگونه گمانه‌زنی در مورد بیماری او پیش از پخش «خروج از قلمرو» (The Kingdom Exodus) چنین تصمیم گرفته شده است.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، این تهیه‌کننده می‌گوید فون تریه مراحل پایانی تولید «خروج از قلمرو» که سومین و آخرین فصل ریبوت سریال کالت و فراطبیعی «قلمرو» است را ادامه خواهد داد: «لارس روحیه خوبی دارد، درمان را آغاز کرده و «خروج از قلمرو» را طبق برنامه ادامه می‌دهد.» وسث اضافه می‌کند که فیلمساز در نتیجه تشخیص پارکینسون مشارکت کمتری در مصاحبه‌های مطبوعاتی سریال که قرار است در جشنواره ونیز اکران شود خواهد داشت.

فون تریه در چهار دهه گذشته با نه فیلم در کن رقابت کرده است: «عنصر جنایت» (The Element Of Crime)، «اروپا» (Europa)، «شکستن امواج» (Breaking The Waves)، «پخمه‌ها» (The Idiots)، «رقصنده در تاریکی» (Dancer In The Dark)، «داگویل» (Dogville)، «مندرلی» (Manderlay)، «دجال» (Antichrist) ‌و «مالیخولیا» (Melancholia). فیلم «رقصنده در تاریکی» او در بخش بهترین موسیقی نامزد اسکار سال ۲۰۰۱ شد.

رابطه فون تریه و جشنواره کن در سال ۲۰۱۱ وقتی شکراب شد که او در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «مالیخولیا» اعلام کرد که «من یک نازی هستم» و اینکه هیتلر را درک می‌کند. این اظهارات باعث شد فیلمساز نزدیک به یک دهه از کن محروم شود. او در سال ۲۰۱۸ با «خانه‌ای که جک ساخت» (The House That Jack Built) به جشنواره کن بازگشت.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها