صفحه اصلی > پنج برتر : 5 کارگردان مشهوری که خودکشی کردند!

5 کارگردان مشهوری که خودکشی کردند!

max li23225

 

بازیگران در هالیوود اغلب به دلایلی از جمله اعتیاد به مواد مخدر و مصرف قرص های آرامبخش جان خود را از دست می دهند. اما کارگردانان برعکس بازیگران، اغلب به دلیل افسردگی دست به خودکشی زده اند و به زندگی خود پایان داده اند!

در این 5 برتر قصد داریم به معرفی 5 کارگردانی بپردازیم که به وسیله خودشکی به زندگی خود پایان داده اند.

5- مکس لیندر ( 1925-1883 ) : لیندر یکی از مشهورترین بازیگر – کارگردان در دوران سینمای صامت در کشور فرانسه بود که از حیث جایگاه می توان لقب برترین کمدین فرانسوی دوره صامت را به وی اطلاق کرد. لیندر در دوران کاری اش همواره با بیماری افسردگی مواجه بود اما زمانی افسردگی اش به اوج رسید که وی شاهد جنگ جهانی اول و کشتارهای ناشی از آن بود. لیندر اولین خودکشی را به همراه همسرش در سال 1924 انجام داد که موفق نشدند اما یکسال بعد در سال 1925 بار دیگر دست به خودکشی زدند که اینبار برای همیشه از دنیا رفتند. لیندر در زمان مرگ 41 ساله بود.

مکس لیندر را میتوان یکی از برترین کارگردانان و کمدین های تاریخ سینما برشمرد که البته به دلیل اینکه فرانسوی بود، هرگز شهرتی نظیر آنچه نصیب چاپلین شد، به سراغش نیامد.

whal223233

4- جیمز وال ( 1957 – 1889 ) : خالق فیلم کلاسیک « فرانکشتاین » ( 1931 ) و « عروس فرانکشتاین » ( 1935 ) یکی دیگر از کارگردانان مشهوری است که شخصا به زندگی خود پایان داده است. وال که در اواخر عمر به شدت افسرده شده بود، در نهایت خود را در استخر منزلش غرق کرد و به زندگی خود در سن 67 سالگی پایان داد. پس از مرگ وال تا مدتها همه فکر می کردند که مرگ وال یک حادثه بود اما بعدها یادداشتی از وی منتشر شد که حکایت از خودشکی وی داشت.

mario1251

3- ماریو مونیچلی ( 2010 – 1915 ) : یکی از بزرگترین کارگردانان ایتالیایی که کلکسیونی از افتخارات از جمله 2 نامزدی اسکار را در کارنامه داشت، ماریو مونیچلی بود که وی هم در سال 2010 به زندگی خود پایان داد.

مونیچلی در دوران کاری خود موفق به کسب شیرطلایی جشنواره ونیز شد و در جشنواره های مطرح دیگری نظیر جشنواره فیلم برلین نیز موفقیت های بسیاری را تجربه کرد. ماریو مونیچلی در سال 2010 زمانی که متوجه شد به سرطان پروستات مبتلا شده ، از پنجره بیمارستان به بیرون پرید و به زندگی خود پایان داد! ماریو مونیچلی در زمان مرگ 95 ساله بود.

-van-dyke-portrait

2- دبلیو.اس. ون دایک ( 1943 – 1889 ) : ون دایک کارگردان فیلمهای مشهوری از جمله « تَرکه مرد » بود که بخاطر این فیلم حتی نامزد دریافت اسکار نیز شد. همچنین از دیگر فیلمهای مشهور وان دایک می توان به « تارزان و مرد میمونی » اشاره کرد که به فروش بالایی دست یافته بود.

ون دایک در اواخر دوران زندگی اش به شدت دچار افسردگی شده بود و پس از اینکه متوجه شد به انواع و اقسام بیماری ها مبتلا شده، در سن 53 سالگی به زندگی خود پایان داد.

Filny-Scott-004

1- تونی اسکات ( 2012- 1944 ) : یکی از موفق ترین کارگردانان سینمای اکشن هالیوود و فردی که باعث شهرت تام کروز شد، از جمله فیلمسازانی است که به زندگی خودش پایان داد و همه را در بهت و حیرت فرو برد.

کارگردان فیلمهای مطرحی از جمله « تاپ گان » و « پلیس بورلی هیلز » در سال 2012 خود را به بالای پل معروف وینست توماس رساند و اتومبیلش را پارک کرد و سپس بلافاصله خود را از بالای پل به پائین پرت کرد و 3 ساعت بعد هم جسدش توسط پلیس یافت شد.

گفته شده که به تونی اسکات به دلیل آنکه به نوعی سرطان مغز مبتلا شده بود و پزشکان هم به وی اعلام کرده بودند که قادر به انجام عمل جراحی نیستند، ضربه روحی شدیدی وارد شده که او را به سمت خودکشی هدایت کرده است. مرگ تونی اسکات یکی از شوک آورترین اتفاقات هالیوود در سال 2012 بود.

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!          

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها