صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : جوزپه تورناتوره سریال «Cinema Paradiso» را می سازد

جوزپه تورناتوره سریال «Cinema Paradiso» را می سازد

سینما پارادیزو

«جوزپه تورناتوره» برای نویسندگی و کارگردانی سریال «سینما پارادایزو» (Cinema Paradiso) بازمی‌گردد. فیلم برنده اسکار «سینما پارادایزو» داستانی در مورد سینمایی در سیسیل روایت کرد، جایی که پسرکی به نام توتو مسحور جادوی سینما شده است.

«ورایتی» گزارش داده است که سریال شش اپیزودی «پارادایزو» با همکاری «مارکو بلاردی» تهیه‌کننده‌ای که «غریبه‌های کامل» (Perfect Strangers) را در کارنامه دارد، و در کمپانی فیلمسازی جدید او «بامبو پروداکشن» ساخته خواهد شد. بلاردی که به همراه تورناتوره در ایالات متحده به سر می‌برد می‌گوید مذاکره با یکی از شبکه‌های استریم ویدیوی آمریکایی را آغاز کرده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «سینما پارادایزو» در سال ۱۹۸۹ برنده «جایزه ویژه هیأت داوران» جشنواره کن شد و سپس اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را در سال ۱۹۹۰ دریافت کرد. آن فیلم را میرامکس در آمریکا پخش کرد و به فروش ۱۲ میلیون دلاری رسید. نسخه ترمیم‌شده «سینما پارادایزو» در سال ۲۰۲۰ مجدداً در بریتانیا روی پرده رفت.

بلاردی می‌گوید سریال «سینما پارادایزو» داستانی شبیه به نسخه سینمایی اما ساختار روایی متفاوتی خواهد داشت. او اضافه می‌کند که تورناتوره در حال نگارش فیلمنامه قسمت اول است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ پخش شود.

این تهیه‌کننده می‌گوید سریال «پارادایزو» مضامین «قدرت مادر، اتحاد یک دوست، رابطه جنسی به عنوان یک تابو، نقل مکان اجباری، فرار، و تفاوت‌های اجتماعی» را بررسی می‌کند. بلاردی علاوه بر این سریال تمایل دارد مستندی در مورد چگونگی شکل‌گیری «سینما پارادایزو» بسازد اما این پروژه هنوز چراغ سبز دریافت نکرده است.

بلاردی می‌گوید کمپانی بامبو برای تولید دو یا سه فیلم ایتالیایی اریجینال با نتفلیکس قرارداد منعقد کرده است. بامبو سریالی برای «فرانکو کالیفانو» خواننده و بازیگر ایتالیایی برای شبکه «رای» ایتالیا و یک سریال گانگستری با داستانی در دهه ۱۹۷۰ میلان برای شبکه اسکای تولید خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها