صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد و بررسی سریال «مرداب»

نقد و بررسی سریال «مرداب»

مرداب

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

مهدی هاشمی، بازیگر پرکار و پیشکسوت سینما و تلویزیون، در سریال «مرداب» حضور دارد. امیر جعفری، ستاره پسیانی، حامد کمیلی، شهرام حقیقت دوست و پانته آ پناهی ها، از دیگر بازیگران شناخته شده ای هستند که در این سریال حضور دارند.

داستان سریال درباره چیست؟

با در پیش بودن یک معامله غیرقانونی پر سود، آدم های مختلفی خواسته و ناخواسته به این موضوع وارد می شوند و تجربیات مختلفی را پشت سر می گذارند.

خالق سریال کیست؟

برزو نیک نژاد که یکی از فعال ترین کارگردانان دو دهه اخیر در ایران محسوب می شود. نیک نژاد سازنده آثار بسیاری در تلویزیون از جمله سریال «دردسرهای عظیم» بوده است و اخیراً هم سریال «آفتاب پرست» را در شبکه نمایش خانگی منتشر کرده بود.

مرداب

نکات مثبت سریال؟

سریال «مرداب» مانند اغلب کارهای نیک نژاد، فاقد پیچیدگی است و به اصطلاح، باعث می شود که تماشاگران عام به راحتی با سریال ارتباط برقرار کنند. از این جهت، می توان گفت که «مرداب» می تواند طیف گسترده ای از مخاطبین را به خود جذب کند که برای تهیه کنندگان نکته مثبتی به شمار می رود!

نکات منفی سریال؟

مانند اغلب کارهای برزو نیک نژاد، بزرگترین مشکل سریال، فیلمنامه است. فیلمنامه ای که پراکنده به موضوعات می پردازد و نمی تواند یک محوریت کلی تعریف کند.

شخصیت ها در سریال «مرداب» تک بعدی هستند؛ مخصوصاً افراد بومی.

سریال «مرداب» سکانس های عجیب کم ندارد، از بازی عجیب مهدی هاشمی در دقایق ابتدایی سریال تا اسلوموشن های متعدد که باعث تعجب مخاطبین می شود.

تعلیق سریال چندان کاربرد ندارد. با توجه به کلیشه هایی که نیک نژاد در «مرداب» روایت کرده، حدس زدن ادامه سریال کار چندان سختی نیست.

شاید بهتر باشد از جایی به بعد، دیدگاه سازندگان نسبت به شهرهای شمالی کشور تغییر کند. این حجم از نگاه کلیشه ای و غیرواقعی به اهالی شمال کشور در سینما و تلویزیون ایران واقعاً عجیب است!

مرداب

این سریال محصول کدام شبکه است؟

فیلمنت

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

بازیگران مطرح و البته حضور برزو نیک نژاد به عنوان کارگردان

حرف آخر:

«مرداب» یکی دیگر از سریال های معمولی برزو نیک نژاد است که در آن همان المان های آشنای آثار گذشته اش دیده می شود. سریالی که به طور مشخص، قرار نیست اتفاق جدیدی در شبکه خانگی رقم بزند و در بهترین حالت، می تواند مخاطبش را به ساده ترین و کلیشه ای ترین شکل، بدون این که حتی لحظه ای ذهن او را درگیر کند، سرگرم نماید.

منتقد: میثم کریمی

نقد و بررسی ویدئویی سریال «مرداب» را در ادامه ببینید:

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
باربد
باربد
18 روز قبل

سریال معمولی

محسن زارع
محسن زارع
3 ماه قبل

آب خیلی زیاد + کمی دوغ + مقداری خیار

ستاره
ستاره
6 ماه قبل

به نظرم از سريال های حال حاضر خیلی بهتره حتی زخم کاری بازگشت. حداقل اینکه تعلیق ایجاد میکنه و دوست داری ببینی چه اتفاق میفته و کنجکاوی برانگیز هست ریتمش هم کند نیست. بازی ها هم قابل قبوله

مهران
مهران
6 ماه قبل

موزیک زیبای رضا صادقی عنوان بندی جذاب ولی سریالی معمولی البته قابل تحمل برای دیدن هر قسمت در یک هفته